מעלעל

מייסד "קופיקס" משחק אותה עממי אבל מדבר בפתיחות על המרצדס שלו, מודעה בערבית מככבת ב"ישראלי" של "מעייני הישועה" והשו"ת של "עולם קטן" חוזר אל הכותרות. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/10/13 15:28 כג בחשון התשעד

מעלעל

המרצדס של קופיקס

”גילוי דעת“ היוצא לאור על ידי משרד הפרסום והיח“צ ”פרסומי ישראל“, הוא העלון הראשון שהשיג ראיון קצר עם מנכ“ל ומייסד רשת בתי הקפה ”קופיקס“, שכבשה את השוק התל אביבי. בראיון עם אבי כ“ץ, הצליחו ב“גילוי דעת“ לגעת בכמה נושאים מעניינים שלא בהכרח הגיעו לכותרות עיתוני הכלכלה. הם גם הצליחו להביא רגע אחד, בו כ“ץ מספר על היום בו החליט להקים את ”קופיקס“:

”בשנת 2000 קרו לי שני דברים: קניתי מרצדס ונכנסתי לראשונה לחנות נוחות בגבעת שמואל. אני ואדם נוסף שהיה באוטו יצאנו לקנות קפה ולקחתי 50 שקלים מהרכב. כמה כבר צריך לקפה? הזמנתי קפה ב-18 שקלים ועוגת שמרים ב-12 שקלים. הוא לקח קפה קר שעלה 22 שקלים ועוד מסטיקים. אני זוכר שחזרתי למרצדס להביא עוד כסף והתפוצצתי. לידי חנה טנדר של סוכן "מעליות אלקטרה" ואמרתי לעצמי - אם אני יוצא ממרצדס ומתפוצץ מהמחיר, מעניין מה הוא מרגיש? מאותו היום ידעתי שאשבור את המחירים".

היהירות והזחיחות שעולים מתוך תיאור של אדם אמיד, שיוצא ונכנס מרכב המרצדס היוקרתי שלו, הצליחו לעלות בי בחילה קלה בעודי בבית הכנסת. לכ“ץ מגיע מברוק גדול על ההחלטה להקים את הרשת ולהוזיל את מחירי הקפה. אין ספק שמדובר בעסק מבריק, שכנראה ויתרחב לסניפים נוספים בכל רחבי הארץ (כפי שכ“ץ עצמו הבטיח בראיון זה ובראיונות אחרים). אבל ככה לא מוכרים קפה עממי.

בשבוע בו ספדנו לרב אברהם צוקרמן זצ“ל והזכרנו איך נסע באוטובוס לפגישות, קצת ענווה לא תזיק. לו היו שואלים אותי, הייתי מציע ל"קופיקס" למכור את הרשת החדשה בצורה עממית יותר - כי בסופו של דבר, אפילו לתל אביבים יהיה קשה להזדהות עם מהפכה חברתית שנוסעת במרצדס שחורה עם חלונות כהים.

קרובים אליך

אני ממשיך להתלהב מהעלון החסידי החדש שיוצא לאור על ידי בוגרי ישיבת רמת גן - ”קרוב אליך“. מבין הררי העלונים שמגיעים לפתחנו, אין ספק כי מדובר בבשורה מרעננת - בשוק שחשבתי שכבר הגיע למיצוי. מאחורי העלון, אם תהיתם, עומד אהרוני ברנשטיין, נשוי ואב לשישה, תושב רמת גן ובוגר ישיבת רמת גן - ומכאן אולי הקשר הברור של הרב יהושע שפירא שכותב טור קבוע בעלון.

כבר השבת מצאנו בעלון מספר פרסומות ראשונות של חברת הפרסום ”גל אורן“, שככל הנראה זיהתה מוקדם מהרגיל את הפוטנציאל. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי מה שקורה שם.

תפוצה רחבה

מי מופיע בעלוני השבת בתדירות שמתחרה רק ברב שלמה אבינר? לא, לא מדובר ברב שמואל אליהו ואפילו לא בשר נפתלי בנט או בשר אורי אריאל. דווקא העיתונאי נדב גלעד, שכותב גם אצלנו בכיפה, מככב בשבועות האחרונים כמעט בכל עלון שאתם יכולים להעלות על הדעת.

גלעד כותב את ”פרויקט השו“ת“ של העלון ”שביעי“, הוא פרסם ראיון השבת ב“קרוב אליך“, כותב את טור ביקורת המוסיקה הקבוע של ”עולם קטן“, פרסם ראיון עם דקלון ב“עולם קטן“, כותב טור אישי-שבועי אצלנו בכיפה ומפרסם מדי פעם גם בערוץ 7. הספק רציני. אך, בכל זאת, היות ומדובר בטור ביקורת שבועי, אולי כדאי להציע לגלעד לשמוע לעצה טובה: עדיפה פלטפורמה אחת יציבה ומכניסה, מחמישה עלונים בגניזה.

שו“ת בכותרות

שו“ת הסמס של ”עולם קטן“, שבעבר היה מנפק כותרות חדשותיות כמעט מדי שבוע, לא זכה לכותרות כבר חודשים ארוכים. אולי זו החלטת העורכים ואולי אלו המסמסים, שמעדיפים לברר כיצד מעשרים את המלח מאשר לעסוק בסוגיות אקטואליות בוערות.

השבוע חזר השו“ת אל הכותרות - ובגדול: תשובתו של הרב אבינר ביחס למשפטו של הרב מוטי אלון, שפורסמה לראשונה בכיפה, עוררה הדים וגלים ברשתות החברתיות וזכתה לפרסום באמצעי תקשורת רבים (לא כולם נתנו קרדיט, אבל שיהיה - התרגלנו). תשובה נוספת של הרב אבינר ביחס לרב עובדיה יוסף זצ“ל, עוררה אף היא הדים בפייסבוק - הפעם מסיבות שונות. לא נגענו -

רק ”ישראלי“ מדברים ערבית

עלון ”ישראלי“ מבית ”מעייני הישועה“ פרסם השבת מודעה בערבית, מטעם משרד ראש הממשלה. כיצד הגיעה מודעה בערבית לעלון שמופץ בבתי הכנסת - לא בדיוק קהל היעד המרכזי לשפה המדוברת? כנראה שמדובר בטעות כפולה - הן מצד המפרסם והן מצד מערכת העלון, שקצת נרדמה בשמירה. שווה לעבור על המודעות לפני שהן יורדות לדפוס, לא?