מעלעל

עלוני השבת עוסקים בשצף קצף בנושא סרבנותם של אנשי יחידה 8200, והרב אליהו עוסק בהסתרה. מעלעל אחרון (לשנה זו)

חדשות כיפה אלנתן זכריה, כיפה 21/09/14 20:12 כו באלול התשעד

מעלעל
כיפה, צילום: כיפה

8200

אין ספק, הכתבה שהתפרסמה בשבת שעברה בידיעות אחרונות, הדליקה את כל הציונות הדתית בשנייה אחת. תוכן הכתבה היה על כך שארבעים ושלושה יוצאי יחידת המודיעין המובחרת 8200 חתמו על מכתב שמודיע שהם יסרבו לשרת בגזרות הפלסטיניות מכיוון שזה נוגד את מצפונם. כמצופה, גם בעלוני השבת הייתה התייחסות לנושא. עמיעד טאוב כתב בטור שלו במצב הרוח מדוע לא כל יוצאי היחידה לא חתמו על המכתב ומוסיף שלדעתו שהם משרתים את האויב. שאול מייזליש כותב בגילוי דעת שהם לא מבינים את מטרת עבודתם, מכיוון שאנחנו צריכים להיות צעד אחד לפני האויב שלנו - כדי שלא יקרה שוב מה שקרה לילד דניאל טרגרמן. ישראלי הביאו מאמר קצר (וכתוב לא טוב) של בוגר ישיבת הסדר ובוגר יחידה 8200 שלא מחדש שום דבר למרות הרזומה הענייני שלו.

אני, בכל אופן, קיוויתי בסתר ליבי שהאלוף (במיל') יאיר נווה יתייחס לסוגיה בטורו בשבתון.

משפחות מאותגרות פוריות

אם להיות דתי-לאומי קלאסי ומיינסטרימי לרגע, קיימות כמה סוגיות מגזריות (שונא את ההגדרה הזאת) שידועות לכולם אבל לא מדברים עליהם בפומבי, כמו רווקות מאוחרת, נטיות הפוכות וכיו"ב. אחת הסוגיות היותר מושתקות בגלל הדרך העדינה שצריך לגעת בה, היא הקושי של זוגות צעירים בהבאת ילדים לעולם או כפי שקוראים לזה בצורה מכובסת 'משפחות מאותגרות פוריות'. כתבה של שני עמודים בכפולה המרכזית של עולם קטן פתחה פתח קטן לעולם הקשה שבו נמצאים הזוגות האלה. החלק הראשון של הכתבה מעולה - הוא מדבר על האתגרים החברתיים איתם צריכים להתמודד הזוגות שאין להם ילדים ונוסך בהם תקווה להמשך. החלק השני של הכתבה קצת יותר מסובך. עלון שמיועד לצעירים, וידוע שילדים קוראים אותו, לא יכול לדון בטיפולי הפוריות השונים על גבי עלון שבת. טוב שלא הוסיפו תמונות. בסופו של דבר מגיע לעולם קטן שכוייח על האומץ להציף את הנושא, למרות הקשיים.

בהסתרה שבהסתרה

הרב שמואל אליהו מתגלה כבקיא בלהיטי המוזיקה החסידית. בעלון ישראלי של השבת כתב הרב על השלאגר הנוכחי בציבור החרדי - "ואפילו בהסתרה", המתבסס על דברי ר' נחמן מברסלב שאמר: "ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, בוודאי שם נמצא ה' יתברך". הרב אומר בצדק שהוא לא מסוגל לשיר אותו מכיוון שהשיר הזה מתאים לזמנו של ר' נחמן, אז היו פרעות גדולות ביהודים בעולם. אבל כיום, שאנו נמצאים בארץ ישראל ורואים את הניסים של הקב"ה בכל מקום - איך אפשר להגיד שהוא נמצא בהסתרה שבהסתרה?

שנה טובה!