מעלעל: קריצה מגזרית

שיימינג, בועות נדל"ן מגזריות והדבקת כיפות בלי הבחנה. מעלעל מסכם את עלוני השבת

חדשות כיפה אבי פינצ´בסקי 31/05/15 17:36 יג בסיון התשעה

מעלעל: קריצה מגזרית
כיפה, צילום: כיפה

בהיעדר אפיזודות פוליטיות, חוסר ברעשי אדמה ורק מהומה אחת סביב הרבנות, בחרו עלוני השבת להתעסק סוף סוף בפרשת השבוע - ניחשתם נכון - השיימינג ברשת. השיימינג, (בלעז: shaming), הוא מונח שרבים מאיתנו כלל לא הכירו עד לאותו מקרה מצער לפני כשבוע, שבו עובד ציבור שם קץ לחייו בעקבות מתקפת האשמות בפייסבוק.

עד כמה שהנושא רלוונטי ומעניין, עלוני השבת שלנו לא הצליחו לחדש הרבה, וכמובן, לאור העובדה שהם מחויבים לסיים לכתוב עד יום שלישי - לעיתים מדובר על גבול המשעמם-משעשע.

ב"שבתון" נתנו שניים את הבימה לנושא: הרב שרלו, עם טור מלא מוסר ע"פ מרן החפץ חיים, על איך מתנהלים בין שני העקרונות שבהם מצד אחד צריך לזעוק לשמיים כאשר נתקלים בעוולות, ומאידך צריך להיזהר ברמה קיצונית לא פחות בכל הקשור להלבנת פנים.

הכותב השני בנושא, הוא אבי רט, שמביא את הזווית האישית שלו לתופעת השיימינג ברשת תוך סיום המאמר בקריאה להתחיל לעשות סדר במסגרת חקיקה - לפני שיהיה מאוחר מדי. הלוואי.

"עולם קטן", שללא ספק מוכתר כשבועון הצעירים ניסה להציג מספר זוויות לתופעת הביוש ברשת, אבל לפחות לעניות דעתי - יכול היה להתאמץ קצת יותר ולא לבייש את עצמו בדרך:

עמוד 2 - טור תשובה חביב, שכתב עובד סוציאלי מטעם 'מכון רוטנברג', מכון לפסיכולוגיה יהודית, שבו במסגרת הפינה 'מה לעשו"ת' עונה לכאורה לנער בן 14 שלכאורה סובל מתופעת שיימינג.

עמוד 4 - טור ביקורת מחוכם משהו של אבינועם הרש, שבו הוא מגלה לנו שאנחנו האשמים הבלעדיים ב"הצגה" שבה אותו עובד מדינה שם קץ לחייו (טעימה מתוך דבריו: " בתפקיד בית המשפט העליון: 'ציבור הגולשים'. בתפקיד התובעים: 'קהל הגולשים'. בתפקיד הגיליוטינה: 'כפתור השיתוף' ") מזל שאחרי כל הדרמה הוא נזכר לסייג הכול ולהגיד שרק גורמים מקצועיים יקבעו מה גרם לכל הפרשייה להתפתח כך.

ועמוד 13 - וגם גולת הכותרת - שהופיעה גם כהפניה בעמוד הראשי של העלון: איך מתמודדים עם חברים שמביישים אותי - כלים נגד shaming במציאות וגם ברשת - עמ' 13.

נשמע מבטיח, נכון? אבל ברפרוף מהיר לעמוד 13 תגלו ש.. אופס. אין שום כלים לא במציאות ולא ברשת, אלא רק הפנייה קטנטנה לסרט 'כתם', המדבר על בריונות בבית הספר. וכן.. לאחר צפייה בו עדיין לא תמצאו את אותם כלים.. כך שאם עושים עליכם אמבוש בבית ספר, כדאי שתעברו ל'מצב הרוח".

בועות נדלן מגזריות - והפעם: היישובים

סנסציה - שוק הנדל"ן המשגשג ביותר נמצא - לא תאמינו - ביישוב נווה צוף, שבחבל בנימין.

שם ע"פ עלון הנדל"ן (אממ השבת) "נופים", נרשמה עליית מחירים של -6% - בפחות משבוע!

בשבוע שעבר, התפרסמה בעלון מודעה על 'וילה בבניה פרטית', ועוד תארים שיווקיים שאחסוך מכם, במחיר מדהים של 1,650,000 ₪. המודעה כמובן לוותה בתמונה נחמדה ופרטים ליצירת קשר.

השבת, שבוע אחד בלבד לאחר מכן - אותה מודעה, אותה תמונה ואותו טלפון - רק שהמחיר לא עלינו חמסה חמסה טפו טפו - 1,750,000 שקלים - עלייה של לא פחות מ- 100,000 ₪.

חברים, עזבו מניות, אגרות חוב ו300 מתמודדים לפריימריז בבית היהודי - ההשקעה החמה הבאה- נווה צוף.

(צילום: צילום עצמי)

ופינת הכפייה הדתית - איך הפרסומאים מנסים לקרוץ למגזר - והאם הם הצליחו?

והפעם - עיריית חיפה - המחזירה בתשובה המהוללת, מדביקה כיפות בלי הבחנה באופנתיות ובאלגנטיות לשלושה גברים צעירים, שהקשר שלהם ליהדות הוא כמו הקשר בין עלוני השבת לשבת. בכל מקרה, ברמה המקצועית - הכיפות מונחות בצורה די משכנעת, למעט הכיפה הירוקה של הבחור משמאל, שבה המסגרת השחורה בולטת טיפ-טיפה יותר מדי.. מה שמעלה את החשד שזאת מימין שהוא שם עליה את היד - לא בדיוק אחותו...

חפשו את ההבדלים:

הפרסומת לציבור הרחב

הפרסומת בעלוני השבת




👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן