מעלעל: נר קדוש ב-24 תשלומים בלי ריבית והצמדה

עלוני ל"ג בעומר שמנסים לגזול מכם כל שקל אפשרי, עלון חדש בשם 'נופים' שעושה לכם סדר בענף הנדל"ן וקרואסון ששינה את חייו של אור רייכרט. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/05/14 19:39 יא באייר התשעד

מעלעל: נר קדוש ב-24 תשלומים בלי ריבית והצמדה

בכל שנה, סמוך לל"ג בעומר מתחילים לקבל בבתי הכנסת, בצמוד לעלוני השבת, גליונות של פרסומות, לא פחות, שמשווקות תפילה על קברי צדיקים. באמתחתם סיפורי ישועה - לזה הצילו רגל בעזרת תפילה של ארבעים יום פלוס מע"מ, לזה העלימו את מחלת הסרטן בסיוע של תלמידים שהתפללו תמורת תשלום מכובד ובתוספת של פרארי למנכ"ל. כן כן רבותי. רק היום רק היום. שתי תפילות בעשר ומבצע חבר מביא חבר.

העמותות הטהורות מבקשות רק תשלום פעוט - 180 ₪ למשך שנתיים, ח"י שקלים כפול עשר או עשרים. יש שגובים פחות, יש שיותר, העיקרון זהה. תן לנו את הכסף שלך ובתמורה תזכה למחילה, סליחה וכפרה. מה קורה למי שלא מסוגל לשלם? לא בטוח שזה מעניין את העמותות. העיקר הכסף - התפילה תבוא אחר כך.

עצרו את נשמתכם וקראו בחוברת "עם ישראל מדליק-את הנר הקדוש..." 'מה קרה ל4241 אנשים שקראו את החוברת כמוך בשנה שעברה'. תתעלמו לרגע שהמספר הזה נראה מצוץ מהאצבע ותתרכזו בכך שהנר פועל ומושיע רק ביום ל"ג בעומר. כן כן. תכירו את הנר הקדוש שיאיר לכם את החיים ב-24 תשלומים בלי ריבית והצמדה.

כאשכנזי רציונל ועיתונאי ציני קצת קשה לי להאמין שיש אנשים שבאמת נופלים בפח שטומן להם הנר הקדוש או הפח הנורא או שמן הזית ממנו צריך להזליף 4 וחצי פעמים ביום על הברך כדי שהיד תתרפא. אם בכל זאת אתם מעוניינים לתרום, דברו איתי. אארגן לכם מקובל 'הום מייד' שייתן לכם ישועה כהרף עין. מקבלים כרטיסי אשראי. אין ביטול על עסקה.

נופים הם לפעמים עיר שנבנית על נחל

בשקט בשקט הושק עלון שבת חדש בשם 'נופים' מיד לאחר הפסח. בפרויקט כלכלי ראשון מסוגו במגזר הדתי, ככל שמדובר לפחות בעלוני השבת, מובא לנו שבועון נדל"ן, בתים והתיישבות.

בינתיים, כפי שנהוג ברוב עלוני השבת המתחילים, מדובר בעבודה של אדם אחד פלוס מאמרים לפרשת השבוע, בנוסף למאמרים בנושא הנדל"ן. דוד מרמור, אשר מוגדר ברשימת הקרדיטים כ'עורך על' (אל תשאלו אותי) מביא עלון מושקע בו גם מאמרים של חברות, גם טורי פרשת שבוע שחלקם קשורים לנדל"ן והקשר בין השאר לענף הבניה לא ברור במיוחד, לוח יד שניה מושקע, כתבה מרכזית מקצועית ויפה ואפילו טיפים לבית. גודל העיתון, אשר דומה לתבנית של עולם קטן וישראלי לא משאיר מקום לספק - זהו עלון שבת שמיועד לקריאה בבית ולא בבית הכנסת. המעלעל מפרגן, לפחות בינתיים.

אותה גברת בשינוי אדרת

מצב הרוח עשו שדרוג לטורו של עמיעד טאוב. הפובליציסט/סופר/מועמד לבית היהודי בעל הטור הידוע 'עמיעד מצוברח' שינה את שמו ל'טאוב ישיר'. לעניינו של טור. השבוע סוקר טאוב את רכבי הרבנים הבכירים בציונות הדתית. לטענתו, בסקירה שביצע לא הצליח למצוא רכב ששווה יותר מ-170,000 ש"ח כשרבנים רבים מתניידים בכלי תחבורה ציבוריים. "את הרב וישלצקי, למשל, תוכלו למצוא גם רוכב באופניים וגם נזקק לטרמפים", כותב טאוב. בשורה התחתונה, לעומת החרדים שאדמו"ריהם ורבותיהם נוסעים בכלי רכב מפוארים, אנחנו יכולים לטפוח לעצמנו על השכם. אשרינו שיש לנו רבנים צנועים.

אגב, קוריוז מעניין. בשבוע שעבר עמוד השער של מצב הרוח היה בנושא יום העצמאות, והשבוע התנוססה תמונה של... יום הזיכרון. הפוך גוטה. הפוך.

שוקו ולחמניה

ובפינתנו 'עלונים שרק מעטים קוראים וחצי מאלו שקוראים אותם רק מסתכלים בפרסומות של המלונות בחו"ל למרות שזה בתכל'ס עלון עם מאמרים לא רעים אבל קצת כבדים' (נשימה) אנחנו מגיעים כמובן לעלון 'שבתון'.

אני מודה, בדרך כלל אני לא קורא לעומק את שבתון. אני יודע שיש שם מאמרים די מעניינים, אני יודע שמשקיעים שם המון המון בכתיבה (הרבנים, לא העורכים) אבל בערב שבת, אחרי הלחם, והמרק, והעוף, וה... כבר אי אפשר להתרכז ואחר כך כבר פאסה לקרוא עלון שבת.

הפעם התגברתי על יצרי וישבתי לעלעל גם בעלון השבת הידוע ב.. פרסומות שלו.

עצרו הכל! 'ורשה-היעד המפתיע של הקיץ'?! קשה לי לראות מישהו הולך לנופש במקום בו נרצחו מאות אלפים מבני עמינו אבל אם אתם אומרים אנחנו נאמין לכם.

בתוך שלל הפרסומות הצבעוניות תפסה את עיני פרסומת של 'נפלאות הרשב"י. כן, כבר חפרתי בנושא הישועות ולא אחזור לזה שוב, אבל אין סיכוי שאני מפספס את הפרסומת הזו. בתמורה לח"י רוטל (רוטל?) תוכלו להשקות ולהאכיל את העולים לציון הרשב"י בל"ג בעומר בלא פחות מ.. עשרות אלפי שקיות שוקו ולחמניות טריות. למי שרוצה יש סדנת שוקולד מאוחר יותר. האמת? אם כבר לתרום לרשב"י אז לכו על זה. לפחות מישהו יזכה לשוקו ולחמנייה.

הקרואסון ששינה את חייו

שינה את חייו? טוב. גילוי נאות, את אור רייכרט אני מכיר לא מהיום. קריקטוריסט, מאייר, מעצב גרפי, יוצר פוטושופ, גאון שמומחיותו באה לידי ביטוי ביצירת צל מתחת לטנקים (בדיחה פנימית. מצ"ב תמונה) ואופה לחמים לעת מצוא.

(איור: אור רייכרט)

לפני מספר חודשים הוא לקח על עצמו את תפקיד ה'שאול יהלום' של שביעי ומאז הוא עושה מלאכתו נאמנה. את נאווה רעייתו הוא החליף באיש עסקים מצליח מנהריה (נהריה?!) והשניים עשו את דרכם השבוע ל'בריוש', מסעדה צרפתית ישראלית שמתמחת במאפים וקרואסונים. הוא טוען שהקרואסון שינה את חייו ומילא את פי ריר. בעוד אני עושה את דרכי לנהריה תדעו לכם שהקלוריות הן באשמת אור רייכרט, מאייר, פוטושופיסט וכותב בחסד. הלכתי.