מעלעל: מפרגנים לבנט

עלוני השבת פותחים שנת לימודים עם פרגונים וקצת עקיצות, וקצת על פרסומות סמויות, או לא סמויות. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה גלעד קוט, כיפה 06/09/15 20:31 כב באלול התשעה

מעלעל: מפרגנים לבנט
כיפה, צילום: כיפה

בנט, חמש יחידות ומה שביניהם

שנת הלימודים נפתחה והעלונים מפרגנים לשר החינוך הסרוג נפתלי בנט.

ב'עולם קטן' הוא זכה לטור מיוחד בו ברך את תלמידי ישראל בשנת לימודים מופלאה, ובעיקר פרש את כל ההישגים שלו עד כה בתפקיד. ב'גילוי דעת' הרחיבו את מדור 'שליפות' לכבוד שר החינוך, שם ענה על המון שאלות עם תשובות שכללו כמובן את כל הרפורמות שהספיק עד עכשיו.

אבל, בעלון 'שביעי' החליטו לא רק שלא לפרגן לשר החינוך החדש, אלא גם לרדת עליו. בפינת הקריקטורה של אלחנן בן אורי, צוירה ילדה מחזיקה תיק בית ספר, כאשר שר החינוך בנט מעמיס לה לתוך התיק מלא מספרים והילדה קורסת מהעומס.

לא קשה להבין שמדובר בביקורת כלפי התוכנית החדשה להכפלת תלמידי ה- 5 יחידות במתמטיקה, אך השאלה היא למה.

כולי תקווה שאין קשר בין הקריקטורה ובין העובדה שמשרד החינוך לא פרסם בעלון את התוכנית, כמו שפרסם בעלונים אחרים.

חסר מצב רוח

ב'מצב הרוח' כתבו על פתיחת שנת הלימודים של שר החינוך בנט ושמו תמונה זהה לתמונת השער של 'גילוי דעת', רק עם הבדל אחד קטן. מתחת לתמונה ב'גילוי דעת' נכתב כי: "שר החינוך נפתלי בנט פותח את שנת הלימודים בבית הספר 'אריאל' ברעננה שביתו אביגיל נכנסת לכיתה א'", ואילו ב'מצב הרוח' נכתב מתחת לאותה תמונה: "שר החינוך נפתלי בנט מדבר בפני ילדי המרכז החינוכי בביה"ח שניידר".

כמות הכיפות, התלבושת האחידה והעובדה שרואים שהתמונה לא מצולמת בבית חולים מעידה על כך שהטעות היא לא של 'גילוי דעת'. כנראה שלעורך לא היה מצב רוח לבדוק את זה.

פרסומות (לא) חסויות

ב'שביעי' לא לומדים מטעויות.

בשבוע שעבר כתבתי על מדור "הקהילה שלי" בעלון 'שביעי', שבו הכניסו תוכן שיווקי לתוכן הכתבה כאשר כתבו על הקבלן שבונה בשכונה, ולצד הכתבה הופיעה פרסומת של אותו הקבלן. מסתבר שזאת לא מקריות, ומדובר בדפוס פעולה חדש.

השבת טבריה הייתה על המפה במדור, הוסיפו מילה ממנהל השיווק של חברת 'אבני דרך' ובעמוד הצמוד פרסומת של החברה הבונה שם.

בקיצור, אם אתם רוצים שיכתבו ב'שביעי' על פרוייקט שאתם בונים, אתם צריכים לעשות את הדברים הבאים: להשיג משפחה צעירה שגרה בשכונה, לכתוב פרטים כל השכונה ומוסדות החינוך בה ו.... לקנות מודעה בעלון שתתפרסם בעמוד ליד. אחלה דיל.

ועד הבית

תנסו לדמיין וועד בית של בניין שרוצה לגבות את התשלום השנתי מהדיירים, ומחליט לפרסם על כך בעיתון המקומי של העיר. נשמע לכם הזוי?! דבר דומה קרה השבת ב'שביעי'.

המודעה ב'שביעי' הכריזה: "לידיעת ציבור המתרחצים, לרגל ההכנות לאליפות העולם בשייט בדגם 470 שתתקיים בחיפה בחודש אוקטובר 2015, חוף הרחצה-החוף השקט ייסגר לקהל הרחב החל מתאריך.... בתודה עיריית חיפה".

העובדה שהעלון מופץ למגזר הדתי בתפוצה ארצית, מציבה את המודעה כהזויה בדיוק באותה מידה של וועד הבית.

משקאות פתח תקווה

ולא רק המודעה הזאת בעייתית.

פרסומת של חנות רהיטים בעכו בעלון 'שביעי', ופרסומות לחנות משקאות ואוכל מוכן בפתח תקווה בעלון 'מצב הרוח', מביאות אותי למחשבה על אנשי הפרסום של מפרסמים אלו, שכנראה פיספסו את השיעור הראשון בפרסום המלמד על קהל יעד ממוקד, ועל אפקטיביות הפרסום.

לעומתם, פרסומת מדוייקת של רדיו "גלי ישראל", שמבינה בדיוק את קהל היעד שנחשף לפרסומת, הביאה לנו את הפרסומת הגדולה הזאת:

(צילום: גלעד קוט)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן