מעלעל: מפנים את המאחזים

עלוני השבת עוסקים בגל הטרור ובראיונות אישיים ומרגשים, פרסומת מוזרה מפתיעה את הקוראים, וקרוב אליך משתדרג. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה גלעד קוט, כיפה 11/10/15 19:51 כח בתשרי התשעו

מעלעל: מפנים את המאחזים
כיפה, צילום: כיפה

אחרי פגרת חגים ארוכה אנו חוזרים לשגרה. הפעם השגרה כוללת מציאות חדשה של "גל טרור" (כפי שמכנים אותו בתקשורת הכללית) ערבי כנגד יהודים. כמובן שעלוני השבת התייחסו כולם לגל טרור זה בהרחבה.

הרבה מהעלונים בחרו להביע עמדה ולהעביר ביקורת במאמרי המערכת שלהם, חלקם כנגד הממשלה, חלקם כנגד השמאל וחלקם כנגד ההנהגה ברשות הפלסטינית. אך בניגוד למנהגי בטור זה בדרך כלל, הפעם לא תפסו אותי הביקורות, אלא דווקא הסיפורים האישיים על הנרצחים.

בראיון ב'שביעי' סיפר ד"ר יגיל הנקין, אחיו של הרב איתם הנקין הי"ד, על בני הזוג ועל הזוגיות שלהם, ומשם המשיך המראיין לשאלות קצת יותר כלליות (שלא נאמר פוליטיות) כדוגמת השאלה מדוע הוא סירב לקרוא לבני הזוג קורבנות טרור, מה הוא חושב על הטענה שאי אפשר לנצח את הטרור ובנוגע לתפיסת חוליית המחבלים. אני אישית חזרתי להתעניין בראיון כשיגיל העלה את הנקודה הכואבת שאף אחד לא הודיע להם רשמית על הרצח, אלא שמעו מאנשים שידעו לפניהם. "בחלק מהמקרים, בדמות SMS מחברים או מכרים עם כוונות טובות, שלא העלו על דעתם שאנחנו לא יודעים עדיין" כדברי יגיל.

ב'יש"ע שלנו" פרסמו טור שכתבה נעמה הנקין הי"ד בבלוג "מתנחלות ברשת" שהתפרסם ב27.1.2013. בטור היא כותבת על הרגשת הזרות בתור מתנחלת בפגישות עבודה בתל אביב, ועל הרגע הזה שכשהיא נשאלת איפה היא גרה, היא מסמיקה ועונה "יישוב קטן באזור מודיעין". היא סיימה את הטור כך: "יום יבוא - אני מבטיחה לרודף הצדק הקטן והנרגז שבתוכי - אולי כשאהיה גדולה, בו אאזור אומץ, ובתגובה לשאלה הזו, אענה את האמת: אני גרה בנריה, זה יישוב קהילתי בבנימין. כן, זה יוצא מעבר לקו הירוק, מה שקוראים בתקשורת התנחלות, אבל אנחנו מעדיפים לקרוא לזה התיישבות. תבואו פעם לבקר, נורא יפה אצלנו".

ב'עולם קטן' כתבו בצורה נפלאה על הרב נחמיה לביא הי"ד, על אהרון בנט - בניטה הי"ד ועל בני הזוג הנקין הי"ד. את הכתבות ב'עולם קטן' אי אפשר לקצר, צריך פשוט לקרוא בשביל להבין.

מפנים את המאחזים, שומרים על ירושלים

לאור האירועים האחרונים ודאי לא התפלאתם למצוא בעלוני השבת פרסומות על הפגנה מול בית ראש הממשלה, הקוראות להחזיר את הביטחון ולחדש את הבנייה בירושלים וביש"ע, אך תודו ששום דבר לא הכין אתכם לפרסומות הזועקות: "מפנים את המאחזים - שומרים על ירושלים" ו"עוצרים את הבנייה בשטח E1". אז כל מי שלא הבין, או חזר לעמוד הראשי ובדק שהוא מחזיק עלון שבת ולא מוסף של "הארץ" - אל דאגה! עורכי העלונים לא הפכו שמאלנים פתאום והם אפילו לא התבלבלו.

אז מה כן?

ממידע שהגיע למעלעל מדובר בשטח פרסום שנקנה על ידי "פרסום חן", והקריאייטיב נעשה על ידי משרד הפרסום Rbes .

מדובר בטיזר לפרסומת וככל הנראה בשבוע הבא נקבל תשובה ברורה יותר על התוכן. בינתיים אפשר לזרוק רעיונות - הימור שלי: בנייה של בדואים בנגב.

נחכה ונראה.

(צילום: גלעד קוט)

"קרוב אליך" משתדרג

העלון החדש יחסית, 'קרוב אליך' תופס תאוצה ומשדרג את העלון.

טור חדש על פרשת השבוע מאת מי שהיה הרב הראשי לאנגליה - הרב יונתן זקס, מדור "שבתאילנד" שיספר לנו בכל שבוע סיפור מתוך עונג השבת בבית חב"ד שבבנקוק וטור נוסף של לימוד תניא בשפת היומיום.

הצמיחה של העלון נובעת לדעתי מהשוני משאר עלוני השבת, מהחידוש הגדול שהוא הביא איתו, סטרטאפ של ממש - הוא מציע דברים רוחניים, חסידיים וקדושים לעומת מה שמקובל בשאר עלוני השבת הידועים, שמלאים בעיקר בפוליטיקה ואקטואליה.

ועכשיו ברצינות, הרוח החסידית בשילוב של כותבים מעניינים ועיצוב חדשני כנראה פיצחו את הסוד והחלו לתפוס קהל רב יותר.

מאחל בהצלחה!