מעלעל לפרשת צו

מדורו של הרב אבינר חוזר לספק עניין, ויוצא בקריאה להתגיס לרבנות הצבאית. במקביל מצטרפת חדשה לזירת העלונים.

חדשות כיפה גדעון דוקוב 01/04/07 00:00 יג בניסן התשסז

תתגייס לרבנות בן תורה

מדור השער האחורי של הרב אבינר ב"באהבה ובאמונה" מחדש ימיו כקדם וחוזר לספק עניין, כשהשבוע הוא קרא לכם, הקוראים שעוד טרם התגייסו לשורות צה"לנו, לבחור ללכת לחיל הרבנות.

הרעיון החדש-ישן הזה נוסה כבר בתקופת הרב ישראל וייס שעבר (או שלח נציגים) לישיבות ההסדר וקרא לחברה לבוא אליו לחיל הרבנות - בעיקר לאותם בעלי פרופיל נמוך, אך גם לבעלי פרופיל גבוה שהרעל הקרבי עוד לא אכל כל חלקה טובה בנשמתם (הגדרה שלי, לא שלו). הרעיון היה לנסות ולרענן את שורות הרבנות שהיו די עבשות, אם לומר בזהירות.

הרב וייס כיום הוא הס מלדבר, כך שלא מפתיע שלא נשמעו הדים חיוביים לניסיון, אבל כניסתו של הרב אבי רונצקי לתפקיד הרבצ"ר מפיחה שוב רוחות חדשות שמעוררות תקוות באותו תפקיד שכונה בעבר "מש"ק דת" וכיום עבר תרגום ל"מש"ק יהדות".

אז אם בזמן שאתם לבושים בירוק אתם מעוניינים בהגשמה של אידאל קצת אחר, תחשבו על חיל הרבנות, זו גם אופציה.

טובים השניים

באחד המדורים הראשונים זרקנו מילה טובה לעלון "מסביב לשולחן", עלון שמשך את תשומת לבו של המעלעל בעיקר בגלל מידותיו המיוחדות - הפורמט הקטן בו הוא מודפס. הבעיה היתה שמעבר ליחודיות שבגודל קשה היה ממש להתייחס לאוסף הוורטעלך שעיטרו את החלק שמעל לפרסומות, מה שעורר תחושה שהרעיון נכון, אלא שהביצוע קצת לוקה בחסר.

מי שהשכיל לעשות שימוש נכון ברעיון היה "בלכתך בדרך" שלקח (העתיק?) את הפורמט, אך מצא לו גם תוכן מתאים - סדר יומי ללימוד הלכות מבית המדרש של ישיבת ראשון לציון, וכך יצר עלון שזכה להדים חיוביים בהחלט.

בינתיים, באזור אחר לגמרי של הגלקסיה, הסתובב לו עלון חביב למדי של "מכון המקדש", עלון אותו מאוד אהבתי, אבל מיעוט הפרסומות שלו העיד על חוסר הצלחתו המסחרית ובעקבות כך גרם לתפוצה מאוד נמוכה, ולכך שזכיתי לפגוש אותו רק לעיתים נדירות.

והשבת, בעודי מעלעל, שמתי לב לפתע ש"מסביב לשולחן" לבש פנים חדשות ומעכשיו הוא העלון של מכון המקדש - הפורמט הנעים והנוח של "מסביב לשולחן", יחד עם התוכן המעניין והאיכותי של מכון המקדש שהותאם לגודל החדש ומורכב מלימוד של הלכות בית הבחירה לרמב"ם יחד עם הסברים משובבי נפש (בצורה שקצת מזכירה את "בלכתך בדרך"...). ואם שאלתם את עצמכם אז כן, החלק הכי חשוב בעלון - החידון, נשאר. בהחלט נשאר.

מעלעלת

עם כל הכבוד להתחדשות של "מסביב לשולחן", כבר כמה שבועות שלא זכינו לעלעל במשהו חדש באמת. אז לכל מי שכבר התחיל לדאוג, השבת כבר היה לנו מצטרף חדש, או ליתר דיוק - מצטרפת חדשה - "ארגמן".

"ארגמן" אמנם הקדימה והגיעה למייל של המערכת, אך כשרציתי לזכות את אשתי בעלעול משלה, לא מצאתי עותק באף אחד מבתי הכנסת באזור בו אני מתפלל. אם גם אתן לא זכיתן וחשקה נפשכן, גשו לאתר האינטרנט של ארגמן.

אגב, במאמר המערכת מתייחסת עורכת לשאלה מדוע לפתוח עלון נוסף, כשהתשובה ה"פשוטה", כהגדרתה היא ש"ארגמן זהו עלון לנשים ראשון מסוגו ומהפכני בתחומו, הראשון שיוצא כשהוא לא פוליטי, לא פמיניסטי ולא בא להתריס או להקים מהומות". תקרא הקוראת ותשפוט, ואח"כ היא מוזמנת להגיב כאן למטה.