מעלעל: כולם נגד הליכוד

מצב הרוח ועולם קטן פתחו בחזית נגד הליכוד, האם עלוני השבת מקבלים מימון לכתבות ממפרסמים? ומה קורה לקידוש? סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה גלעד קוט, כיפה 19/07/15 17:05 ג באב התשעה

מעלעל: כולם נגד הליכוד
כיפה, צילום: כיפה

עלוני השבת עוסקים הרבה בנושאים פוליטיים וזה לא חדש, אך עיסוק אובססיבי כנגד מפלגה מסוימת "מתוך המחנה" לא זכורה לי גם לא בתקופת בחירות.

הטור 'פולישוק' של מנחם רהט ב'מצב הרוח', שהפך בשבועות האחרונים לכלי ניגוח חזיתי במפלגת הליכוד ובמצביעיה.

בשבוע שעבר התהדר הטור בכותרת "מפד"לניק הצבעת ליכוד? - אכלת אותה (2)", כשמדובר בהמשך לביקורת שנכתבה בעבר. בשבוע שעבר תקף רהט את הליכוד על כך שהיא מבצעת "מכירת חיסול של כל נושאי הדת והמדינה לגבאים מש"ס", והשבוע רהט מעלה מספר טענות חדשות:

"הנה, רק השבוע הודה נתניהו כי הוא מקפיא את הבניה והפיתוח ביו"ש", כותב רהט ומוסיף כי "המתנחלים, כך נראה, הפכו למטרד. נכון שערב הבחירות הם מהווים טרף קל לקבלני הקולות של הליכוד, אבל בכך תם תפקידם".

בהמשך מזכיר רהט מה עשה נתניהו בזמן ההתנתקות ומה הצביע בהצבעות על התכנית, ומסיים באמירה חד משמעית נוספת: "מסקנה: אסור להתעלם מהחשש, שתנועה שביצעה בהתלהבות מהלך נורא שכזה, וגם אחראית לנסיגות וגירושים קודמים, לא תהסס לצפצף על נאמניה, אוהבי הארץ באמת ובתמים, ותתנתק שוב בשם אליל הביטחון".

כך סיים רהט והשאיר טעם של עוד.

ליכוד עליך שמשון

השבת טורו של רהט לא לבד, גם ב'עולם קטן' יצאו נגד הליכוד בצורה בוטה ביותר:

"הליכוד בדרך להחרבת בנייני דריינוף" זעקה הכותרת של הכתבה, וכמו כן הפנייה מעמוד השער עם אותו הציטוט בדיוק.

בכתבה סיפר ראש מועצת בית אל, שי אלון, על ישיבת סיעת הליכוד שבה השתתף: "השבוע הייתי בישיבת סיעת הליכוד באריאל ושאלתי את ראש הממשלה 'מדוע אתה לא נותן תוקף להחלטה שלך לבנות את 300 היחידות שהבטחת אחרי הריסת שכונת האולפנה?' הוא ענה לי: 'אתה אחראי לעיירה שלך וזה בסדר, לי יש אחריות על כלל המדינה ועכשיו זה לא העיתוי כי מופעלים לחצים בינלאומיים'... הרגשתי שאני נמצא בישיבת סיעה של ממשלת שמאל, לא של ימין".

לירות בתוך הנגמ"ש, מישהו זוכר?

פרסומת ידועה מראש

ב'עולם קטן' הייתה כתבה נרחבת על הרב אלי סדן והיעד החדש שלו - בקעת הירדן.

"יריית הפתיחה", כך נכתב, "היא מכינה קדם - צבאית שמגייסת אליה ממש בימים אלה את הגרעין המייסד של התלמידים".

לא לקח לי הרבה זמן לגלות (בעצם ממש עמוד אחרי הכתבה) פרסומת על המכינה החדשה.

ונשארתי כמו תמיד עם השאלה האם הכתבה הגיעה לאחר בקשת הפרסומת או הוזמנה מראש?

דבר דומה קרה גם ב'שביעי'. בפינת פרויקט השו"ת אירחו השבת את סמנכ"לית חברת 'יורו-ישראל' (חברת נדל"ן השוכנת בנתיבות) ואף הוסיפו הפנייה מעמוד השער.

מכיוון שבדרך כלל אין הצדקה לראיין סמנכ"ל חברת נדל"ן בעלון שבת שהוא לא 'נופים', לא התפלאתי למצוא פרסומת של החברה כולל ציטוט של הסמנכ"לית שלה.

*דרך אגב (למי שעוקב), אם דאגתם, גם השבת לא שכחו בשביעי לשאול על יאיר לפיד.

הקידוש הנעלם

לפני כארבע שבתות יצא לאוויר העולם העלון 'קידוש' - "מגזין חיים טובים, תרבות וויסקי". העלון יצא בקול תרועה גדול, ויצר בז תקשורתי בשאלת הלגיטימיות של עלון זה, ובכלל העלה מחדש את שאלת הימצאותם של עלוני השבת בתוך בתי הכנסת.

בגיליון הראשון נכתב כי "מיטב הכותבים בציבור התאספו יחד, והם ינעימו אחת לשבועיים את השבת של הציבור הדתי לאומי".

הציפייה לגיליון השני של 'קידוש' לפני שבוע שעבר הייתה בשיאה, אך העלון לא נמצא (כמובן שחיפשתי בין רחובות לרעננה - ההגדרה החדשה של 'קידוש' לבין חדרה לגדרה).

רציתי לכתוב על האכזבה כבר בשבוע שעבר אך חיכיתי מתוך מחשבה שאולי עוד לא פגה ההשפעה של הוויסקי ולכן שכחו להוציא את העלון.

לאכזבת הקוראים גם השבת לא יצא הגיליון השני של 'קידוש' וזה כבר באמת מתחיל להדאיג.

בינתיים אני יכול להמליץ על סלוגן למחאה: "רייכרט, הבטחת קידוש לשבת!"