מעלעל: יהי רצון שאצליח למצוא מקום בלי ערסים עם מטקות בים

אליהו הנביא מכניס יהודים למשחק האליפות של מכבי, אביתר בנאי מספר על ירושלים שלו, שבתון מציעים חופשה בוורשה ויהי רצון חדש ומשודרג לאוהדים של הקבוצה הצהובה. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה אלנתן זכריה 25/05/14 17:45 כה באייר התשעד

מעלעל: יהי רצון שאצליח למצוא מקום בלי ערסים עם מטקות בים

מ-כ-ב-י

אף אחד לא יכול להתעלם מהניצחון האדיר של מכבי תל-אביב בכדורסל השבוע, גם לא עלוני השבת שלנו. במצב הרוח הופיעה כתבה גדולה ויפה על חוויותיו של המו"ל אלי עציון בסופ"ש האחרון במשחקים במילאנו, שמתמקדת בעיקר בחוויית השבת של האוהדים הדתיים. אגב, העלון הוסיף סיפור על נס שקרה לבחור דתי מפתח-תקווה, שקנה כרטיסים מזויפים למשחק ולא הצליחו להיכנס. הסיפור מסתיים בכך שאיזה יהודי שעבר שם עזר להם להיכנס למשחק ו"הם האמינו כי מבחינתם היה זה אליהו הנביא שהציל אותם ברגע האחרון, בדרך של כמעט נס, מהחמצת הניצחון החשוב של מכבי". אני מסופק אם אליהו הנביא היה מתגלה בשביל דבר כזה, מקסימום ליאור אליהו.

בעלונים עולם קטן ושביעי ניסו לתת נופך יותר תורני לעניין, ופינו מקום לאבינועם הרש והרב יוני לביא (בהתאמה) לכתוב על מסקנותיהם מהמשחק. אני אישית לא ממש אוהב חיבורים מאולצים לנושאים שלא נוגעים אחד לשני, אבל אבינועם רשם בטוב טעם את מסקנותיו דרך סיפור מעורר הערצה על הרב נריה. נו אין מה לעשות, סיפורים על הרב נריה תמיד קונים אותי. הרב יוני, לעומת זאת, היה קצת פחות מובן. לא הבנתי מה דעתו בעניין כדורסל, כי בפתיחת המאמר שלו הוא אומר שהוא בכלל לא מתעניין בכדורסל, ובמאמר שלו בישראלי הוא בכלל יוצא נגד כל מי שאוהד או רואה משחקים של מכבי. אז אם זה כל כך גרוע, למה ללמוד מזה דברים רוחניים?

אגב, מאמר מערכת קצר ונפלא של נבו כץ בגילוי דעת מציג את חוסר השוויון בתקשורת. בשבוע שבו היו שתי חגיגות גדולות - זכייתה של מכבי והילולת הרשב"י במירון, התקשורת בחרה לדווח רק על הניצחון של מכבי ולא על ניצחונם של מאות אלפים שזכו להגיע לקברו של ר' שמעון בר-יוחאי.

אם אשכחך ירושלים

טוב הכותרת סתם מלחיצה, אף אחד לא שכח את ירושלים ולאף אחד לא תידבק לשונו לחיכו. כל העלונים התייחסו ליום ירושלים והמקום צר מלהכיל, אז אני בחרתי לדבר רק על המדור האדיר של אביתר בנאי בקרוב אליך, כי לדעתי הוא שובר את הקו הרגיל של המאמרים שקשורים לירושלים שהם תמיד דעה-על-הר-הבית-מלחמת-ששת-הימים-מקום-אהוב-בירושלים. בנאי רושם על חווית ירושלים של ילדותו בצורה פיוטית ומרגשת, כאילו אפשר להפוך את כל המדור שלו לשיר באלבום. מומלץ בחום!

שבתון פלוס

שבתון הפתיעו השבת בגיליון ענק של 64 (!) עמודים, דבר לא רגיל בנוף של עלוני השבת. העלון מלא בכל טוב ממיטב הכותבים, ביניהם: הרב יוני לביא, הרב שרלו, אביעד הכהן, ליאורה מינקה, אלוף יאיר נווה, אבי רט, הרב חגי לונדין, שמואל קליין ועוד רבים וטובים. הגיליון מסתובב סביב שלושה נושאים מרכזיים - פתיחת ספר 'במדבר', ספירת העומר ויום ירושלים.

כמובן, אי אפשר להתעלם מהפרסומות לנופשונים המוצעים לכל דורש כמדי שבת בשבתון. כל שבוע אני מתפלא מהמקומות האקזוטיים והקסומים שיש לחברות הנופש להציע, כמו טבריה. הפעם הייתה מודעה ספציפית שגרמה לי לשבת לא בנוח בכיסא שלי בספסל בית הכנסת: ורשה - היעד המפתיע של הקיץ. אם כשאתם מציעים ביקור בנהר הויסלה בו הושלך אפר של יהודים שנשרפו על ידי הנאצים במהלך השואה, אתם באמת חושבים שמישהו יופתע - אתם צודקים.

(צילום: צילום עצמי)

רשימת התפילות החדשה לאוהדי מכבי

(צילום: צילום עצמי)


המדור גילוי לב בעלון גילוי דעת מתהדר בדרך כלל במכתבים אישיים ואנונימיים שאנשים כותבים אחד לשני. אב לבנו, בן להוריו, ארוס לארוסתו וכו'. הפעם, בצורה הזויה, הם החליטו לפרסם את המכתב המצורף למעלה. אותו כותב, כאילו שאין דברים יותר חשובים בעולם, רושם שכל תפילותיו השנה היו שמכבי תנצח. אז אוהד שרוף יקר, מאחר שמכבי כבר ניצחה, הנה מספר דברים חשובים שתוכל להתפלל עליהם מעכשיו:

  1. יהי רצון שהגנן שמגיע לסדר אצלנו את הגינה בבוקר לא יעיר אותי מהשינה עם המפוח
  2. יהי רצון שאצליח למצוא מקום בלי ערסים עם מטקות בים
  3. יהי רצון שווטסאפ יאפשרו לעשות 'השתק' ליותר משבוע
  4. יהי רצון שחברים טבעונים לא יחפרו לי בחודש הקרוב
  5. יהי רצון שיהיו בורקסים עם גבינה בקידוש השבת

אמן!