מעלעל: ט"ו בשבט הגיע?

קק"ל מתבלבלים בתאריכים, עולם קטן נותנים במה לא שוויונית בעליל ומודעה במצב הרוח מציגה כותב מגילה סרוג מוסמך. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה אלנתן זכריה, כיפה 15/02/15 17:15 כו בשבט התשעה

מעלעל: ט"ו בשבט הגיע?
כיפה, צילום: כיפה

אי השוויון של עולם קטן

יישר כח לעלון עולם קטן על הבמה שנתן לשלושת המפלגות העיקריות שמתחלקות בנתחי הציבור הדתי לאומי - 'הליכוד', 'יחד' ו'הבית היהודי'. מצד ימין ברוחב של כמה סנטימטרים כתב יגאל כנען בעד מפלגת 'יחד', אחריו ברוחב של כמה סנטימטרים כתבה ח"כ ציפי חוטובלי בשבחיו של 'הליכוד'. ומצד שמאל, ברוחב של עמוד שלם (!) כתבה "המערכת" מאמר בשם "לשמור על העין הטובה" נגד 'יחד' ונגד 'הליכוד'.

יש כאן שני דברים בעיתיים. הראשון, חוסר השוויון כפי ששמתם לב בין המפלגות. זאת אומרת, אם כבר עשיתם תעמולת בחירות, מה שלא הכי מתאים בעלון פרשת שבוע, לפחות תנו נתח שווה לכל המפלגות ואל תתנו למפלגה אחת יותר מקום מהשנייה בגלל שלדעתכם היא לא המפלגה הנכונה להצביע לה.

הדבר השני הבעייתי הוא, שבמאמר של מערכת עולם קטן אין כמעט דברים בעד 'הבית היהודי' אלא רק דברים כנגד מפלגת 'יחד' ו'הליכוד'. אני לא רואה שום עניין ללכלך על מפלגות אחרות כדי להוציא את המפלגה שלכם בסדר.

אז נכון, 'הליכוד' עשו דברים לא טובים ו'יחד' אולי גורמת לאיזשהו סוג של פילוג בציונות הדתית - אך זאת עדיין לא סיבה מספיק טובה בשביל להצביע ל'בית היהודי'.

רבי עובדיה מברטנורא אומר שאדם בעל עין טובה, מושא הכותרת של המאמר, הוא אדם שמסתפק במה שיש לו, אינו מבקש דברים יתירים ואינו מקנא כשרואה שיש לחבריו יותר ממנו. אז תעשו טובה, תהיו בעלי עין טובה ותסתפקו במנדטים שיש לכם. אחרי הטעויות של בנט, לשכנע אותנו ככה זאת לא הדרך.

ט"ו בשבט הגיע?

מודעה של קק"ל בעלוני השבת הודיעה קבל עם ועדה ש"בט"ו בשבט הזה כל הדרכים מובילות לשיר". רק מה, כנראה שאחרי 114 שנים קק"ל מראים סימנים של אלצהיימר מכיוון שט"ו בשבט היה כבר לפני שבוע וחצי.

בכניסה לאתר שאליו מפנה המודעה ניתן למצוא פעילות ביום שישי ה20 לפברואר (א' אדר למנייננו), זאת אומרת, לא רק שזה לא בט"ו בשבט - אלא שזה בכלל לא בחודש שבט. אז אני לא יודע אם זה אלצהיימר, או סתם חוסר חשק להרים מבט לעבר לוח השנה שתלוי על הקיר. בכל מקרה, בט"ו בשבט הזה כנראה שאף דרך לא הובילה לאף שיר.

(צילום: צילום עצמי)

סרוג מוסמך

השבוע תפסה את עיניי מודעה מעלון מצב הרוח בה מוצעת למכירה מגילת אסתר. המגילה, כך צויין במודעה, נכתבה על ידי סופר סתם סרוג מוסמך. אמנם לא כתוב שהמגילה נכתבה על ידו, אבל איזה עניין יש לכתוב שסופר סת"ם הוא זה שמוכר את המגילה. בכל מקרה, רציתי להבין מה הסיבה לציין שמדובר בסופר סת"ם סרוג.

למיטב דעתי, אין שום הבדל בסוג הכתיבה ובכוונות בין סופר סרוג לבין סופר אחר. במיוחד לא במגילת אסתר, שם לא מופיע שם ה' אפילו לא פעם אחת. אולי זה מעיד משהו על הציבור שלנו. אולי לא.

למטיבי לכת - לאחר סיור קצר בגוגל נודע לי שהמוכר במודעה הוא קרוב משפחתו של אחד המתמודדים בפריימריז של מפלגת 'הבית היהודי', התדעו מיהו?

(צילום: צילום עצמי)