מעלעל: הסוף לעלוני הבחירות

מעלעל סוגר את מערכת הבחירות מבחינת עלוני השבת. מי אמר מה למי ולמה?סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה אלנתן זכריה, כיפה 15/03/15 17:54 כד באדר התשעה

מעלעל: הסוף לעלוני הבחירות
כיפה, צילום: כיפה

זהו, נגמרו עלוני הבחירות. דבר ראשון, זו מפלה כלכלית גדולה לעלונים שלא יהיו להם יותר פרסומות בחירות ותירוצים לפתוח מוספים מיותרים. דבר שני, מכיוון שהעלונים נסגרים ביום שלישי בצהריים אין סיכוי שבעלוני השבת הבאים ידעו מי ינצח בבחירות האלה ולנו יהיה שקט מפוליטיקה לפחות בחצי שנה הקרובה עד הבחירות הבאות.

אז מה היה לנו השבת? הרבה הבטחות. הבטחות על גבי הבטחות. כל ראשי המפלגות שמכוונות לציבור הבוחרים הדתי-לאומי קיבלו השבת במה להציג את טיעוניהם לציבור הדתי לאומי כדי שיעשה מעשה ויבחר בהם. הנה כמה הבטחות נחמדות שדליתי מתוך מצב הרוח של השבת, לגזור ולשמור:

"הבית היהודי הם שותפינו הטבעיים, והם יישבו איתנו בכל קואליציה." (ראש הממשלה בנימין נתניהו)

"דאגנו ונמשיך לדאוג ליהדותה של המדינה ולא רק לדתיותה, ואנחנו מאמינים כי הגיעה העת להמשיך את השתלבות הציונות הדתית בצבא ובאקדמיה, גם מערכת [הטעות במקור] הפוליטית ובהנהגת המדינה." (ח"כ יאיר לפיד)

"יחד מחוייבת למפעל הדתי הלאומי." (ח"כ אלי ישי)

אהבתי גם את דבריו של רה"מ בנימין נתניהו במצב הרוח, שם הוא מודיע לגבי מפלגת 'המחנה הציוני' כי "לא תהיה איתם שום ממשלת אחדות. נקודה.". הוא גם מוסיף ואומר בראיון בגילוי דעת כי "לא תהיה שום ממשלת אחדות. נקודה.". אין מה להגיד, הבן-אדם החלטי. וגם דף המסרים שלו.

בכל מקרה, למי שהתבטל בשבת וחושב לחזור ולקרוא את הדברים של ראשי המפלגות, תדעו שאין שום טעם לקרוא את שאר המאמר, הכל חזרה סרת טעם של מסרים שכולנו כבר שמענו בתיבול של מעט יידישקייט.

נחזור לראיון המבטיח (ולא מקיים) של ראש הממשלה בגילוי דעת שהיה פרסומת גדולה לליכוד. נבו כץ, חבר קרוב של הזוג נתניהו, שואל את נתניהו שאלות שמרימות לו להנחתה ונתניהו, מתורגל כראוי, מנחית כמו שצופה ממנו. כץ אומר מילה על בוז'י וציפי - נתניהו נכנס בהם. כץ אומר מילה על יאיר לפיד - נתניהו נכנס בו. קינג ביבי עושה את מלאכתו נאמנה וכובש את דרכו חזרה ללבבות הציבור ולבית ראש הממשלה המתפורר.

באחת השאלות של כץ, נתניהו נשאל להתייחסותו לקמפיין 'אפס הישגים' של ה'מחנה הציוני'. לאורך כל תשובתו, חוזר נתניהו על המנטרה שלפיה התקשורת פועלת לפי המשפט "לא פינית - לא עשית". הוא מונה שני הישגים של הממשלה בראשותו - ומסכם ב"לא פינית - לא עשית", עוד שני הישגים - "לא פינית - לא עשית", וככה עוד כמה וכמה פעמים. בסוף, אחרי שהוא כבר חפר עם המשפט הזה, הוא מסכם את תשובתו ב"עשינו, לא פינינו, ונמשיך לעשות". רגע, רגע, רגע... מה עם "ונמשיך לא לפנות", או שעל זה אתה כבר לא מתחייב?

עולם קטן הגיעו עם גישה קצת מוזרה השבת. אחרי מאמרי מערכת ארוכים ותעמולתיים שתומכים ב'בית היהודי' ונותנים סיבות מעמיקות לבחור בהם, השבת, במאמר מערכת פושר משהו, הם ליהגו קלישאות על סובלנות לאחר ועל כל ישראל אחים. וחי דרעי עם ישי. כנראה שחמשת (!) עמודיו של הראיון עם זקני רבני הציונות הדתית הכניסו בהם משהו רך ומתחסד, כי אני לא מוצא סיבה אחרת. המוסף הפוליטי עצמו היה גם הוא מוזר, אם בכתבה שמוציאה את אחד הכתבים לשוק לשאול את דעתם של העוברים והשבים על הבחירות ואם בסימון איקסים נוראיים על ראשם של מי שאומר חצי מילה נגד הר הבית (זהבה גלאון ויוני שטבון בכפיפה אחת).

לסיום, אשתמש במילותיו של המאמר הפותח בשיחת השבוע: "עברנו הרבה מערכות בחירות, אבל זו הנוכחית הידרדרה לשפל של רדידות וציניות. עוצמות השנאה והרוח הרעה שבאות לידי ביטוי במערכה הזאת מעוררות דאגה אמיתית. התקשורת ברובה ירדה לגמרי מהפסים, ואין שום הבדל בינה ובין דפי תעמולה מפלגתיים. קרן האור היחידה היא שבשבוע הבא כבר נהיה בע"ה אחרי כל זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן