מעלעל: ברוך דגו תוקע בשופר

בעולם קטן טוענים שהמכינות מביאות לרמת דתיות גבוהה יותר, בשביעי מאכילים אותנו בתוכן שיווקי ולא תאמינו מה הקשר בין התמונות בעלונים למלל שלהן. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה גלעד קוט, כיפה 30/08/15 16:51 טו באלול התשעה

מעלעל: ברוך דגו תוקע בשופר
כיפה, צילום: כיפה

ב'עולם קטן' מתפרסמת כתבה על תרומתן של המכינות הקדם צבאיות לחיים. הכתבה מתבססת על מחקר שמפרסם ארגון 'מעגלים' ה"מציג במספרים את תרומתן המכרעת של המכינות הקדם צבאיות - לרמת הדתיות ואימוץ הערכים של בוגרי התיכונים שעברו במכינות לפני שירותם הצבאי, מול חבריהם לכיתה שהמשיכו לצבא היישר מספסלי בית הספר".

בכתבה מתפארים שבוגרי המכינות העניקו דירוג גבוה לחשיבות יעדים רוחניים וערכיים כגון שירות בתפקיד פיקודי בצבא, תרומה לקהילה, לימוד תורה, הקמת משפחה המקפידה על אורח חיים דתי והישארות בארץ. ואף ציינו כי למרות שכל הנבדקים הגיעו ממשפחות דתיות או מסורתיות ברמה דומה, כששאלו את הבוגרים השונים על רמת הדתיות שלהם כיום, בוגרי המכינה הגדירו את עצמם היום הרבה יותר דתיים מאלו שלא הלכו למכינה.

אני רק שאלה - במחקר כמו זה, איך יודעים מה גרם למה? מי אמר שהמכינה היא זו שהביאה את התלמידים לרמת הדתיות והערכים שלהם ולא הפוך?

מציע לבדוק את אותם פרמטרים עם תלמידים רגע לפני שהולכים למכינות, ולגלות כמעט את אותן תוצאות כמו אחרי המכינה.

מקווה שמדד הצלחת המכינות לא נאחז רק במחקר זה.

הקהילה של הקבלן

ב'שביעי' ישנו מדור שנקרא "הקהילה שלי" בו מתמקדים בכל שבוע במקום אחר בארץ ומספרים על המקום, על נגישות ותחבורה, החינוך הפורמלי והלא פורמלי, פנאי, תרבות ושירות לאזרח.

השבת כתבו על פסגת זאב, ומלבד כל הפרמטרים הרגילים שנבדקים, הוסיפו גם "מילה מהקבלן" (המנכ"ל של 'יורו ישראל' שבונה בשכונה), ולא הסתפקו רק בזה - בעמוד הצמוד למדור הופיעה פרסומת של 'יורו ישראל' עם פרסום לפרויקטים היוקרתיים בפסגת זאב.

זאת לא הפעם הראשונה שב'שביעי' מפרסמים תוכן שיווקי של החברה הנ"ל. - רק אומר.

מסתכלים בתמונות? לא תאמינו מה המלל אומר

מכירים את אלו שלא קוראים עיתונים (עלונים במקרה שלנו), אלא רק מסתכלים בתמונות? - אז השבת יצא לי לחשוב עליהם משום מה.

ב'מצב הרוח' התפרסמה תמונה ולצידה ידיעה או ידיעה ולצידה תמונה (תלוי מאיפה מסתכלים), ובה רואים את הנשיא רובי ריבלין וד"ר עוזי לנדאו יושבים ומאחוריהם עומדים מספר אנשים לא מוכרים, כאשר אחד מהם גבוה במיוחד (שני קילומטר מעל כל היתר בערך - בלי להגזים!). מי שמסתכל רק בתמונות היה יכול לחתום על כך שמדובר בכדורסלן מחונן או באיש הגבוה בישראל שבא להיפגש עם הנשיא, אך לעולם הוא לא היה מנחש שמדובר במפגש עם משלחת מבית החולים השיקומי 'רעות' בתל אביב והבחור הגבוה בכלל לא יוזכר בידיעה.

בעמוד השער של 'ישע שלנו' הייתה תמונה של מישהו ששופך על עצמו דלי מים על הראש. מי שמתסכל רק בתמונות יכול היה לחשוב שאתגר הקרח חזר, או שמדובר על מלחמת מים או משהו דומה, מה שבטוח הוא לא היה מנחש שהתמונה קשורה להפניה לכתבה על השלוחה של מכינת "בני דוד" בבקעת הירדן (בכתבה לא היה רמז למשהו שקשור לדלי, למים או לאתגר הקרח).

גם ב'מצב הרוח' וגם ב'שביעי' התפרסמה תמונה של הרב איל קרים שמעניק לסגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן ספרים העוסקים בכל הנוגע למענה הלכתי לחיילים ומפקדים מהשטח בימות החול, בשבתות ובחגים. אך אדם שמסתכל רק בתמונות היה יכול לטעות ולחשוב שבצילום רואים את אחיו של הרב אלי בן דהן מעניק לו ספר במתנה.

ולסיום, מי שמסתכל רק בתמונות היה יכול לחשוב שבפינת "בשטיבל" בעלון 'שביעי' פרסמו תמונה של ברוך דגו תוקע בשופר. ואם הוא היה קורא את הידיעה הוא היה נדהם לגלות שהוא צודק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן