מעלעל: בעולם קטן לא מתנצלים

טעויות במחשבון הפוסטים, השוואה בין תג מחיר לבתי הדין לגיור ותאריך שנוי במחלוקת. עולם קטן עולה על המוקד. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה גלעד קוט, כיפה 16/08/15 16:39 א באלול התשעה

מעלעל: בעולם קטן לא מתנצלים
כיפה, צילום: כיפה

השבת לא היה נושא מרכזי אחד בו עסקו כל העלונים (חוץ מהתייחסות ליום הפטירה ה80 של הרב קוק שיחול השבוע אולי), אלא התחלקו לכמה נושאים שונים. ב'עולם קטן' הוקדש כמעט כל הגיליון לסיפורים על פועלו של הרב קוק ותורתו. ב'גילוי דעת' הקדישו מוסף מיוחד ל"שבת שמיטת כספים" בשיתוף עם נדיבי ארץ, אוצר הארץ ופעמונים, וב'נופים' התעסקו בנושא החשוב של מס שבח על דירות שהתקבלו בירושה.

'עולם קטן' לא מתנצלים!

בשבוע שעבר התפרסמה כתבה ב'עולם קטן', תחת הכותרת "מצעד הצביעות", בה ערכו "מבחן פוסטים" מדפי הפייסבוק של כמה אנשי ציבור מהחשובים בישראל (וזהבה גלאון). המטרה של מבחן הפוסטים הייתה לחשוף ולהשוות את מספר הגינויים של כל אחד מהם כלפי מעשי טרור שמבצעים יהודים לעומת מעשי טרור שערבים מבצעים.

השבת, בעמוד האחורי של 'עולם קטן' פרסמו תיקון לכתבה, "לא, זו לא התנצלות" הבהירו ב'עולם קטן' אלא רק תיקון טעות. "מתברר שטעינו מעט בבדיקה והנתונים קצת שונים מכפי שהיה נדמה לנו" נכתב שם. ואז החלו לפרט את הטעויות. בואו נראה כמה "מעט" ו"קצת" הם טעו.

בכתבה בשבוע שעבר ייחסו לזהבה גלאון 9 גינויים כלפי מעשי טרור שעשו יהודים לעומת גינוי אחד כלפי מעשה טרור שערבים עשו. השבת הם תיקנו ששכחו שלושה גינויים נוספים שלה כלפי מעשי טרור של ערבים. כך גם אצל ראובן ריבלין, נשיא המדינה. שהשמיטו גינוי אחד נוסף כלפי מעשי טרור ערבים.

אצל שר הביטחון, בוגי יעלון השמיטו ארבעה גינויים בשבוע שעבר, ואצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, נכתב בשבוע שעבר שהתייחס 8 פעמים למעשי הרצח של היהודים לעומת פעם אחת לרצח של ערבים. - השבת תיקנו שמדובר ב11(!!) פוסטים המגנים מעשי טרור של ערבים ולא באחד כפי שפורסם.

אצל שמעון פרס דרך אגב, לא היו טעויות.

בסה"כ מדובר ב18 פוסטים שהושמטו מ"מבחן הפוסטים" בכתבה של שבוע שעבר. לאור הטעויות והעובדות החדשות, לא בטוח שיש מקום בכלל לכתבה שהתפרסמה, אבל ב'עולם קטן' לא מתנצלים, הם רק מתקנים טעות.

לא מתנצלים 2

ואם כבר מדברים על טעויות, בשבוע שעבר הכריזו מספר רבנים בכירים מהציבור הדתי לאומי על הקמת גוף גיור אלטרנטיבי שיפעל לגייר את עולי ברה"מ הלא-יהודים החיים בישראל - שלא במסגרת מערך הגיור הממלכתי.

במאמר המערכת של 'עולם קטן' ביקרו את המהלך, ותמהו: "כיצד נגיב אם איזו מחתרת חדשה באחת מגבעות השומרון תחליט שהיא רוצה להילחם בפלשתינים טוב יותר מהממסד הצה"לי? האם עולה בדעתנו להקים איזו אלטרנטיבה צודקת ומוסרית יותר ממערכת המשפט בישראל, למרות הפערים?..."

כאמור, השבוע יחול יום פטירתו של הרב קוק, ובמערכת 'עולם קטן' המשיכו ושאלו, למה כאשר מדובר ברבנות, גיור, כשרות וחרדים התפיסה הגאולית- ממלכתית שאותה הנחיל הרב קוק נעלמת?

חשבתי לעצמי שהביקורת מובנת והשאלות לגמרי במקומן, ואז קראתי את המסקנה שהגיעה במשפט האחרון של המאמר: "האם אחרי זה יש באמת מה לבוא בטענות לאנשי תג מחיר?"

אז מבחינת עורכי 'עולם קטן' הקמת גוף גיור עצמאי שווה לפעולות של אנשי תג מחיר. או במילים אחרות, הם השוו את אותם הרבנים לאנשי תג מחיר.

מעניין אם בשבוע הבא תהיה התנצלות גם על זה. או לפחות תיקון טעות.

לא מתנצלים 3

בנוסף לכל זה, אפילו התאריך שנכתב בעמוד השער של 'עולם קטן' לא היה נכון השבת. ביום ו' התאריך היה כ"ט באב ולא כ"ח כמו שנכתב שם.

ראש חודש טוב גם לכם!

בקטנה...

ב'עולם קטן' ישנה פינת אבדות בה אנשים מפרסמים דברים שאיבדו ודברים שמצאו על מנת להחזיר לבעליהם.

בפרסום אחד נכתב: "שעה לאחר שנקנו, אבדו סנדלי שורש בצבע כחול וסגול מידה 33 בדשא שליד המרכז המסחרי בקצרין."

ובפרסום אחר נכתב: "מצאתי סנדלי שורש כמעט חדשים ביום שני כ"ה באב (10.8) בירדנית בשעת צהריים."

אני חשבתי על שתי אופציות: או שמישהו מצא את הסנדלים בקצרין, נסע איתם לירדנית והשאיר אותם שם, או שמדובר בפרסומת לשיר הסנדלים החדש של חבורת "אנדרדוס", ובשבוע הבא אשר בן אבו (מ"אנדרדוס") יכתוב על זה בטורו הצמוד לפינת האבדות.

..........

איכשהו יצא שהטור התייחס הפעם לעלון אחד בלבד, אבל אני לא מתנצל על כך.