מעלעל: אין עמדה

עולם קטן מגנים את הרצח אבל מסייגים שוב ושוב, הרב רוזן עוקף את זבולון אורלב, יש"ע שלנו מסתבכים עם העמדה שלהם, והעלונים נעלמים לרגע. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה גלעד קוט, כיפה 09/08/15 17:09 כד באב התשעה

מעלעל: אין עמדה
כיפה, צילום: כיפה

מגנים, אבל..

ברוב העלונים יתעסקו השבת בשני מקרי הרצח מסוף השבוע שעבר.

ב'עולם קטן' זה היה נראה כמו הסטטוסים של זהבה גלאון. אסור לרצוח, אבל... מעשה מתועב, אבל...

במאמר המערכת גינו את הרצח ואת הרוצח "שברשעותו ובחוסר שפיותו משוכנע שהוא שליח ה'... אבל אחרי כל אלה חשוב מאוד להיזהר שלא ליפול לידיים של מי שמנסים לייצר כאן הון אנטי-דתי ופוליטי".

עוד נכתב שם, כי "יש מקום לזעזוע אמתי ועמוק ואפילו לדאגה מהמקום שבו אנשים מתוכנו זורקים בקבוק תבערה באופן ספוראדי על בית ויושביו." אבל... בעמוד הבא הופיעה כתבה בה ערכו השוואה בין מספר הגינויים של הפוליטיקאים בפייסבוק על אירועי דומא ומצעד הגאווה לבין מספר הגינויים שלהם על אירועי טרור של ערבים כנגד יהודים.

ב'מצב הרוח' גינו כל כותבי הטורים את המעשים, אך גם את הקהילה הגאה והתקשורת המכלילה ציבור שלם.

מנחם רהט בטורו 'פולישוק' כתב על התקשורת החרדית שהתעלמה לחלוטין מהרצח במצעד הגאווה, מלבד אתר חרדי אחד שהציג את הרוצח שליסל כ"מיזרוחניק". ו"כך", כותב רהט "הפך הציבור הדתי-לאומי, לשק החבטות הלאומי של כולם".

כאן המקום לציין שבדומה לתקשורת החרדית, גם ב'באהבה ובאמונה' התעלמו לחלוטין מהרצח במצעד, בעוד הטור של הרב אבינר הוקדש לאירועי דומא, שכמובן, לפני הכל סייג הרב: "כולם מסכימים שלפני שמבצעים לינץ' ציבורי יש להיות בטוח שאכן יהודים עשו זאת, כי בעבר היו מקרים דומים של פרובוקציה".

ונחזור לטורו של רהט, שגם בטור זה הצליח להכניס את דעתו על הליכוד ונתניהו. בהמשך הדברים הביא רהט ציטוט מתוך 'העין השביעית': "'בישראל היום, מתי טוכפלד [הלא הוא כתבנו המיוחד לענייני הכפשת הבית היהודי - מ"ר] גם לועג לבית היהודי על כך שהמפד"ל , גלגולה הקודם של הבית היהודי, תמכה בתכנית ההתנתקות'. הבנתם את זה? - זה לא נתניהו ושרון. זה המיזרוחוניקים".

ד"א, בעוד רהט "מהלל" את מתי טוכפלד, בעמוד אחד לפני הטור, במדור ה"ברנז'ה" הקדישו לטוכפלד ברכת מזל טוב על הולדת בנו.

הרב רוזן לא מוותר...

השבת היה תורו של זבולון אורלב לכתוב את הטור "נקודת מבט" בעמוד האחורי של 'שבת בשבתו', אך גם הפעם (כמו גם לפני כחודש עם התפוצצות הפרשה של הרב מהצפון), הרב ישראל רוזן לא יכול היה לעמוד מהצד, והחליט לכתוב על הרצח במצעד הגאווה בנוסף לכותב הטור אורלב.

לדעתי הסיבה שעורכי העלון החליטו לשבץ את טורו של הרב רוזן לפני טורו של אורלב, היא לא בגלל העדפה של הרב רוזן, אלא העובדה שאורלב בחר לכתוב על בתי דריינוף בבית אל, שכבר לגמרי שייכים לשבת שעברה.

ליש"ע שלנו יש עמדה?

בדרך כלל הפינה "ישעמדה" הינה פינה של דבר מערכת העלון "יש"ע שלנו". השבת במקום לכתוב את דבר המערכת, הביאו את דבריו של הרב אליעזר מלמד על שני אירועי הרצח שקרו בשבוע שעבר.

אין בעיה להביא דברים בשם מישהו, אך הדברים של הרב מלמד פורסמו באתר ערוץ 7 - שגם זה בסדר, אבל גם נכתבו יממה לאר הרצח. כלומר, יום שישי, או לכל היותר מוצאי שבת.

וכך יצא שאלו לא שני מעשי רצח, אלא "שני מעשים מזעזעים ומתועבים של רצח וניסיון לרצח."

"... ברוך ה' שזממו המתועב (של הרוצח שליסל, ג.ק) לא יצא אל הפועל במילואו, ונקווה שכל הפצועים יחלימו במהרה וישובו לאיתנם".

כידוע, עלוני השבת נסגרים ונשלחים לדפוס ביום שלישי בערב, אך ב'יש"ע שלנו' התעצלו כנראה לתקן את הטעות ולכתוב עמדה משלהם בעלון.

העלונים התאומים

מי שקרא השבת גם את 'שביעי' וגם את 'מצב הרוח' יכול היה לחשוב שמדובר באותו עלון.

במדור "פתיתים" של העלון 'שביעי' פתאום קפצה לי תמונה מוכרת, כאשר קראתי את הידיעה לצידה הבנתי שקראתי את הידיעה ממש לפני רגע בעלון 'מצב הרוח', המשכתי לעלעל וגיליתי לא פחות מארבע ידיעות דומות עם אותן התמונות בעלון 'שביעי' וב'מצב הרוח'.

זה מה שקורה שכל העלונים ניזונים על אותם הודעות לעיתונות. יאמר לזכות 'שביעי' שההודעות לעיתונות מרוכזות בעיקר במדור "פתיתים" ואילו ב'מצב הרוח' הידיעות מופיעות לכל אורך העלון.

כאן נופשים בכיף

בשבוע שעבר הייתי על קוצים כשלא מצאתי את עלון 'יש"ע שלנו' ורק במוצאי שבת הבנתי שהם יצאו לחופשה קצרה. אותו דבר קרה לי השבת עם 'גילוי דעת' (אני מקווה לפחות שהם לא הוציאו את העלון השבת), וכך קורה לי גם כל שבת עם 'קידוש' למרות שאני כבר יודע שזהו עלון חודשי.

אז כאן המקום לומר תודה לעלון 'שביעי' שהודיעו מראש לקוראים (ובעיקר לי) על חופשה קצרה של העלון, הגיליון הבא יצא בעוד שבועיים.