המעלעל: לצוד נקבות?!

אביתר בנאי בטור חדש ב'קרוב אלייך', אבי מימרן תוקף את הבית היהודי אבל שוכח דבר אחד חשוב ב'עולם קטן', ו'שביעי' מספרים על ה'חרדים המעופפים'. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה עדן שרון 09/03/14 20:09 ז באדר ב'

המעלעל: לצוד נקבות?!

אביתר בנאי בטור חדש

איזה כיף! אורח חדש ומפתיע הצטרף לעלוני השבת - לא אחר מאשר הזמר אביתר בנאי, שטורו הראשון פורסם השבת ב"קרוב אלייך", עלון השבת החסידי מבית ישיבת רמת-גן. תהליך החזרה בתשובה של בנאי - שהפך לסמל היציאה מהבוהמה התל-אביבית - מסקרן אנשים רבים, דתיים כחילונים. למרות הפיכתו לאדם דתי, יש שיגידו חרדי, בנאי מצליח להישאר בתוך הקונצנזוס הישראלי, והפופולריות שלו רק גוברת והולכת. "אני רוצה פשוט לספר באופן ישיר יותר על מה שעובר עלי בעבודת ה', ועל הדברים שאני לומד" כותב בנאי. סגנון הכתיבה הרך והמדויק של בנאי, שרובנו מכירים אותו משיריו, ניכר בהחלט בטורו החדש. נראה שיש למה לצפות.

חרדים

הציבור החרדי זכה לסיקור נרחב בעלונים בעקבות אירועי שבוע שעבר. בימים של פירוד בין העולם הדתי לחרדי, ב"עולם קטן" ממשיכים עם הקו הכלל-ישראלי שלהם, ומציגים תמונה אופטימית יחסית על המצב. ארנון סגל דיבר עם כמה בחורי ישיבה במהלך ההפגנה השבוע, ולמרות ההסתייגות חסרת הפשרות שלהם מגיוס הוא מדגיש כי "אסור לנו להיגרר אחרי מפגני שנאה פופולריים. אסור לנו לאבד את הצפון בשבריר רגע של תחושת כוח".

בנוסף, העלון נתן במה גם לאבי מימרן מרדיו "קול ברמה" שתקף את הבית היהודי, והתייחס גם להשמצות שהושמעו השבוע נגד רבני הציונות-הדתית בתקשורת החרדית: "ההיסחפות נטולת המעצורים (של הבית היהודי אחרי לפיד) גוררת התבטאויות קיצוניות בתקשורת החרדית נגד הבית היהודי. ההתקפות האלו יפסקו כשהתמונה תשתנה".

חבל רק שהוא לא התייחס לנושא הגיוס עצמו.

ב"שביעי" התייחסו לנושא החרדי מזווית מקורית, והוסיפו פן קליל ומעניין לעניין. הם סיפרו על מיקי ויהודה חייט, "האחים החרדים המעופפים", שפתחו השבוע את סטודיו "אסאי" - הסטודיו החרדי הראשון בארץ לקצב ותנועה. "בעשור האחרון הציבור החרדי נפתח מאוד וגילה מודעות לעניינים האלו". האחים הפכו לסמל שמייצג פתיחות במגזר החרדי, ולמרות שמיקי הוא בוגר השירות האזרחי, הוא לא ממהר להסתייג מהעצרת נגד הגיוס: "מי שרוצה לשבת ללמוד תורה, חייבים לאפשר לו ללמוד ואסור לגייס אותו. אבל אלו ש'יושבים על הברזלים' ולא לומדים, שילכו לעבוד ולהתגייס".


אני פורים

פורים בפתח, וכמעט כל עלוני השבת התייחסו אל החג בצורה זו או אחרת: ב"עולם קטן" הציגו מתן צור ואלחנן בן אורי את "המדריך לריקודי המגזר" שבו הם סיפרו בין השאר על "הרגע הזה בריקודים בחתונה, שאתה ועוד חבר מגלים שהתפרק המעגל, ולכן סתם החזקתם ידיים כמה דקות".

הרב אבינר דיבר בעלון "באהבה ובאמונה" על, איך לא, האיסור לקבל משלוח מנות מ"הקרן לידידות" (או בשמה המלא באנגלית "הקרן לידידות בין נוצרים ויהודים").

גם "הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול" הצטרפה לחגיגות הפורים בעלונים, מזווית קצת אחרת. הרשות החליטה לפרסם השנה מודעה שקוראת לשתיית אלכוהול במיתון במהלך החג - "תשמח. אל תסתכן. גם בפורים אל תגזים עם האלכוהול". אבל כמו כל פרסומות בעלון שבת, הטוויסט הדתי היה חייב להגיע: "לכן, גם כשאתה חוגג אל תעשה דברים שעוד תתחרט עליהם, ואל תעבור על ההלכה"! פרסומת מוזרה קמעא אבל לצערי נחוצה.

אני צחקתי בקול

(אלחנן בן אורי ומתן צור)

לצוד נקבות?!

אילה, בחורה חביבה, מבקשת במדור רשות הדיבור של "עולם קטן" בקשה אחת פשוטה - שהגברים ישובו כאחת לתפקידם המקורי: להתחיל עם בנות. או כלשונה, "לצוד נקבות". היא טוענת שקצת התבלבלנו לאחרונה, והבנות התחילו רודפות אחרי הבנים. לדבריה, מוכרחים להשיב את העניינים לסדרם - "בואו לא נסחף לתרבות המערבית, שבלבלה בין גבר לאישה במראה ובתכלית. הבה נחדש ימינו כקדם, וניזכר מי פה הגבר". זהירות, פמיניסטיות-דתיות-ללא-חוש-הומור בעקבותייך!