המעלעל: לועסים נושא לעוס

מעגל השנה מביא איתו את הכתבות שחוזרות על עצמן בנושא החופש הגדול, הרבי זצ"ל חיי, ועולם קטן וישראלי בפינת מוזיקה בנושא החטופים. סיכום עלוני השבת

חדשות כיפה אלנתן זכריה 29/06/14 19:48 א בתמוז התשעד

המעלעל: לועסים נושא לעוס
כיפה, צילום: כיפה

חופש גדול

עוד מגיל תיכון שמתי לב שכל מועד שמביא איתו מעגל השנה, מביא איתו גם כתבות שחוזרות על עצמם. אז סבבה, זאת לא בדיוק אותה כתבה כל שנה, אבל אלו אותם נושאים, מה שמרגיש (בטעות) כאילו חסרה מקוריות ויצירתיות במגזר שלנו. אז כמו בכל מועד, גם בחופש הגדול תמיד מופיעות אותם כתבות על זהירות בחופש וטיפים להורים על איך לשרוד את החופש. כל כך הרבה פעמים היו כתבות בנושא, עד שאפילו בכתבה שפורסמה השבת בישראלי תחת הכותרת 'תיאום כוונות', לא הצליח הרב אלישע אבינר להסתיר את הרהורי ליבו ואמר: "כל שנה אני מתבקש מחדש לכתוב או לדבר על החופש הגדול. בשנים הראשונות התמקדתי בנזקי החופש הגדול - באותה תקופה זה לא היה כל כך ידוע ומוכר. [...] בשנים האחרונות אני שואל את עצמי: מה יש לחדש בנושא הזה? מה אפשר להוסיף על מה שכבר נאמר? שהרי מה כבר לא נאמר בנושא הזה - אמרו כבר את כל ההצעות וכל הפתרונות."

ואני שואל - לא יכולתם להשאיר את זה מחוץ לכתבה, כדי שלפחות נוכל להרגיש טוב עם עצמנו על זה שאנחנו קוראים נושא לעוס?

עולם קטן הוציא השבוע מוסף לחופש הגדול, שהוא בעצם לוח חופש (או לוחופש אם אתם דוברים בני-עקיבית), שבו הם מנסים לתת, מסביב ללוח חופש, טיפים ועזרים לנער המתבגר על-מנת שינעים לעצמו את החופש בדברים ערכיים כמו הרצאות מעניינות, התנדבויות, טיולים, לימוד תורה וכמובן קריאה של מגזין עולם קטן כדי להנעים את הזמן בחופש! אמנם גם הלוח הוא דבר שחוזר על עצמו, אבל לפחות זה משהו שימושי לנערים שבינינו.

20 שנה לפטירת הרבי מלובביץ'

לרגל ג' תמוז שיחול השבוע היו מספר התייחסויות ליום פטירתו (או לציון הסתלקותו, לא רוצה להסתבך עם אף אחד) של הרבי מלובביץ'. בעלון החסידי קרוב אליך הקדישו את המדור 'התוועדות' לציון ה20 שנה ליום פטירתו של הרבי, ושמו בו קטע מהספר החדש של הרב שטיינזלץ על הרבי מלובביץ'.

גם בשיחת השבוע של צעירי חב"ד דיברו על ציון יום ה20 שנה בג' בתמוז, וגם שם הוזכר הספר החדש של הרב שטיינזלץ. אני חייב להודות שאחת הכותרות בעמוד הראשי תפסה את עיניי. הכותרת אומרת "הוא בחיים", מצד אחד מפחיד - כי ראיתי יותר מדי סדרות על זומבים לאחרונה, מצד שני - יש בקטע שמתחת לכותרת את התשובה האמיתית ביותר, לדעתי, בקשר למחלוקת פטירתו של הרבי.

(צילום: אלנתן זכריה)

הוצאת 'מעיינותיך' הוציאו גיליון חד פעמי לקראת יום השנה ה20, בשם 'הרבי' שבו הם מגוללים כמה סיפורים נחמדים מחייו של הרבי מלובביץ' על גבי מספר עמודים.

למה אתה צועק?

כמו גבר שצועק עצות כדורגל לא מועילות מהכורסה אל מול מסך הטלוויזיה, כך גם הרב בן זמרה בעולם קטן של השבוע. ההבדל היחיד הוא, שהגבר הזה צועק בסלון של הבית שלו - והרב בן זמרה עושה את זה מול כל הקוראים של עולם קטן.

אני אתחיל בכמה ציטוטים מתוך דבריו של הרב:

"[...] והתקווה והסיכוי שמדינת ישראל תעשה את הדברים המתבקשים בסיטואציה הקשה שאנו נתונים בה קלושים הרבה יותר (מהסיכוי למצוא את החטופים ע"י מודיעין מדוייק - א.ז)". "אם כנים דברינו, היכולת להשיב את הבנים בנתונים אלו היא נמוכה מאוד". " וכו' וכו'... ממליץ לקרוא.

אין לי מושג אם מה שהוא כותב כאן נכון ואין לי שום כוונה, כרגיל, להיכנס פה לעניינים פוליטיים. אני רק שואל ממתי הרב בן זמרה מונה לרמטכ"ל? מתי הוא התחיל לשבת בכסא ראש אגף המודיעין? מאיפה הוא יודע הכל. בחייאת, תפסיקו לתת עצות לצה"ל ולממשלה מהכורסא או מהאולפנה, ותתנו לו לעשות את העבודה שלו. הרי שום דבר מתוך מה שתכתוב כאן, גם אם הוא ממש נכון, לא יגרום לאף בעל תפקיד גבוה בצה"ל לשבת ולהגיד "וואלה, הבחור צודק" ולשנות את כל תורת הלחימה שלו. אז למה זה טוב? אולי רק כדי לראות את פניו של נער ששואל את אבא שלו בתפילה, "תגיד, זה נכון מה שהרב כותב? הם לא יצליחו למצוא אותם?".

שירים לחטופים

גם בישראלי וגם בעולם קטן הלכו השבוע על קונספט דומה במדורי המוזיקה שלהם. גם נדב גלעד-גדליה וגם פלוני אלמוני (לא יודע, ישראלי לא כותבים שמות על חלק מהמדורים שלהם...) כתבו על השירים החדשים שנכתבו והולחנו בן-רגע ומוקדשים לחטופים ובעיקר על שירו של אודי דוידי. כמובן שאני, הציני, הייתי מתאונן על כך שהשירים האלה הם לא יותר מיחסי-ציבור על גבם של המקרים שסובבים אותנו, אבל העלונים הנ"ל השכילו לא לשים אותי בתור הכתב שלהם לענייני מוזיקה.

עורך חדש ל'שבתון'

ברכות למאיר מזרחי, העורך היוצא של עלון שבתון על סיום תפקידו בעריכת העלון ולמוטי זפט, מי שהיה העורך הראשון של שבתון על חזרתו לעריכת העלון. בהצלחה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן