המעלעל: היונים של הרב אבינר

המעלעל יוצא בהפגנתיות נגד מבצע צוק איתן בעלוני השבת, משבח את עולם קטן וישראלי על כתבות בטוב טעם וחושף מי לא התייחס ליום השנה התשיעי לגירוש מגוש קטיף

חדשות כיפה אלנתן זכריה, כיפה 03/08/14 18:39 ז באב התשעד

המעלעל: היונים של הרב אבינר
כיפה, צילום: כיפה

אני יודע, אני יודע, הייתי חסר לכם בשבועיים האחרונים ולא יכולתם לישון בלילות בגלל שהמדור לא יצא. האמת, גם אני לא הצלחתי להירדם אבל זה בגלל כמויות הסוכר בממתקים שקיבלנו מהאזרחים בעורף. אבל זהו, חזרתי מהמילואים בשלום ועכשיו אני פה בשבילכם ולמענכם.

עלוני השבת: תנו לחיות בשקט

אין שום סיכוי לברוח מזה. זה בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט במשך השבוע והנה דווקא בעלוני השבת שאמורים לתת לנו פינה קטנה של שקט ביום המנוחה אנחנו לא מפסיקים לקרוא על מבצע 'צוק איתן'. הרי אין שום חידוש במה שנקרא כאן שלא יכולנו למצוא באמצע השבוע באולפנים הפתוחים במשך 24 שעות, במבזקי החדשות באינטרנט או בהודעות בווטסאפ. הייתי מצפה דווקא מעלוני השבת להבין את הרצון של הקוראים בשקט מסוים מחדשות, מדיווחים סרי טעם ומשמועות.

אז החלטתי להביא השבוע דווקא את התכנים שלא קשורים ל'צוק איתן', ומי שרוצה למצוא עוד דברים על המבצע יכול ללחוץ על הלינק של עמוד הבית של 'כיפה' שנמצא למעלה.

עולם קטן הפתיע במאמר יפהפה ומרגש על היומן של אייל יפרח הי"ד, אחד משלושת הנערים שנחטפו לפני חודש וחצי. למרות שמאמר דומה מאוד הופיע במקור ראשון, המאמר בעולם קטן הוסיף גם במסגרת למטה את העמוד האחרון של היומן, אותו כתב אייל כמה שעות לפני שיצא לטרמפ שממנו לא חזר. חבל רק שלא כתבו מי חיבר את המאמר, לי אישית זה קצת מפריע.

צל"ש לעלון ישראלי על התקדמותו אט-אט לתוך שדרת המיינסטרים והמציאות החברתית. מעלון החזרה בתשובה בגלגולו הקודם כ'מעייני הישועה', עבר העלון שינוי מרהיב והתאים את עצמו לקהל קוראים גדול יותר. השבוע הוא מפגיז במאמר על הרשתות החברתיות בזירה התקשורתית בו מרואיינים בטוב טעם אמילי עמרוסי, אביתר גת וד"ר אזי לב-און. המשיכו כך!

גוש קטיף

השבוע נציין 9 שנים לתכנית ההתנתקות ולחורבן גוש-קטיף. גרשון מסיקה מתאר בגילוי דעת את האירוניה שמופיעה בימים אלה כשיורים עלינו רקטות מתוך יישובי הגוש החרבים. מסיקה מוסיף לטעון בצדק שכל אותם עיתונאים ופוליטיקאים מהצד השני של המפה הפוליטית אינם יודעים דבר על גוש-קטיף והשומרון והבורות הזאת היא הבעיה הגדולה ביותר שאיתה אנו צריכים להתמודד.

בעלון שביעי כותב שבתאי שירן במדורו 'מפת הדרכים', על 'מרכז קטיף' - מרכז המבקרים החדש ביישוב ניצן. שבתאי לוקח אותנו כל שבוע למקום אחר בארץ, והפעם כחלק מיום השנה להתנתקות הוא מקפיד לקחת אותנו למקום שקשור למורשת גוש קטיף, אך לא חוסך מהקוראים גם ביקורת על האתר: "אכן חשוב לזכור אותם! אבל לטעמי סיפור העקירה אינו סיפורם של תושבי הגוש בלבד, זהו סיפורה של המדינה כולה. [...] לכל אלו אין זכר במיצג המרשים. כמובן שגם אין זכר לדרך הנלוזה בה נפלו החלטות במגרש הפוליטי [...] כל אלו יצטרכו למצוא את ביטוים במקום אחר."

מוזר לראות שדווקא יש"ע שלנו, העלון של מועצת יש"ע, לא דיבר בכלל על היארצייט של גוש-קטיף. אמנם במאמר המערכת המדבר על 'צוק איתן' מוטלת האשמה על הפינוי מהגוש, אבל גם שם אין התייחסות ממשית ליום השנה התשיעי.

הפסקת אוכל

למרות שבשבוע שעבר החליטו במצב הרוח שלא לפרסם את המדור האוכל של שאול יהלום עקב המצב, ואף הודיעו על כך בטור דעה מיוחד של יהלום, השבוע במפתיע יצא שוב המדור. למערכת 'המעלעל' לא הגיעו שום דיווחים על כך שהמצב בארץ נרגע, ולכן נשאלת השאלה - מה בין שבוע שעבר לשבוע הזה?

(צילום: צילום מסך)

יונים קו קו קו קו

גם בימים הקשים האלה מצליחות פינות השו"ת סמס להיות מקור להומור מגזרי משובח. השבוע בפינת השו"ת של עולם קטן ענה הרב אבינר, כרגיל, לשאלה על אמונות תפלות בצורה משעשעת ואפילו עם אסמכתא מהרב קנייבסקי. והרי היא לפניכם:

(צילום: צילום מסך)