נשים לכאן גברים לשם: ההפרדה במעליות הגיעה למגזר

חלק מבאות כנס "בכל לבבך", שנערך ביוזמת ישיבת רמת גן, נדהמו לגלות כי המארגנים החליטו להפריד בין גברים לנשים גם במעליות. הרב שפירא: "מנהג ישראל מדורי דורות להפריד בין גברים לנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/18 13:52 כב בתמוז התשעח

נשים לכאן גברים לשם: ההפרדה במעליות הגיעה למגזר
ההפרדה המגדרית במעליות, צילום: באדיבות 'ישראל היום'

באי כנס "בכל לבבך" ביוזמת ישיבת רמת גן, שנערך היום (חמישי) בגני התערוכה בתל אביב, נתקלו במחזה לא רגיל - מעלית לגברים ואחת לנשים, כך פורסם ב'ישראל היום'.

לפי הפרסום של חנן גרינווד, חלק מהנשים שהגיעו למקום הביעו זעם על החלוקה המגדרית במעליות. אחת מהן אף הגדירה את המצב כ"הזוי".

בכנס, שאליו הגיעו כ-3000 בני אדם, מועברים שיעורים שונים מפי רבנים, רבניות ואישים נוספים. מי שכיבד בנוכחותו את פתיחת האירוע היה שר החינוך נפתלי בנט.

ראש ישיבת רמת גן, הרב יהושע שפירא, הגיב לפרסום ואמר כי "מנהג ישראל מדורי דורות להפריד בין גברים לנשים. בכינוסים ציבוריים, ובוודאי כשהם צפופים וכשאלפי אנשים גודשים את האולמות, הדבר מכבד הן את הנשים והן את הגברים. לעתיד לבוא כל ישראל יראו שזו הדרך הנכונה וכולם יצטרפו אלינו. הצניעות היא המכון להשראת השכינה בישראל. אשרינו שאנו זוכים לנהוג בקדושה  ובדרך ישראל סבא".

הרב יהושע שפירא

הרב יהושע שפיראצילום: דוד שטיין

נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה, הרב ד"ר רונן לוביץ', התייחס למקרה, ואמר: "צניעות היא ערך חשוב ומרכזי במסורת היהודית, אולם גם בנושא זה חשוב לשמור על איזונים ופרופורציות. בעבר, כשהחברה הייתה נפרדת, נחשבה כל התכנסות של גברים ונשים במקום אחד לפריצה של ערכי הצניעות. בזמננו, כשאנו חיים בחברה משותפת של גברים ונשים במרחב הציבורי, הקפדה מוגזמת על צניעות, ובמיוחד הכתבה מלמעלה של דרישות צניעות, מעוררות אי נחת ואנטגוניזם כלפי היהדות, יוצרות פגיעה בכבודן של נשים, ומובילות בדרך כלל להדרה של נשים.

"כמקור בסיסי לצורך בהפרדה רגילים לצטט את דברי המשנה במסכת סוכה (נא, ב) על ההפרדה שנעשתה בעת שמחת בית השואבה בבית המקדש. אולם דווקא מקור מרכזי זה ממחיש את העובדה שרק בזמן של שמחה מתפרצת ונלהבת הקפידו על הפרדה, אך בשאר ימות השנה שהו שם גברים ונשים יחדיו.

"בניגוד לרב שפירא, אני מאמין שלעתיד לבוא 'יישמע קול חתן' כמו גם 'קול כלה', גברים יעבדו את ה' בכל לבבם, כפירוש חז"ל בשני היצרים, ולכן יהיה מקום משותף לגברים ונשים בכל אתר ואתר".