מ'עלה נגב' ועד איתמר: למרות הפסקת האש, התמיכה בתושבי הדרום נמשכת

למרות שגם הם חוו את מתקפת הטילים של חמאס על בשרם, חניכי 'עלה נגב' הביעו תמיכה מיוחדת בתושבי הדרום. בנוסף אליהם, קראו חניכי בני עקיבא מסניף איתמר לחניכי הדרום להתארח אצלם לרגל שבת ארגון

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/18 21:56 ה בכסלו התשעט

מ'עלה נגב' ועד איתמר: למרות הפסקת האש, התמיכה בתושבי הדרום נמשכת
חניכי עלה נגב למען תושבי הדרום, צילום: עלה נגב

על אף שדיירי הכפר השיקומי 'עלה נגב נחלת ערן' נמצאים בעצמם תחת מתקפת הטילים על הדרום, יצרו דיירי הכפר שלט חיזוק וערוגת פרחים שנשלחה וירטואלית לתושבי הדרום. ביישוב איתמר קראו לחניכי בני עקיבא בדרום להתארח ביישובם בשבת ארגון.

דיירי הכפר השיקומי 'עלה נגב נחלת ערן' חוו על בשרם את מתקפת הטילים על הדרום, בחרו צוות הכפר והמתנדבים, יחד עם הדיירים עצמם, להתחזק יחד ולחזק את חבריהם תושבי הדרום באמצעות שלט וערוגת פרחים: "עלה נגב מחבקים ומחזקים את תושבי הדרום". 

לאחר שהסבירו להן על האזעקות שמסביב וכשהן עצמן נמצאות בתוך הממ"ד, הכינו קבוצת דיירות עם מוגבלות המתגוררות בכפר, שלט ופרחים עבור תושבי הדרום. הצוות השיקומי והדיירות החזיקו יד ביד את הצבעים וצבעו יחדיו את השלט. בכל שבוע מגיעים לכפר מתנדבים ממכינות חולית ונחל עוז, אך בעקבות המצב הם נבצר מהם להגיע היום, ומכיוון שאין דרך להעביר להם פיזית את הפרחים, החליטו בכפר לשלוח להם את השלט והפרחים 'וירטואלית' – באמצעות הפלאפונים.

מחווה של חניכי

מחווה של חניכי 'עלה נגב' לתושבי הדרוםצילום: עלה נגב

בת השירות הלאומי בכפר השיקומי 'עלה נגב נחלת ערן', ראשית אבן דנן, סיפרה על התחושות והשלט: "המטרה של השלט שיצרנו היא לשלוח חיזוק מהכפר לכלל תושבי הדרום. אמנם לדיירי הכפר יש מוגבלות שכלית התפתחותית אבל גם הם מבינים את המצב ברמות הבנה שונות. לא נעים לשמוע אזעקות ולעיתים זה גם מפחיד ולכן באמצעות היצירה אנחנו מתחזקים וגם מחזקים יחדיו את שאר התושבים".

מנכ"ל הכפר השיקומי 'עלה נגב – נחלת ערן' אבי וורצמן אמר: "אני גאה מאוד בצוות עובדי הכפר והמתנדבים הרבים שנרתמו ומחזקים את דיירי הכפר בימים הלא פשוטים הללו. כולנו משפחת אחת גדולה וזה ניכר במיוחד בעיתות משבר וקושי. תושבי הדרום מחבקים את דיירי הכפר וגם הדיירים יודעים לחבק ולחזק בחזרה".

חניכי סניף איתמר מחזקים את תושבי הדרום

חניכי סניף איתמר מחזקים את תושבי הדרוםצילום: באדיבות המצולמים

בתוך כך, ולמרות הפסקת האש שהושגה הערב, סניף בנ"ע באיתמר מזמין סניף מהדרום שירצה להתארח בשבת הארגון הקרובה. מדריכה בסניף: "כל הסניף אהב את הרעיון והתגייס". יו"ר היישוב: "ברוח נושא החודש בבני עקיבא, 'כולנו משפחה', וזה המסר שאנחנו רוצים להעביר לתושבי הדרום"

"אנחנו עם הדרום": חניכי סניף בני עקיבא ביישוב איתמר הכינו שלטי תמיכה לתושבי דרום הארץ, שנמצאים ביממה האחרונה תחת מתקפת טרור.

בנוסף, החליטו חניכי הסניף לארח לשבת הקרובה – שבת הארגון, סניף מאזור הדרום. "סניף חם ונפרד מהשומרון ישמח לארח סניף מהדרום לשבת ארגון כיפית במיוחד!" נכתב במודעה שפרסמו.

יו"ר היישוב , חננאל אלקיים, מסר: "ליבם של חניכי היישוב איתמר נמצא כל העת עם תושבי הדרום. הנוער ביישוב החליט לא לשבת מהצד אלא ליזום ולהיות שותפים בסיוע, וכך הגיע הרעיון של הזמנת סניף מהדרום לשבת ארגון.

אלינועם, מדריכה בסניף באיתמר: "היוזמה לרעיון הגיעה מכמה מדריכות, וכל הסניף אהב את הרעיון והתגייס. ראינו כבר הרבה פרסומים לתושבי הדרום. חשבנו שסניף נפרד בדרום ישמח להגיע למקום שבו הסניף גם כן נפרד וירגיש בנוח. פרסמנו את הרעיון ביישוב וכולם מאוד התלהבו. אז אנחנו מזמינים כל סניף שירצה להגיע לכאן, או אפילו כמה חברים מסניף שירצו להתארח כאן".

באופן מפתיע, או שלא – נושא החודש בבני עקיבא הוא "כולנו משפחה" – הלימוד על השורשים המשותפים של העם והערכים שמובילים אותנו כעם. וברוח הנושא הזה מבטאים חניכי היישוב את תמיכתם בתושבי הדרום, כשכל עם ישראל – מהדרום או מהשומרון – כולנו משפחה אחת".

תושבי איתמר פרסמו מספרי הטל' של מארגני השבת, לסניפים שמעוניינים להתארח: אלינועם-0505771565, טליה חי - 0584560012