מסתמן: כך תיראה רשימת מפלגות הציונות הדתית לכנסת

שריונו המסתמן של בן דהן בליכוד, לצד הכוונה לקדם שינויים בחוק הנורווגי, עשויים לסלול את דרכם כמה מתמודדים שעד כה מיקומם לא נחשב ריאלי. ח"כ יוגב על החיבור עם עוצמה יהודית: "לא מכרנו את המהות. זהו בלוק טכני כדי לא לאבד קולות ומנדטים"

חדשות כיפה משה ויסטוך ומירב כהן, חדשות כיפה 20/02/19 21:48 טו באדר א'

מסתמן: כך תיראה רשימת מפלגות הציונות הדתית לכנסת
הרב פרץ בכינוס המרכז, צילום: ללא

בבית היהודי ובאיחוד הלאומי, אישרו הערב (ד') את הסכם הריצה המשותפת זו עם זו וכן את החיבור הטכני עם מפלגת עוצמה יהודית. כעת, ניתן לסמן את רשימת המפלגות המאוחדות לכנסת, כולל המועמד המוביל לשריון בליכוד.

בראש הרשימה יעמוד כאמור יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ומיד אחריו יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ.

את המקום השלישי יתפוס ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, ברביעי ישובץ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי ואת החמישייה הראשונה יסגור, ככל הנראה, ד"ר מיכאל בן ארי. נשות המפלגה, יפעת ארליך ואורית סטרוק, יתברגו במקומות השישי והשביעי בהתאמה ואת השלישייה האחרונה בעשירייה יתפסו איתמר בן גביר מעוצמה יהודית, יוסי כהן מהאיחוד הלאומי ודוידי בן ציון מהבית היהודי. מי שצפוי להיות משוריין במקום ה-28 בליכוד הוא סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, שמיד בתום הבחירות יתפלג מהסיעה ויחבור למפלגתו המקורית.

יש לציין כי במידה והמפלגה המאוחדת תצליח להשיג את מספר המנדטים שאותו ניבאו חלק מהסקרים שבחנו את החיבור המשולש, ובמידה ויתוקן החוק הנורווגי בכנסת הבאה, יתכן מצב שגם כהן ובן ציון יכהנו כחברי כנסת, זאת לפני שנקבע סופית האם אלי ישי יחבור גם הוא לשלושת המפלגות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר שוחח עם ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שאישרו את הריצה עם עוצמה יהודית, התקשר גם לרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן והרב יהושע צוקרמן, והודה להם על חלקם במהלך איחוד מפלגות הימין.

בתוך כך, התייחס הערב ח"כ יוגב לאישור מרכז הבית היהודי ואמר בראיון לחדשות כיפה כי "ההסכם עם עוצמה יהודית לא היה טבעי, אבל עמדנו היום על אחריותנו לכל עם ישראל". על הטענה כאילו הוא וחבריו התפשרו תמורת הבטחה לתפקידים הוא אמר: "לא מכרנו את המהות. זהו בלוק טכני כדי לא לאבד קולות ומנדטים וכדי שלא תעלה ממשלת שמאל".

בנוגע למגעים עם אלי ישי אמר יוגב כי "חלק מהקשיים קשורים לש"ס והשר דרעי. הסמכנו את הרב רפי פרץ להשתדל להביא גם אותו לחיבור הגדול הזה".