מסתמן: ברקוביץ מחוץ לקואליציה של ליאון

ראש העיר הנבחר של ירושלים, משה ליאון נפגש היום עם יו"ר התעוררות, עופר ברקוביץ כדי לקיים משא ומתן קואליציוני. מסתמן - ברקוביץ בחוץ. גורמים בהתעוררות: "ליאון רוצה להשאיר כמחצית מתושבי י-ם באופוזיציה". ליאון: "אשמח לצרף את התעוררות לקואליציה"

חדשות כיפה גלעד כהן 20/11/18 14:09 יב בכסלו התשעט

מסתמן: ברקוביץ מחוץ לקואליציה של ליאון
ברקוביץ וליאון, צילום: רפי קוץ, יונתן זינדל פלאש 90

יו"ר סיעת התעוררות, ומי שהתמודד על ראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ נפגש היום (ג') ראש העיר המיועד, משה ליאון. בפגישה דנו השניים על האפשרות להיכנס לקואליציה שירכיב משה ליאון. בתום הפגישה הקצרה הוחלט לעת עתה כי התעוררות תישאר מחוץ לקואליציה.

כזכור, לפני כשבוע, אחרי מערכת בחירות צמודה מאוד, משה ליאון ניצח בסיבוב השני את עופר ברקוביץ בבחירות לראשות עיריית ירושלים בהפרש של 3765 קולות. ליאון, שחבר לסיעות החרדיות, דגל התורה וש"ס פועל כעת על הקמת הקואליציה בראשותו. מלבד דגל התורה וש"ס, ליאון מחויב ללא מעט סיעות שתמכו בו במהלך הדרך בהן, הבית היהודי, מאוחדים והליכוד. סיעת התעוררות שבראשה עומד עופר ברקוביץ קיבלה את מספר המושבים הגבוה ביותר במועצת העיר - 7 מושבים מתוך 31. אולם, למרות גודלה של הסיעה, בפגישה שהתקיימה היום בין השניים לא הושגו הבנות והתעוררות עשויה למצוא את עצמה כאמור מחוץ לקואליציה של ליאון.

"הייתה פגישה קצרה אשר במהלכה הובן שיש פערים גדולים וכי אין הסכמה בנושאים מהותיים הנוגעים לתושבי ירושלים." אומרים בהתעוררות. "בהתעוררות מבינים שמשה ליאון רוצה להשאיר כמחצית מתושבי ירושלים באופוזיציה." 

לפי גורמים מטעם משה ליאון, השניים סיכמו ביניהם בראשית הישיבה להניח מאחור את אירועי הבחירות ולנסות לדון בקואליציה במנותק ובאופן ענייני. ברקוביץ הודיע כי הוא מייצג "גוש" של 9 חברים, הכולל את התעוררות, חביליו, ופורש סיעת אלקין, מר בן יוסף ודרש חלק יחסי בקואליציה המתגבשת.

על פי הגורמים מטעמו של משה ליאון, ראש העיר הנבחר השיב למר ברקוביץ כי הוא אשמח לשלב את התעוררות בקואליציה  בדרך מכבדת וראויה המתאימה להישגים שלהם בבחירות. יחד עם זאת, אומרים הגורמים כי קיים פער בין תביעות הסף הגבוהות של התעוררות בין היכולת להיענות להן וביקש ממר ברקוביץ שהמו"מ ביניהם יימשך, ללא אולטימטום ודרישות סף אשר אינן מאפשרות המשך קיום מו"מ. בשלב זה אנו ממתינים לתשובתו של מר ברקוביץ בתקווה להמשך מו"מ פורה.

משה ליאון: "בהתעוררות בחר ציבור רחב שחשוב שירגיש כי הקואליציה העירונית מייצגת אותם הלכה למעשה, באמצעות נציגיהם הנבחרים. אני מכיר בכך ואשמח לצרף את התעוררות לקואליציה. אני מקווה שעופר ברקוביץ ימצא בתוכו את המקום לניהול משא ומתן סבלני שבסופו התעוררות תזכה להיות חלק מהנהגת העיר על פי חלקה היחסי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן