מסתמן: ארדן יאריך את כהונתו של המפכ"ל בשנה נוספת

השר לביטחון הפנים אישר את סבב המינויים במצמרת המשטרה כפי שהמליץ אלשיך. גורם בכיר במשטרה: "יש כאן אמירה ברורה. ברור כי השר מתכוון להאריך את כהונת המפכ"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/18 09:22 טז בתמוז התשעח

מסתמן: ארדן יאריך את כהונתו של המפכ"ל בשנה נוספת
ימשיכול לשתף פעולה? ארדן ואלשיך, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

האם מפכ"ל המשטרה בדרך להארכת כהונתו בשנה נוספת? השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אותת הלילה (שישי) כי ככל הנראה התשובה חיובית, לאחר שאישר את המלצות אלשיך לסבב המינויים הבכירים במשטרה.

באתר 'וואלה' פורסם כי השר ארדן אישר את מינויים וקידומם של ארבעה תתי ניצבים לדרגת ניצב, ובכך מילא אחר המלצותיו של המפכ"ל רוני אלשיך.

"העובדה שהשר ארדן קיבל את כל המלצות המפכ"ל", אמר בכיר במשטרה, "מהווה רמז עבה לכך שהשר החליט להשאיר את אלשיך בתפקידו שנה נוספת". לדבריו, "יש כאן אמירה ברורה. סבב המינויים הזה התעכב זמן רב, ועתה עם ההודעה על אימוץ כל ההמלצות ברור כי השר מתכוון להאריך את כהונת המפכ"ל".

בשבועות האחרונים פורסמה מספר פעמים הטענה כי בין ארדן למפכ"ל קיימת מתיחות אשר תמנע את הארכת כהונתו של אלשיך מעבר לשלוש שנות כהונתו. "הדילמה בין להאריך את כהונת המפכ"ל או לקדם מפכ"ל משורות המשטרה, היא לא קלה", אמר השר בראיון ל'החדשות' לפני כחודש והוסיף כי "אלשיך עשה עבודה טובה בתחומים רבים, אבל יש לתפקיד אספקטים רבים, ציבוריים ומקצועיים, ואני אשקול את כל הנתונים לפני שאחליט".