מספר שיא של מתגייסות דתיות

נתוני הגיוס מצביעים על מספר שיא של גיוס בנות דתיות דרך מסלול גרעיני המדרשות. הרב אוהד טהרלב, ראש מדרשת לינדנבאום: "לא מופתעים מהמספרים".

חדשות כיפה יהונתן קליין 02/10/18 15:51 כג בתשרי התשעט

מספר שיא של מתגייסות דתיות
גיוס בנות. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. דובר צה"ל

בכנס פתיחת שנה לבנות המדרשות המתגייסות שנערך היום ע"י האגף הבטחוני חברתי בצה"ל, בהובלת סמנכ"ל וראש האגף משה צין ומנהל חטיבת הגיוס אודי דרור, הוצגו נתוני הגיוס המצביעים על מספר שיא של גיוס בנות דתיות דרך מסלול גרעיני המדרשות, ועליה של 15% בהשוואה לאשתקד.

הרב טהרלב: "בכל שנה בשנים האחרונות מדברים על גיוס שיא של בנות דתיות לצבא, וכולם מנסים לנתח את המהפכה שעבר המגזר. בשנה האחרונה הבנות היו במוקד השיח התקשורתי והמגזרי שעסק בגיוס הבנות הדתיות, ולכן אנחנו לא מופתעים מכך ועדיין מתרגשים בכל פעם מחדש".

"במדרשות אנו מכשירים את הבנות לטוב ולחסד שבין עץ הדעת לעץ החיים - גם לימוד תורה וגם לתרום למדינה. כשחיילים וחיילות מתגייסים ישנה תרומה הדדית, ומתוך כך גם תמורה הדדית, בין החייל לבין הצבא. הכנת הבנות לשירות הצבאי מתוך לימוד תורה אמיתי ומשמעותי, ואפשרותן להתגייס במסלול ייעודי המאפשר שמירה על אורח חייהן, מאפשר להן לשרת שירות משמעותי ולתרום בצורה הראויה ביותר לצה"ל ובמקומות החשובים ביותר בו. לא סתם רבות הבנות שממשיכות לקצונה ואף חותמות קבע".

הגידול במספר הבנות שהתגייסו דרך מסלול המדרשות, משתקף השנה גם ברישום השיא למדרשת או"ת לינדנבאום מבית אור תורה סטון, שהייתה הראשונה להקים מסלול המשלב לימוד תורה לנשים וגיוס לצה"ל, וכיום פועלת בירושלים, וגם בשלוחותיה בלוד ובכרמיאל. בשנים האחרונות, כ-95% מהבנות הלומדות במדרשה מתגייסות לצבא. מעל 20% מהבנות בכל מחזור במדרשה יוצאות לקצונה ועוד כ-30% חותמות קבע. כך במחזור האחרון של המדרשה שמנה כ-100 בנות, יש 21 קצינות.

לפי נתוני האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, השנה יש מספר שיא של גיוס בנות דתיות דרך מסלול גרעיני המדרשות בהובלת האגף. כ-308 בנות דתיות התגייסו עם פתיחת שנת תשע"ט לצה"ל. מדובר בעליה של כ-15% בהשוואה לאשתקד, ושל מעל ל-100% בהשוואה לשנת 2014. כ-20% מבוגרות המסלול יוצאות לקצונה.