מסילת ישרים על פי הדר גולדין

שנים לפני מותו, לרבות במהלך צוק איתן, רשם לעצמו הקצין הצעיר רשימות והערות בספר המידות המפורסם. 4 שנים לנפילתו, כשהוא עדיין מוחזק בעזה, הוציאה משפחתו את הספר לאור, "התמודדות אישית של בחור צעיר על נשמתו, תודעתו וערכיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/18 09:33 כח בתמוז התשעח

מסילת ישרים על פי הדר גולדין
לצד הלחימה - עסק בשיפור המידות, צילום: באדיבות המשפחה

"בחיים יש לך שתי אפשרויות: להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים", זהו אחד ממשפטיו המפורסמים של סגן הדר גולדין הי"ד שמוחזק על ידי חמאס בעזה. הגיג זה, לצד אמרות נוספות, קובצו לתוך ספר חדש שהתבסס על רשימותיו כנער על ספר 'מסילת ישרים'

במלאת 4 שנים לנפילתו במבצע צוק איתן, במהלכן עדיין לא הובא לקבר ישראל, הוציאו בני משפחתו ספר, בהוצאת 'מגיד', בשם: "איך לבנות חיים - חברותא במסילת ישרים עם הדר גולדין".

מבוסס על הערותיו של הדר על מסילת ישרים

מבוסס על הערותיו של הדר על מסילת ישריםצילום: הוצאת מגיד

גולדין הי"ד למד במהלך חייו הצעירים את הספר אותו חיבר הרמח"ל אשר עסק בעולם מידות האדם והדרך לשפר אותן. משפחתו אף סיפרה כי במהלך המבצע הצבאי בעזה בשנת 2014 ישב הדר, אז מפקד צוות לוחמים בסיירת גבעתי, ולמד את הספר.

במהלך השבעה נחשפו בני המשפחה לספר שהחזיק ולהערות שכתב בצדי הדף בעיפרון בכתב יד קטן, צפוף ומסודר. מהערותיו של הקצין הצעיר עלו הנקודות שבהן רצה להשתפר ולתקן כדי שיוכל להיות אדם טוב יותר. לאחר שנפל החליטה המשפחה להוציא את הספר לאור, ושנתיים נוספות נדרשו לעריכה כדי להנגיש את מה שכתב הדר לעצמו, לקהל הרחב.

שמחה והדר גולדין

שמחה והדר גולדיןצילום: באדיבות המשפחה

"בשבת הראשונה שבה היה הדר חטוף ומוחזק בידי החמאס", כתב אביו, שמחה גולדין, בהקדמה לספר, "הביא לנו צור אחיו את עותק הספר מסילת ישרים של הדר. כשפתחתי אותו – נעתקה נשימתי. הספר הוא התמודדות אישית של בחור צעיר על נשמתו, תודעתו וערכיו. הדפים מלאים תובנות, רעיונות ומחשבות בכתב ידו הצפוף".

עוד כתב גולדין על הספר שליווה את בנו במהלך חייו הבוגרים כי "בכל דף, כתב הדר מצד ימין את המיצוי של כל פיסקה, של כל רעיון, כפי שהבין והפנים. בצדו האחר של הדף כתב לעצמו מה עליו לעשות כדי לשפר את מידותיו שלו, להבין את דרישותיו של רמח"ל ולהיות ישר. לצעוד במסילת ישרים. הספר הוא התמודדות אישית, אינטימית ומתוכננת, ובוודאי שלא נועד לפרסום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן