מנכ"ל מפלגת הבית היהודי: "אנחנו אחרי טלטלה מאוד גדולה"

ישיבת חברי המרכז של מפלגת 'הבית היהודי' נפתחה ביד בנימין ותחליט על הדרך בה ייבחר יושב הראש החדש של המפלגה. מה חושבים הערב חברי הבית היהודי לקראת ההצבעה? צפו

חדשות כיפה משה ויסטוך, מירב כהן 17/01/19 19:10 יא בשבט התשעט

מנכ"ל מפלגת הבית היהודי: "אנחנו אחרי טלטלה מאוד גדולה"
כנס חברי מרכז הבית היהודי, צילום: הותר לשימוש

ישיבת חברי מרכז הבית היהודי נפתחה היום (ה') ביד בנימין עם ההכרזה על פרישה מחיים פוליטים של חבר הכנסת הוותיק, ניסן סלומינסקי. מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך אמר כי המפלגה במצב חירום.

חברי המרכז של מפלגת 'הבית היהודי' צפויים לקבל היום החלטה לגבי בחירת יושב הראש החדש של המפלגה. האופציות הן; פריימריז, או ועדה מסדרת שתקבע את זהות היו"ר. ח"כ מוטי יוגב שתומך בפריימריז אמר בישיבה כי "בניית בית יהודי זה לא תכנית ריאליטי. אני פועל  לקידום החזון, המטרות והמשימות של הציונות הדתית ושל כל עם ישראל. כך פעלתי גם אתמול, במאמץ לשנות את המחשבה שתהיה ועדה מחליטה לכך שההחלטה הסופית – גם למינוי היו"ר ולמינוי האישה – תהיה בסוף שלכם, ציבור חברי המרכז. אני בעד להביא כוחות חדשים וחזקים לבית היהודי, לצד כוחות מנוסים ומקצועיים שפעלו למענכם בשנים האחרונות. למען הציונות הדתית.

ח"כ הפורש ניסן סלומינסקי אמר בישיבה כי לאחר לבטים, החליט לא להתמודד, לא לראשות הרשימה ואף לא לרשימה עצמה. "אבל, אני לא עוזב את הבית. אמשיך לפעול ולעזור, לחזק ולבנות את הבית היהודי כדי שיצליח בבחירות.".

כנס חברי מרכז הבית היהודי

כנס חברי מרכז הבית היהודיצילום: הותר לשימוש

ח"כ מוטי יוגב נפרד מח"כ ניסן סלומינסקי: "חברי חבר הכנסת ניסן סלמינסקי, יו"ר ועדת חוקה, בחר לפרוש מהעשיה הפוליטית בכנסת. איש הציונות הדתית ברמ"ח אבריו, רב ומשפטן ותלמיד חכם שפעל רבות למען עולם התורה הציוני- דתי, לקידום  ההתיישבות, החקיקה ועוד רבות יסופר. ניסן, יישר כוח הייתה אמירתך ויישר כוח גדול על חיים מלאים במשימות טובות, אני אומר לך."