מנכ"ל הבית היהודי לחברי המפלגה: "להימנע מחשבונות אישיים"

ניר אורבך קרא במכתב לחברי המפלגה "להניח את החשבונות האישיים בצד, על מנת שהעגלה הפוליטית של הציונות הדתית תמשיך להיות חזקה ומשמעותית". הוא נמנע מלציין אם יתמודד בעצמו על מקום ברשימה לכנסת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/18 15:46 כג בטבת התשעט

מנכ"ל הבית היהודי לחברי המפלגה: "להימנע מחשבונות אישיים"
ניר אורבך, צילום: דוברות הבית היהודי

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, פנה היום (ב') במכתב לחברי המפלגה, בו קרא להם להניח בצד את החשבונות האישיים, והסביר כי מטרתו היא להגיע להסכמה על שיטת הבחירה הטובה ביותר לחברי הרשימה. הוא נמנע מלציין האם בכוונתו להתמודד בעצמו לרשימה לכנסת.

מכתבו של אורבך מגיע בתגובה למכתב שנשלח מוקדם יותר, עליו חתומים 'המפדלניקים החדשים', גוף בתוך הבית היהודי בראשות נתנאל נדב, וכן מאור כהן-צמח, יו"ר הפורום החברתי במפלגה. במכתב דורשים השניים מניר אורבך לקיים פריימריז במפלגה, וכן הם טוענים כי אורבך עצמו התמודד בעבר על מקום ברשימה לכנסת, ומכאן שאיננו יכול, לטענתם, להוביל מהלך לפיו המרכז יבחר את המועמדים לכנסת ולא מתפקדי המפלגה. 

מכתב

מכתב 'המפדלניקים החדשים'צילום: ללא

אורבך נמנע מלהתייחס ישירות למכתב, אך כותב לחברי הבית היהודי: "כאיש הבית היהודי, כמנכ״ל המפלגה וכאדם שהוביל את ניהול המפלגה בשנים האחרונות ולקח חלק משמעותי בהפיכתה לגורם משפיע מאוד, אני מרגיש אחריות גדולה מאוד, אחריות היסטורית, לשמור על הבית שלנו". כתב אורבך. 

לדבריו, "הציונות הדתית שלנו היא תנועה מפוארת שבניה ובנותיה ארוגים במקומות המרכזיים ביותר ברקמת חיינו. זו תנועה שחייבת לקבל ביטוי הולם בקלפי ועל כן מיד לאחר מסיבת העיתונאים במוצאי שבת כינסתי את חבריי לסיעה והתחלתי להוביל מהלך כולל להכנת המפלגה בצורה הטובה ביותר לקראת ההתמודדות הגורלית בבחירות לכנסת  ה-21".

הוא פירט את התכניות לקראת הבחירות לכנסת, לאחר פרישת בנט ושקד: "אני כאן כי הבית היהודי חשוב לי ואעשה הכל על מנת שנעבור את הבחירות הקרובות בהצלחה גדולה. בזכות הניסיון הרב בשעות משבר כלכלי גדול יותר, אני מסוגל לנווט את הספינה בגלים הסוערים שנוצרו כעת ולהוביל אותה לנתיב ממנו אפשר להתבסס ולהתרומם. המטרה שלי היא להגיע להסכמה על שיטת הבחירה הטובה והנכונה ביותר וליצור רשימה טובה ומגוונת שמורכבת מנשים וגברים, צעירים וותיקים, שמייצגים את כל הגוונים בציונות הדתית. שם אני נמצא ושם אני פועל כמעט בכל שעות היממה כפשוטו".

"אני סמוך ובטוח שבעבודה נכונה ובעז"ה, המהלך יצליח בשני אופניו. הכנת הרשימה של הבית היהודי, והכנת הרשימה לכנסת בחיבור לאיחוד הלאומי. בשעה זו האחריות מוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו להירתם למהלך, להניח את כל החשבונות האישיים בצד ולהסתכל על טובת הציבור כולו. על מנת שהעגלה הפוליטית של הציונות הדתית תמשיך להיות חזקה ומשמעותית. בואו נשמור על הבית היקר שלנו". סיים אורבך את מכתבו.