ראש מכינת בני ציון התפטר מתפקידו

על רקע אסון השיטפון בנחל צפית שבערבה, שבו נהרגו עשרה צעירים, הודיע ראש המכינה יובל כאהן כי הוא מתפטר מתפקידו, "אני קרוע ושבור. לעולם לא אוכל למצוא מילים שיוכלו לבטא את הצער שאני חש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/05/18 13:36 יז באייר התשעח

ראש מכינת בני ציון התפטר מתפקידו
הלוויית אחת ההרוגות באסון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

יובל כאהן, ראש מכינת בני ציון שעשרה מתלמידיה בהווה ובעתיד נספו באסון השיטפון בנחל צפית, הודיעה היום (רביעי) כי הוא מתפטר מתפקידו.

"ביום חמישי האחרון י"א אייר תש"ח", כתב כאהן בהודעה שהוציא לתקשורת, "קרה אסון נורא ובלתי נתפס במכינה הקדם צבאית בני ציון שאני עומד בראשה. במהלך טיול שנועד לחנך לערכי החברות ואהבת הארץ, נהרגו הנערות  יעל סדן, עדי רענן, אגם לוי, אילן בר שלום, אלה אור, גלי בללי, מעיין ברהום, רומי כהן ושני שמיר והנער צור אלפי זכרם לברכה".  

ראש המכינה ציין בכאב כי "מאז האסון אני קרוע ושבור. לעולם לא אוכל למצוא מילים שיוכלו לבטא את הצער שאני חש", כתב כאהן בהודעה שהוציא לתקשורת. תפקיד ראש המכינה הוא בראש ובראשונה תפקיד חינוכי הדורש אמון מלא של החניכים, משפחותיהם וכל מי שהמכינה נוגעת בו".

בהמשך אמר כי בעקבות האסון הכבד הוא החליט לפרוש מראשות המכינה, "אני יודע שבצילו של האסון האיום, אמון זה, שהוא היסוד ליכולת להוביל ולחנך, לא יכול להתקיים. לכן החלטתי להגיש את התפטרותי ליפה, יו"ר העמותה, שהטילה עלי לפני אחת עשרה שנים להקים מפעל זה, לזכר בנה בן ציון שי חדד ז"ל, לוחם צה"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו.

"אני בטוח שהמכינה על חניכיה, מדריכיה, מוריה ובוגריה המדהימים ימשיכו להתעצם, לעשות טוב ולחנך לערכי ציונות, אנושיות ואמת. אני אמשיך להיות מחוייב לכל מה שיידרש ממני לטובת מפעל זה והמשכו".

לסיום אמר כי אין ביכולתו "לנחם ולו במעט את המשפחות שאיבדו את היקר מכל. אני משתתף בכאבן הנורא".