מנדלבליט תוקף את בנט

השר בנט אמר כי לוחמי צה"ל מפחדים מהפרקליט הצבאי יותר מאשר מהחמאס. היועמ"ש מנדלבליט תוקף בתגובה: "הפרקליטות הצבאית פועלת ללא לאות על מנת להעמיד לרשות צה"ל את המעטפת המשפטית הדרושה". בנט: "״בצה"ל, שוררת כיום עודף משפטיזציה. האיזונים אינם נכונים"

חדשות כיפה גלעד כהן 19/11/18 12:50 יא בכסלו התשעט

מנדלבליט תוקף את בנט
אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

בהצהרה שנתנו היום שרי הבית היהודי, השר נפתלי בנט והשרה איילת שקד בעניין הישארותם בממשלה, אמר שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כי לוחמי צה"ל מפחדים מהפרקליט הצבאי יותר מאשר יחיא סינוואר. עכישו מבקש היועץ המשפטי לממשלה, האלוף במיל' ד"ר אביחי מנדלבליט, להבהיר כי אין שחר לדברים. 
כמי ששימש עצמו בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי משך שבע שנים, כולל במהלך מלחמת לבנון השנייה ומבצע "עופרת יצוקה", מבקש ד"ר מנדלבליט להדגיש כי עמידה בהוראות הדין, גם בשעת לחימה, היא מקור עוצמה לצה"ל, למפקדיו ולחייליו. קציני הפרקליטות הצבאית פועלים שכם אל שכם יחד עם המפקדים, למען המטרה המשותפת של השגת יעדי הלחימה. 

צילום: פלאש 90

הפרקליטות הצבאית, בראשותו של הפצ"ר אלוף שרון אפק, פועלת ללא לאות על מנת להעמיד לרשות צה"ל את המעטפת המשפטית הדרושה להפעלת עוצמתו הצבאית בכדי להכריע את אויבנו, תוך עמידה בהוראות הדין. היועץ המשפטי לממשלה מגבה באופן מלא את מלאכתם החשובה, המהווה חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי של מדינת ישראל.

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוטצילום: מרים אלסטר פלאש 90

בתוך כך, גם הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט אומר היום בעקבות דבריו של השר בנט כי הוא "גאה בלוחמי צה״ל שעומדים על משמרתם, פועלים בנחישות ובמחויבות רבה בכל גזרות הלחימה ומגנים על תושבי מדינת ישראל.  הפרקליטות הצבאית היא חלק מעוצמתו של צה״ל ומסייעת לו כתף אל כתף עם המפקדים והלוחמים לממש את יעודו המבצעי ולנצח במלחמה. האלוף שרון אפק ממלא תפקידו במקצועיות ובהצטיינות שזוכה להערכה בצה״ל ומחוצה לו. יש להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי."

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה: "יש פה שר חינוך שמשתלח בפצ״ר בחוסר אחריות שגובל בהתרת דם. זה שר חינוך שמרגיש מושפל על ידי רה״מ שרק אתמול ניצל את חיילי צה״ל לצרכיו הפוליטיים. בנט נכנס בפצ״ר ב-200 קמ״ש כאילו הוא האויב שלו. אני לא מבינה איך בן אדם כזה חושב שהוא יכול להיות שר ביטחון,  איך הוא יכול להישאר שר חינוך ואיך הוא יכול להיות בכלל איש ציבור במדינת ישראל?"

מלשכת השר בנט נמסר בתגובה: "השר בנט ביטא הבוקר את עמדתו הברורה - בצה״ל, ולא רק, שוררת כיום עודף משפטיזציה. השר בנט מאמין, כי כיום חיילי צה״ל נדחקים לפינה ע״י חישוקים משפטיים עודפים, באופן שפוגע ברמת המבצעיות ובלוחמי צה״ל, מעבר למגבלות הדין הבינלאומי. האיזונים אינם נכונים כיום. 
השר בנט מעריך הערכה עמוקה את מפקדי צה״ל ובראשם הרמטכ״ל גדי איזנקוט".