מנדלבליט: לא ניתן להקפיץ את בן גביר למקום החמישי

היועץ המשפטי לממשלה העביר חוות דעת לוועדת הבחירות שמונעת מאיחוד מפלגות הימין לשנות את רשימתם, ולמקם את בן גביר במקומו של בן ארי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/19 15:35 יג באדר ב'

מנדלבליט: לא ניתן להקפיץ את בן גביר למקום החמישי
היועמ"ש מנדלבליט, צילום: פלאש 90

לאחר שהמליץ לפסול את ד"ר בן ארי, הגיש היועמ"ש מנדלבליט חוות דעת לוועדת הבחירות המרכזית שמורה שלא ניתן לשנות את סדרי הרשימות לאחר סגירת הרשימות, ולכן לא ניתן להעביר את עו"ד בן בגיר מהמקום השמיני למקום התשיעי. 

בחוות הדעת המשפטית כתב היועמ"ש:''דינה של הבקשה להידחות, שכן ועדת הבחירות המרכזית אינה מוסמכת לשנות את סדר המועמדים ברשימת מועמדים שהוגשה לה. אמנם, ניתן לטעון כי עדיף היה הסדר חוקי אחר, הנותן מענה למקרה כגון דא, אך כל עוד החוק הקיים עומד בעינו – אין כל אפשרות חוקית להיעתר למבוקש בעניין דנן''. 


להורדת הקובץ

באיחוד מפלגות הימין ביקשו מהשופט מלצר לחרוג מהכלל כי לא ניתן לשנות את מיקום המועמדים ברשימות לאחר סגירתן , מכיוון שמעולם לא נפסל מועמד יחיד לבחירות בכנסת. המקרה החריג מצריך  ולפעול לפנים משורת הדין לדבריהם. 

מעוצמה יהודית נמסר כי: "תגובת היועמ"ש ופרקליט המדינה לוועדת הבחירות משתרעת על פני לא פחות משלושה עשר עמודים בהם מנסים פרקליטי מחלקת הבגצים להעלות סברות והשערות שונות ומשונות מדוע אין לאפשר את שינוי הרשימה, כאשר בפועל מעולם לא היה תקדים של פסילת מועמד באופן אישי ואנו נבקש מוועדת הבחירות לדחות את עמדת היועמ"ש".

עו"ד איתמר בן גביר הוסיף כי: "אני מבין שהיועמ"ש ופרקליט המדינה עושים כל שהם יכולים על מנת למנוע מעוצמה יהודית להכניס נציגים לכנסת אך יש לנו חדשות עבורם: לאחר נהירת המצביעים לאיחוד מפלגות הימין אכנס לכנסת גם לו הייתי במקום העשירי ולא רק השביעי, ואוביל את השינוי הנדרש בעולם המשפט. מנדלבליט מפחד מבן גביר, אך זה לא יעזור לו".