מנדלבליט הכריע: הרב הקונסרבטיבי לא יוזמן לחקירה פלילית

היועמ"ש החליט לבחון את האשמות שבתי הדין הרבניים האשימו את הרב חיון, השאת זוג ממזרים, ובשלב זה לא יורה על פתיחת חקירה פלילית. לצד זה נטען מטעמו כי הרב נלקח על ידי שוטרים, לאחר שלא נענה לשורת זימוני חקירה

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 13:14 ז באב התשעח

מנדלבליט הכריע: הרב הקונסרבטיבי לא יוזמן לחקירה פלילית
אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הורה יום (חמישי) שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב הקונסרבטיבי דב חיון, שנעצר על ידי המשטרה בחשד שהשיא זוג בניגוד לחוק.

במכתב ששיגר ד"ר גיל לימון, עוזר בכיר ליועמ"ש, לפנייתה של ח"כ יעל כהן פארן מהמחנה הציוני בנושא, הוא הסביר את השתלשלות העניינים.

לדברי עו"ד לימון, משטרת ישראל זימנה מספר פעמים את הרב חיון לתחנת המשטרה, "אולם הלה לא הגיע לתחנת המשטרה כפי שהתבקש. לאחר מספר זימונים שנשלחו לרב חיון שלא קוימו, הובא היום לתחנת המשטרה בחיפה".

יש לציין בהנהלת בתי הדין הרבניים טענו כי הרב חשוד בעבירה פלילית, "מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון שבאותה העת היו ממזרים,  דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק - דבר שכל יהודי יירא שמים מגנה. בנוסף התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק".

בסיום מכתבו של העוזר ליועמ"ש הוא ציין כי את הכרעתו של מנדלבליט בפרשה, "לאחר שהדבר נודע ליועץ המשפטי לממשלה, ולאחר שערך בירור ראשוני בעניין, הנחה היועץ המשפטי לממשלה כי לעת הזו הרב חיון לא יוזמן לחקירה פלילית בנושא האמור, עד להשלמת הבירור אם מעשיו מעלים אכן חשד לביצוע עבירה פלילית".


להורדת הקובץ