ממלכתיות בע"מ: גבאי מגבה את צה"ל ותוקף את נתניהו

יו"ר המחנה הציוני ביקש לחזק את חיילי ומפקדי צה"ל במלחמתם מול מנהרות הטרור של חיזבאללה. לצד זה, הוסיף כי "בכל מקרה, לא נתנהל בחוסר אחריות, כפי שראש האופוזיציה בזמנו, התנהל מול אולמרט בזמן מבצע צבאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/18 21:06 כו בכסלו התשעט

ממלכתיות בע"מ: גבאי מגבה את צה"ל ותוקף את נתניהו
אבי גבאי, צילום: פלאש 90

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס הערב (שלישי) למצב הביטחוני בצפון, ולצד הגיבוי שהעניק לצה"ל לא שכח לתקוף את ראש הממשלה.

"המצב בגבול הצפון מורכב", הוא אמר וציין כי "מה שנדרש בעת הזו הוא לחזק את חיילי צה"ל ולתת להם לבצע את עבודתם. כמי ששירת כקצין מודיעין בגזרת לבנון, אני מודע לסיכונים ולמצב הנפיץ". 

לדבריו, "אנחנו באופוזיציה נותנים גיבוי מלא למפקדי הצבא וסומכים על הרמטכ"ל שפועל ברצינות ובענווה. על מופעי הראווה של האחרים, אפשר לוותר. זה לא תורם לביטחון". עם זאת, על נתניהו הוא מתח ביקורת במרומז כשאמר כי "בכל מקרה, לא נתנהל בחוסר אחריות, כפי שראש האופוזיציה בזמנו, התנהל מול אולמרט בזמן מבצע צבאי".

לסיום, תקף את ראש הממשלה על מדיניותו בדרום מול חמאס, "גם הערב חשוב לזכור שלתושבי הדרום עדיין אין ביטחון ומזוודות הכסף שנתניהו העביר לחמאס לא החזירו את השקט לילדי הדרום. אסור להפקיר את הגזרה הזו".

לעומתו של גבאי, ח"כ ד"ר סא"ל במיל' ענת ברקו מהליכוד שיבחה את ראש מפלגתה. "חגגו" במשך חודש שלם על גבו של נתניהו כל אלה מהשמאל שששו אלי קרב כמו גבאי, לבני, לפיד ואחרים", אמרה, "ממש ממש רצו שנגרר ללחימה בחמאס ונעשה את העבודה לאבו מאזן, בכך שנכניס את החיילים שלנו למלחמה. ואז לפי רעיונות השמאל נביא את אבו מאזן על כידוני צה"ל ונשלם בדמם של החיילים שלנו".

לדבריה, "טוב הגיע הזמן שיפתחו משקפת ויסתכלו על מה שקורה בצפון. הגרורה האיראנית בלבנון, חיזבאללה, בנתה מערכת מנהרות התקפיות חודרות נגדנו וצה״ל מטפל בהסרת האיום מהתושבים.
זו המשימה הכי חשובה כעת. אנו מחזקים ומחבקים את תושבי הצפון ואת חיילי צה"ל היקרים לנו.