ממזער נזקים: ראש הממשלה בהתייעצות עם ראשי הקואליציה

בעקבות התפטרות ליברמן, נתניהו מנסה לייצב את הקואליציה ומכנס את ראשיה להתייעצות דחופה. סיעת הבית היהודי, שחפצה בתיק הביטחון, צפויה להתכנס לישיבה סגורה כדי לבחון את האפשרויות לאור ההתפתחויות

חדשות כיפה מירב כהן 14/11/18 16:37 ו בכסלו התשעט

ממזער נזקים: ראש הממשלה בהתייעצות עם ראשי הקואליציה
שרי הממשלה ונתניהו, צילום: פלאש 90. עמית שבי

 התפטרות ליברמן הותירה את הקואליציה עם 61 חברי כנסת בלבד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החל בהתייעצויות עם ראשי הקואליציה ועם בכירי הליכוד במטרה לייצב את הקואליציה. בנגד, בשעה 18:30 תתכנס סיעת ׳הבית היהודי׳ לישיבת סיעה סגורה. 

הקואליציה הימנית של נתניהו במשבר בעקבות התפטרות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, היום (ד') בצהרים. ראש הממשלה מכנס ברגעים אלו את ראשי הקואליציה ובכירים במפלגתו כדי לבחון אפשרויות להמשך קיומה של הממשלה. 

ממפלגת הבית היהודי,רוצה לצאת מחוזרת מהמשבר הקואליציוני, ודורשת את תיק הביטחון ליושב ראש המפלגה, נפתלי בנט. המפלגה איימו בפרישה מהממשלה אם לא תינתן להם בקשתם. אולם ראש הממשלה לא שש לחלק את תיק הביטחון וכרגע הוא נתון בידיו. בנט חשק בתיק הביטחון עוד לפני שלוש שנים, בעת הרכבת הקואליציה הנוכחית. אולם נתניהו סרב לו ובנט נאלץ להסתפק בתיק החינוך. 

כאמור, מפלגת הבית היהודי צפויה להתכנס בשעות הערב כי לבחון את האפשרויות העומדות לפתחה. חברי הכנסת מהסיעה סבורים שבנט צריך לקחת את תיק הביטחון ולשקם את ההרתעה הישראלית שהתרופפה בעקבות הפרות הסדר על גדר הגבול העזתי בחצי השנה האחרונה. 

חברי הקבינט, השרה שקד והשר בנט, התנגדו להסכם הפסקת האש עם חמאס שהוצג לפני השרים בישיבת הקבינט, וטענו כי ראש הממשלה 'כפה עליהם' להסכים עם ההסדר. ליברמן מיהר להתפטר, אולם ראשי הבית היהודי נשארו בינתיים בקואליציה ומצפים להנות מהשלל שנותר. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן