תכפיל בארבע את תושביה: זה היישוב שיהפוך לעיר חדשה בשפלה

המועצה המקומית בני עי"ש צפויה להפוך בשנים הקרובות לעיר בישראל| זאב אלקין, שר הבינוי: "הגדלת היצע הדירות הינו יעד מרכזי של משרד הבינוי והשיכון לטובת המועצה המקומית ותושביה הקיימים והעתידיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 15:23 כח בתמוז התשפב

תכפיל בארבע את תושביה: זה היישוב שיהפוך לעיר חדשה בשפלה
דירות חדשות. אל תפספסו, צילום: Flash90

בקרוב בני עי"ש, מועצה מקומית קטנה ליד גדרה, תהפוך לעיר ואם בישראל. אתמול (ג') חתמו משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ומשרד הפנים עם המועצה המקומית הסכם גג ייחודי בהיקף תקציבי של כ- 1.7 מיליארד שקלים. במסגרת ההסכם, נחתם הסכם הגג הכולל בנייה של כ-5,200 יחידות דיור בקרקע מדינה בתחום המועצה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-440 אלף מ"ר, שנועדו לייצר איזון כלכלי למועצה. 

בנוסף, גובש מתווה שיתוף פעולה ייחודי בין המועצה המקומית, משרד הבינוי והשיכון, משרד הפנים ומשרד האוצר, המבטיח את תהליך הפיתוח הארגוני וקליטת התושבים במועצה, וכן מייצר משאבים ייחודיים למועצה ליצירת איזון כלכלי ונכסים מניבים. 

אלקין: "ההסכם עליו חתמנו היום הוא תוצאה של עבודה ממושכת"

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "הגדלת היצע הדירות הינו יעד מרכזי של משרד הבינוי והשיכון, ואני מברך על השותפות של המשרד, משרדי הפנים והאוצר עם המועצה המקומית בני עי"ש לטובת המועצה ותושביה הקיימים והעתידיים, שאפשרה את חתימת ההסכם. ההסכם עליו חתמנו היום הוא תוצאה של עבודה ממושכת, הסקת מסקנות מהסכמים קודמים ושיתוף פעולה חיובי מכל הנוגעים בדבר. נמשיך לעבוד במלוא המרץ להסיר חסמים ולספק לאזרחי ישראל פתרונות דיור בסביבות חיים איכותיות".

לכל מי שתהה: מה ראשי התיבות של בני עי"ש?

ראשי התיבות של בני עי"ש הוא ראשי התיבות 'רבי עקיבא יוסף שלזינגר', רב ומקובל מראשוני הפועלים באופן מעשי לרכישת אדמות ולפיתוח החקלאות בארץ. לפני הקמתה, שטח היישוב שימש כמחנה צבאי של הבריטים.

אחרי קום המדינה, הוקם על שטח היישוב 'מעברת נחל שורק', שנקראה גם 'מעברת מסמיה'. חצי העולים במעברה היו יוצאי תימן, והשאר יוצאי פרס, עיראק ומרוקו. העולים הועסקו במושבים הסמוכים בעבודות חקלאות שונות. התושבים ביקשו שיכון במקום, אולם מוסדות התכנון התנגדו לדרישה. בשנת 1956 הוחלט על הקמת יישוב לעולים עבור תושבי המעברה: 'בני עיי"ש'.