מכון הגיור על סף סגירה. בנט: "אעשה כל מאמץ למנוע מחדל זה"

על רקע טענות להיעדר תקציבים ממשלתיים צפוי מכון 'נתיב' לעצור את הליך גיורם של אלפי בני אדם. ח"כ שטרן: "על נתניהו להתערב". ח"כ לביא שפנתה למזכיר הממשלה וקראה לדיון דחוף בכנסת: "סדר עדיפויות מעוות לחלוטין של הממשלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/05/18 09:13 יז בסיון התשעח

מכון הגיור על סף סגירה. בנט: "אעשה כל מאמץ למנוע מחדל זה"
מה יעשו אלפי החיילים המתגיירים? למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

מכון הגיור 'נתיב' הודיע אמש (רביעי) כי החל מתחילת חוש יוני הוא יפסיק לפעול, מאחר ולא הועברו אליו תקציבים שיאפשרו את המשך קיומו. במערכת הפוליטית קיבלו זאת בזעם.

במכתב ששיגר יונתן מאיר, מנכ"ל מכון הגיור הפועל בקרב אזרחים וחיילים, לראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה הרב יצחק פרץ הוא פירט את הסיבות שבגינן החל ממחר יופסקו כל פעילויות המוסד.

לדבריו, יופסקו הליכי הגיורים של 2,500 אזרחים וחיילים וכן יפוטרו 200 מעובדי המקום, ביניהם 180 מורים מכל רחבי הארץ. מאיר ציין כי הדבר ייעשה מחוסר ברירה ומהיעדר תקצוב ממשלתי וכי למהלך יהיו "השלכות הרסניות" על מתגיירים רבים נוספים.

השר בנט. נלחם בהטיה השמאלית של האקדמיה?

השר בנטצילום: פלאש 90

"הגיע לידיעתי כעת (באיחור) שקורס הגיור 'נתיב' הצה״לי עומד בפני סגירה בשל היעדר תקציב", צייץ בטוויטר שר החינוך נפתלי בנט שהוסיף כי "זו תהיה איוולת לאפשר לכך לקרות מכיון שדרך מסלול זה מתגיירים בכל שנה אלפי חיילי צה"ל. ביקרתי בקורס והתרשמתי מאד מהפעולה שלהם. אעשה כל מאמץ בימים הקרובים למנוע מחדל זה".

מי שיזם את קורס הגיור הצה"לי בזמן ששימש כקצין חינוך ראשי, ח"כ אלוף (במיל') אלעזר שטרן מיש עתיד, אמר כי "על ראש הממשלה למצוא תקציב לאחד הפרויקטים החשובים של צה"ל כצבא העם".

לדבריו, "מצער מאוד לשמוע שהקורס שדרכו התגיירו מעל ל-10,000 צעירים וצעירות ייסגר. בתור אחת מאבני היסוד של הגיור במדינת ישראל, קורס נתיב הוכיח את עצמו לעיתים יותר מהגיורים במערך הגיור הממלכתי. לראייה, רק בשנה האחרונה כמות הנרשמים לקורס הוכפלה. אני מקווה שראש הממשלה ימצא תקציב לאחד הפרויקטים החשובים של צה"ל כצבא העם".

יוזם הצעת החוק, ח"כ אלעזר שטרן

ח"כ אלעזר שטרןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

חברתו למפלגה, יו"ר שדולת עם דת ומדינה ח"כ עליזה לביא, פנתה בנושא למזכיר הממשלה ולס. שר האוצר בבקשה לפעול בדחיפות למציאת פתרון. לדבריה המשבר של 'נתיב' מבטא "סדר עדיפויות מעוות לחלוטין של הממשלה. נתיב היא נקודת אור בתוך מערך מקרטע".

לביא, שביקשה לקיים דיון דחוף בעניין בכנסת, ציינה כי "סגירה או פגיעה במפעל החשוב הזה תהיה בכייה לדורות. היא תפגע קשות בציבור גדול של תלמידים וחיילים הנמצאים בעיצומו של התהליך, במועמדים עתידיים לגיור, ולמעשה - במערך הגיור בישראל בכללותו".

 שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר מישראל ביתנו הופתעה גם היא לשמוע על סגירת 'נתיב' ובמכתב ששגרה לראש הממשלה כתבה כי "תכנית  גיור  זו  מאפשרת  גיורם  של  מאות  ואלפי חיילים ואזרחים וסגירתה תהווה פגיעה חמורה ביותר בחיילים ועלולה לפגוע  בעלייה ובעולים חדשים.

"אני  פונה  אליך  אדוני  ראש  הממשלה  ומבקשת  התערבותך  לאלתר  כדי  למנוע  כל  פגיעה   בתכנית זו".