מכביש המנהרות לכביש 443 ב-12 דקות

מחלף חדש נחנך בדרך בגין שבירושלים בעלות של כ-150 מיליון שקלים. נתניהו: "אני ירושלמי והיום זה יום חג לירושלים ולבנותיה". שר התחבורה: "הכביש הופך את העיר לירושלים רבתי". ראש מועצת גוש עציון: "גוש עציון נמצאת היום בליבה של מהפכה תחבורתית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/17 14:38 טז באלול התשעז

מכביש המנהרות לכביש 443 ב-12 דקות
טקס חניכת המחלף החדש, צילום: הצועצה האזורית גוש עציון

מחלף 'רוזמרין', שמחבר בין כביש המנהרות (כביש 60) שבאזור גוש עציון לבין כביש 443, נחנך היום (חמישי) במעמד ראש הממשלה, שר התחבורה, ראש העיר ירושלים וראש המועצה האזורית גוש עציון.

הקמת המחלף החדש, שמסיים פרויקט כביש "בגין דרום", עלה כ-150 מיליון שקלים והוא צפוי לקצר את משך הנסיעה עליו ל-12 דקות בלבד. בעתיד הוא צפוי גם לשרת את הקו הכחול של הרכבת הקלה שתעבור בציר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "אני ירושלמי והיום זה יום חג לירושלים ולבנותיה. את הבשורה הגדולה הזאת שאנחנו מביאים היום אפשר לתמצת במשפט אחד מהתנ"ך: 'עיר שחוברה לה יחדיו'. עכשיו בירת ישראל מחוברת מצפון עד דרום באמצעות הכביש המטופח הזה".

לדבריו, "בנסיעה הרצופה והאסתטית הזאת, שנמשכת דקות ספורות ללא רמזורים - וזה דבר נפלא, אנו חוצים את ירושלים צפון-דרום כעורק חיים מהיר, נפלא, נגיש. הדרך לגוש עציון מתקצרת".

נתניהו התייחס לנושא התשתיות בישראל ואמר כי "מהפכת התשתיות מחברת בין ערי ישראל, וכמו שאנחנו רואים היא גם מתרחשת בתוך ערי ישראל. זו מהפכה אמיתית, זו מהפכה כלכלית, מהפכה לצמצום פערים, לשוויון הזדמנויות, לשגשוג, לצמיחה. יש לנו מדינה חזקה מאוד, יש לנו מדינה מתקדמת ופורחת, יש לנו מדינה מחוברת. עכשיו אנחנו יכולים להגיד: יש לנו גם בירה יפה ומחוברת, ויחד נמשיך לשמור עליהן, להתגאות בהן".

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "הכביש שנחנך היום, המחבר בין כביש בגין דרום לכביש המנהרות (כביש 60), יחד עם הרכבת המהירה שעתידה לחבר את ירושלים לתל אביב תוך 28 דקות, וכל שאר הפרויקטים העירוניים והאזוריים, הופכים את העיר ירושלים לירושלים רבתי".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על ההקלה שהנוסעים במקום צפויים לחוות ואמר כי "סוגיית הפקקים והזמן שעוברים תושבי הגוש היא סוגיה שמעסיקה אותנו יום יום וב"ה גוש עציון נמצאת היום בליבה של מהפכה תחבורתית שהולכת ומתמשכת. אנחנו מברכים על בניית המחלף ומקווים שתנופת הבנייה תלך ותתעצם הן מבחינת תשתיות והן מבחינת יחידות דיור חדשות ופריחת העסקים והתיירות".