"מי שקובע אם אני ראוי זה הציבור ולא העיתונאים"

בשולי פורום השלום בפריז, התייחס ראש הממשלה נתניהו למספר נושאים וביניהם פרשת הצוללות, פגישתועם פוטין והמצב בעזה, "היינו קרובים כפסע להפעלת כוח מירבי בתקופה האחרונה, אך חמאס הבין את זה והייתה שם התפכחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/18 18:12 ג בכסלו התשעט

"מי שקובע אם אני ראוי זה הציבור ולא העיתונאים"
רה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בצרפת לרגל פורום השלום המתקיים בפריז,  קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בה התייחס לפרשת הצוללות, להסדר עם חמאס ולשיחתו עם נשיא רוסיה פוטין.

נתניהו דיבר בסיפוק על על קבלת הפנים שקיבל כנציג ישראל בעיר האורות וציין כי קיים פגישות עם נשיאי ארה"ב ורוסיה, "שוחחתי עם מנהיגים רבים, כמובן עם הנשיא טראמפ וגם עם נשיא פוטין. השיחה עם הנשיא פוטין היתה טובה ועניינית. אפילו הייתי מגדיר אותה חשובה מאוד".

בנוגע לפרשת הצוללות, שבמסגרתה המליצה המשטרה להגיש כתבי אישום נגד כמה מהמקורבים לראש הממשלה, הוא אמר כי "התקווה היתה שיוכלו לערב אותי בצורה מסויימת בנושא. לא הצליחו בכך. העניין של הצוללות צלל למצולות. לגבי מי ששמם עלה בפרשה, אני מציע להמתין לסוף התהליך. אישית, לא ידעתי על המעורבות של דוד שמרון ואני חושב שפעלתי ללא רבב".

נתניהו מתח ביקורת על האופוזיציה ועל חלק מכלי התקשורת כשטען כי "מי שקובע אם אני ראוי להנהגה זה הציבור בישראל ולא אתם העיתונאים. הוא קובע אם אני מנהיג את ישראל בצורה אחראית, ששומרת על האינטרסים שלה ומעלה את מעמדה בעיני האומות".

על ההסדרה הנרקמת ברצועת עזה, מול ארגון הטרור חמאס, אמר כי הוא "פועל כדי להשיב את השקט לתושבי עוטף עזה וגם לשמור מפני קריסה הומניטרית בעזה. זה מה שקבע הקבינט". הוא הדגיש כי לא מדובר בהסכם מדיני שכן לא ניתן להגיע להסדר כזה עם חמאס, "כפי שלא ניתן עם דעאש", ולצד זה הוסיף כי אם תקופת הרגיעה לא תימשך, "נפעיל כוח מירבי. היינו קרובים כפסע להפעלת כוח מירבי בתקופה האחרונה, אך חמאס הבין את זה והייתה שם התפכחות".