ההסלמה הבטחונית: מי פעיל ומי מושבת

בכדי להפיג את חוסר הודאות, אלה מתכונות הפעילות של הגופים והמוסדות היום בדרום הארץ ובמרכז לאור המצב הבטחוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/19 10:13 יד בחשון התשפ

ההסלמה הבטחונית: מי פעיל ומי מושבת
תל אביב. אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש / פלאש 90

פיקוד העורף הודיע הבוקר (יום ג') על סגירת מקומות העבודה הלא חיוניים בדרום ובגוש דן. עם זאת, שגרת העבודה תוכל להתקיים במידה וקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו על-פי זמן ההתגוננות. הלימודים בכל בתי הספר והמוסדות האקדמיים באזורים אלה בוטלו. חלק ממשרדי הממשלה הודיעו על היערכות מיוחדת, ומרכזי המסחר פועלים באופן חלקי. 

המועצות הדתיות המוגדרות כסקטור חיוני ימשכיו את פעילותם בהתאם להנחיות פיקוד העורף.
לוויות יקוימו במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות פקע"ר.
יופעלו מקוואות ממוגנים בלבד, וכלל מפעלי המזון החיוניים ברשות מקבלים את שירותי הכשרות כנדרש 

 

משרד הבריאות הורה לא לפתוח מרפאות של קופות חולים באיזורים הרלוונטיים שאינן ממוגנות. בתי החולים הממשלתיים מוגדרים כחיוניים ולכן יעבדו כרגיל. במשרד הבריאות מבהירים כי כל מוסדות הבריאות, בהם בתי חולים, מוסדות גריאטריים וקופות החולים ערוכים לפי הנחיות פיקוד העורף. מקופ"ח לאומית נמסר כי המרכזים הרפואיים של לאומית פועלים כרגיל למעט מרפאת שמשון באשקלון, מרפאות ט ותל חי באשדוד, מרפאת עצמאות בת ים. השירות יינתן במרפאות סמוכות והודעה נמסרה ללקוחות הסניפים.

 בנק ישראל הנחה את הבנקים לעבור למתכונת חירום. רוב הסניפי הבנקים יסגרו באיזורי גוש דן והדרום, כולל אלה שכבר נפתחו כסדרם. עם זאת, בחלק מהבנקים  הופצו מיילים לעובדים כי הבנק הוא מקום עבודה חיוני ועל כן העבודה תתנהל כרגיל אך סייגו כי בבנקים בהם ישנם עובדים עם ילדים מאזור המרכז ודרומה או מי שחושש להגיע למרכז יכול, אינו מחויב להגיע.

 ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי אגף החירום במשרד הנחה כ-350 מסגרות חוץ ביתיות של משרד העבודה והרווחה ומאות נוספות של מסגרות קטנות בקהילה שנמצאות במרחבים בהם פיקוד העורף הנחה לא לקיים לימודים ולצאת לפעילות חיונית בלבד, לפעול עפ"י ההנחיות ולשמר רציפות תפקודית ככל הניתן.

 בתי המשפט יפעלו במתכונת של שמיעת סעדים דחופים בלבד בבתי המשפט שנכללים בהנחיית פיקוד העורף. בנתניה וכפר סבא ישמעו דיונים כרגיל.

 במשרד התחבורה מסרו כי משרדי הרישוי בדרום ובמרכז יסגרו היום.

 בחברת החשמל אמרו כי לא תהיה קבלת קהל באזורים שהוגדרו על ידי פיקוד העורף, וביקשו מהציבור לגלות עירנות לגבי חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל.

 איגוד העובדים הסוציאליים מוסר כי השירותים הסוציאליים ביישובי עוטף עזה, במרכזי החוסן וברחבי גוש דן יפעלו במתכונת חירום. עוד נמסר כי "העובדים הסוציאליים פועלים 24/7 בחמ"לי הרשויות המקומיות ובבתי החולים ומסייעים לתושבים במצוקה".

הקניונים ומרכזי המסחר בדרום הארץ ובאזור גוש דן יפעלו באופן חלקי בלבד. בקבוצת ביג שמפעילה קניונים בין היתר באשדוד, קסטינה, קריית גת ובאר שבע משאירים את ההחלטה האם לפתוח את החנויות להחלטת בעלי הרשתות, וניתן להניח כי רבים מהם ישאירו את החנויות סגורות לאור התנועה הדלילה שתהיה בקניונים בדרום הארץ ובמרכז.

קבוצת הנדל"ן גזית גלוב שמפעילה את מתחמי G ובין היתר מפעילה מרכזי קניות בראשון לציון, שבה יורטה הבוקר רקטה, הודיעה על סגירת כל הקניונים באזורים המוגדרים על ידי פיקוד העורף, למעט שירותים חיוניים כגון בתי מרקחת.

גם קבוצת עזריאלי בעלת קניונים בבאר שבע, תל אביב, חולון , וראשון לציון, תפעיל את הקניונים היום במתכונת חירום ועל פי הנחיות פיקוד העורף. הקניונים, ובעיקר החניונים בהם, משרתים גם כמרחבים מוגנים ועל כן הוחלט בקבוצת הנדל"ן כי תהיה גישה לאזורים הללו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן