מי עומד מאחורי פרסום ההקלטות ממכינת עלי?

ארגון "הפורום החילוני", שנאבק ב"השתלטות" של הציונות הדתית על המדינה, פועל בין היתר נגד המכינה ש"מבקשת לשנות את האופי של צה"ל". חלק מחבריו אחראים להתבטאויות ארסיות נגד הציבור הדתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/18 16:17 י באדר התשעח

מי עומד מאחורי פרסום ההקלטות ממכינת עלי?
הרב יגאל לוינשטיין, צילום: צילום מסך

הסערה סביב דברי הרבנים מכינת עלי בתקופה האחרונה לא קרתה במקרה, ויש מי שדאג לחולל אותה. ארגון "הפורום החילוני" הוא זה שהחל לעקוב אחר האמירות מעוררות המחלוקת, ולהפיצם לציבור באמצעות כלי התקשורת, כחלק ממאבקם ב"השתלטות" של הציונות הדתית על המדינה.   

בכתבה שפורסמה ב"מקור ראשון" הובאו דבריהם של אנשי הארגון, שהוקם ב-2011 על ידי פעילים המתמחים במאבק נגד גופים חרדיים ומהציונות הדתית שנכנסו לשכונות המזוהות כחילוניות, שהסבירו על תפיסתם.

עו"ד יאיר נהוראי, היועץ המשפטי של הארגון ואחת הדמויות המוכרות בו, טען כי "עלי מבקשת לשנות את האופי של צה"ל. יש להם תפיסת עולם שאומרת שהציונות החילונית סיימה את דרכה ועכשיו התור של הציונות הדתית, וזה בסדר שתהיה להם תפיסת עולם שלהם.

"אבל למה זה מסוכן ומפחיד? כי הם כל הזמן מדברים בשם אהבת ישראל ואחדות ישראל, אבל מחנכים את הילדים שנשים שוות פחות מהן, שהגויים נועדו לשמש את היהודים ושהחילונים זו בכלל תרבות שאין בה כלום. כל העולם סובב סביבם. ואז הם נכנסים לצבא אבל לא משתלבים עם האחרים אלא מחייבים את האחרים להשתלב איתם".

למרות זאת הוא מודה לא מצא במציאות הצבאית אינדיקציה לכך שתלמידי עלי כופים את ערכיהם על הצבא, אבל "בסופו של דבר זה מחלחל".

לצד דבריו של נהוראי נשמעו גם אמירות קשות ומעוררות חלוקת מצד חברי הפורום. כך לדוגמה, ערן כהן, מפעיל עמוד הפייסבוק של הפורום ואיש צוות התקשורת שלו, העלה לאחרונה פוסט בוטה במיוחד נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

לצד הביקורת על סמוטריץ' הובאה תמונתו של שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס. בתשובה לשאלה מדוע הוא משווה את סמוטריץ' לנאצים, השיב כהן בשאלה: "אם אין משרפות אז לא ניתן להשוות ולהבחין בקווי דימיון בתוכניות לשנות ה-30?".

בפוסט ביקורתי אחר על ממשלת הימין כתב כהן כי "חיידק טורף השתלט על המדינה. כשהוא יגמור לעבוד תהיה פה קליפה ריקה, עם כיפה קטנה על הראש, קצף על השפתיים ושלט: לא יהיה כלום כי אין כלום".

רם פורמן, יו"ר הפורום החילוני, הבהיר כי "אין לנו שום רצון להסתה ואנחנו לא מונעים משום פחד כזה או אחר אלא מתוך רצון שמירה על הזכויות. אנחנו אחראים רק לפוסטים שיוצאים בשם הפורום החילוני". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן