מי ניצח ומי הפסיד? תוצאות הבחירות המקומיות

סיבוב שני בין ברקוביץ' לליאון בירושלים, גנץ מנצח ברוב מוחץ בבנימין, בבית שמש מחכים לקולות החיילים ובגוש עציון קרב צמוד מחכה בסיבוב השני. כל האירועים והתוצאות הסופיות

חדשות כיפה מירב כהן 31/10/18 08:09 כב בחשון התשעט

מי ניצח ומי הפסיד? תוצאות הבחירות המקומיות
בחירות לרשויות המקומיות 2018 משרד הפנים, צילום: פלאש 90

אמש נסגרו הקלפיות בבחירות הגדולות שהתקיימו אי פעם בישראל, עם למעלה מ-6.6 מליון בעלי זכות בחירה ב-11000 קלפיות, בחירות בהן עלה אחוז ההצבעה בצורה ניכרת. במהלך כל הלילה התקיימה ספירת הקולות בקלפיות בכל הרשויות, אך ברבות מהן היא טרם הסתיימה, או שממתינים לקולות המעטפות הכפולות - חיילים, בעלי מוגבלויות ואסירים.

ירושלים: אחרי מירוץ רותח, עופר ברקוביץ' ומשה ליאון עולים לסיבוב השני. ליאון מוביל עם 31.4%. ברקוביץ' ממש אחריו עם 30.7%. ההפסד הצורם של הבחירות, השר לענייני ירושלים, זאב אלקין עם 17.7% מהקולות בלבד. המועמד החרדי דייטש עם 18.5% מהקולות. ואבי סלמן, שלא ויתר עד הרגע האחרון עם 1.6% מהקולות. 

זאב אלקין נאם את נאום ההפסד שלו אמש המטה המרכזי: "בפוליטיקה צריך לדעת גם להפסיד". ובישר שיחזור מיד לעבודה בשולחן הממשלה. 

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל תומך בליאון בסיבוב השני: "לקראת הסיבוב השני לבחירת ראש העיר ירושלים אני קורא לכל אוהבי ירושלים בקדושתה ובשלמותה להצביע לידידי משה ליאון. משה מביא איתו מנהיגות ונסיון עשיר . הוא מחבר ומגשר בין הקהילות הירושלמיות ויסייע לירושלים לעשות את כל ישראל חברים. אהבת ירושלים מחייבת את כולנו להתעלות מעל חשבונות קטנים ולעשות כל מאמץ".

ברקוביץ וליאון

ברקוביץ וליאוןצילום: רפי קוץ, יונתן זינדל פלאש 90

גם בבחירות למועצה הירושלמית היו לא מעט דרמות. דגל התורה והתעוררות מובילות עם יותר מ-1100 קולות. בית  היהודי בראשות חגית משה עם 423 קולות. ומאוחדים בראשות אריה קינג זכו ב-368 קולות. התוצאות למועצה מאכזבות את סיעתו של משה ליאון שעל פי התוצאות כרגע לא קיבלה ולו מנדט אחד למועצה. אם יבחר בסיבוב השני יצטרך לבקש אישור מיוחד בשר הפנים כדי להיכנס למועצה ולכהן כראש עיר

צילום: ללא

בבנימין: במועצה הגדולה בארץ היה קרב מותח וצמוד לאורך כל הדרך. בסופו ניצחון מוחץ לסגן ראש המועצה בחמש השנים האחרונות,ישראל גנץ, עם 12963 מהקולות. הרחק מאחור עם 11680 מהקולות נמצא שילה אדלר, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר. 

קולות הניצחון התערבבו עם קולות הכאב לאחר הטרגדיה הנוראה שפקדה את הישוב פסגות. שמונת משפחת עטר המתגוררים בישוב, נהרגו אתמול (ג') בתאונת דרכים קשה ליד ים המלח. 

ישראל גנץ

ישראל גנץצילום: יחצ

גוש עציון: גם בגוש עציון נקבל את התוצאות הסופיות רק בסיבוב השני שיערך בעוד שבועיים. משה סוויל זכה ברוב הקולות עם 34.4%, אולם זה לא מספיק לו כדי לנצח כבר בסיבוב הראשון. שלמה נאמן, ראש המועצה המכהן,  נושק בעורפו עם 34.3% מהקולות. ולא רחוק מהם ירון רוזנטל עם 31.3% מהקולות.

בבית שמש: התוצאה עדיין לא ברורה ומכים לקולות החיילים כדי לקבל תוצאות סופיות. אולם מתמונת המצב כרגע עולה כי משה אבוטבול מנצח עם 13205. לעומתו ד"ר עליזה בלוך עם 11444 מהקולות בלבד

עליזה בלוך בקלפי

עליזה בלוך בקלפיצילום: פאסי.קראוס דיגיטל

קריית ארבע: דרמה בעיר האבות. אליהו ליבמן, קב"ט הישוב היהודי בחברון לשעבר, גבר על ראש המועצה המכהן עם 53% מהקולות. מלאכי לוינגר שקיבל רק 39% מהקולות. 

אליהו ליבמן

אליהו ליבמןצילום: הלל מאיר

חיפה: בעיר השלישית בגודלה בארץ תעמוד לראשונה ראשת עיר. עינת קליש-רותם גברה בפער של יותר מ-19% על ראש העיר המכהן ב-15 השנים האחרונות, יונה יהב. 

תל אביב: בעיר ההזדמנויות הבלתי מוגבלות היה נראה שאנחנו לפני מהפך, וסגנו של ראש העיר, אסף זמיר, יגבר על ראש העיר השולט בה ביד רמה מזה שני עשורים. אולם התל אביבים הלכו עם המוכר והידוע ונתנו את קולם לרון חולדאי בפעם החמישית. איש התקשורת אסף הראל הפתיע עם 14323 מהקולות, אולם נראה כי קולות אלו היו חסרים לזמיר כדי לגבור על הבוס לשעבר.