מירי רגב בביקור בעמונה: "להסדיר את היישוב עפרה"

השרה רגב ביקרה בטרמפיאדה, בה נפלו שני לוחמי צה"ל, בליווי ראשי המועצות בית אל ובנימין ומשתתפת בטקס חניכת קראוונים חדשים בעמונה: "אני בעד החזרת החסמים והבדיקות ובעד מדיניות גירוש מחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/18 15:05 טו בטבת התשעט

מירי רגב בביקור בעמונה: "להסדיר את היישוב עפרה"
צילום: דוברות בית אל

שרת התרבות והספורט מירי רגב ביקרה בשעות הצהריים בגבעת אסף ומשתתפת כעת בטקס חניכת קרוואנים חדשים בעמונה, אמרה כי היא "באה לחזק את התושבים ואת ההתיישבות". 

בפתח הטקס שרת התרבות נשאלה על ההסדרה של היישוב "מכבדת את ההחלטות של היועמ"ש, אך השטח של חוות עמונה הוא שטח שקנוי אותו יהודים. אין שום סיבה שמי שרכש את השטח לא יכול להקים חווה חקלאית", רגב שלחה עקיצה לשרה שקד, "אני שואלת את שרת המשפטים למה יש כאן גרירת רגלים? למה מי שקנה את השטח לא יכול לממש את הרכישה שלו?".

צילום: כיפה

שרת התרבות לא הגיעה עד לחוות עמונה בגלל איסור של צו אלוף פיקוד מרכז "הגעתי הכי קרוב שאפשר לחווה" והוסיפה "כמה שנחפור לא נמצא פה מטבע פלסטיני. יש פה היסטוריה יהודית".  

השרה רגב הצהירה "צריך להסדיר את היישוב עפרה. המדינה חיברה אותם לחשמל וסללה להם כבישים, ולכן עליה להכשיר את הקרקע הזו". רגב הסבירה שהממשלה עושה כל שביכולתה להחזיר את הביטחון לתושבי יו"ש: "תושבים בסך הכל רוצים להגיע הביתה,  ולכן צריך מרכיבי ביטחון שאנשים ירגישו כאן בטוחים". 

השרה אמרה פרק תהילים היכן שנרצחו שני לוחמי צה"ל סמוך לגבעת אסף,ושוחחה עם הלוחמים במקום וביקשה מהם לשמור על ראש מורם ולהשאר חזקים.

שי אלון, ראש מועצת בית אל, הודה לשרה על הביקור ואמר לה כי היא: "מחזקת את ההתיישבות הלכה למעשה. זאת בסיוע שלך לאיכות החיים שלנו , במתן תקציבים לבניית אולם ספורט ומגרש כדורגל, בהבאת מופעי תרבות ובכלל במדיניות שמפסיקה אפליה".

צילום: כיפה

 

אביחי בראון, ראש מטה המאבק של תושבי עמונה הפציר בשרי הממשלה להכשיר את הקרקע היישוב "בשנתיים האחרונות רכשנו באלפי שקלים את אדמות של עמונה. אנחנו אומרים לכל שרי ממשלת ישראל קחו חלק בגאול אדמות המולדת"  

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין, דרש להחזיר את הביטחון ליהודה ושומרון ןלהסדיר את היישוב עפרה: "אנחנו קוראים לראש הממשלה לאשר את הרכישה של הקרקע". גנץ הודה לשרה רגב על הביקור שלה בטקס