מינוי לוין או סמוטריץ לשר המשפטים - הכרזת מלחמה על בית המשפט

גורמים בכירים במערכת המשפט טוענים כי מינוי של אחד מהשניים לתפקיד הוא דבר שיהרוס את השיטה הקיימת. "אנחנו משולים בעיניהם לאויב". סמוטריץ': "מבטיח שיתגעגעו כשאעזוב אחרי ביצוע רפורמות העומק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/19 20:30 יג בניסן התשעט

מינוי לוין או סמוטריץ לשר המשפטים - הכרזת מלחמה על בית המשפט
יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש

גורמים בכירים במערכת המשפט סבורים כי מינוי יריב לוין או בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר המשפטים הינו הכרזת מלחמה על בית המשפט העליון. "מדובר בשני אנשים שרוצים להרוס את השיטה הקיימת ואף מצהירים על כך כמה שנים", אומרים אותם גורמים. כך מפרסם הערב (ה') כתב חדשות 13, אביעד גליקמן. 

"אם בעבר ראש הממשלה נתניהו מנע יוזמות חקיקה נגד בית המשפט ואף הבטיח לנשיאים שיעמוד לצידם. הרי שנראה שהפעם אם יתמנה אחד מהם יהיה לו גיבוי מנתניהו להרוס את בית המשפט ואת השיטה". אומרים אותם גורמים בכירים במערכת המשפט. "צפויה לנו תקופה קשה במיוחד , הם לא באים לקיים איתנו דו שיח אלא להנחית עלינו את האידיאולוגיה שלהם. אנחנו משולים בעיניהם לאויב".

אותם גורמים בכירים הם מכהנים ובאים מתוך מערכת המשפט. הם מביעים חשש כי לוין וסמוטריץ יהרסו את מערכת המשפט ולא יהיה דו שיח בין הנשיאה לבינם אלא הנחתות. הבכירים מביעים חשש מעמדת נתניהו שעד כה תמך בבית המשפט העליון ועכשיו ישנה גישה.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בחשבון הטוויטר שלו על הידיעה ואמר: "אל תדאגו. חפשו את הכותרות לפני ארבע שנים כשאיילת שקד מונתה. היום הם מתגעגעים אליה. מבטיח שגם אלי יתגעגעו כשאעזוב אחרי ביצוע רפורמות העומק הנדרשות שיחזירו את אמון הציבור למערכת. טוב, אולי בעצם יהיו כאלה שלא".