מימין ומשמאל סופדים לשר דוד אזולאי

שר הדתות דוד אזולאי, שהלך לעולמו היום, זוכה לאחר מותו להספדים מכל קצוות הקשת הפוליטית. ח"כ סתיו שפיר: "היה אדם טוב לב, ישר וצנוע, שליח ציבור במלוא מובן המילה". ח"כ אילן גילאון: "איש הגון וישר דרך" ח"כ יחימוביץ': "אם יש גן עדן מקומו שם מובטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/18 19:01 כא בחשון התשעט

מימין ומשמאל סופדים לשר דוד אזולאי
דוד אזולאי ז"ל. איש ישר וצנוע, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הדתות דוד אזולאי, איש ש"ס, הלך הערב (ג') לעולמו לאחר מחלה קשה, והוא בן 64. אזולאי נודע כאדם ישר וצנוע, וההספדים החמים לזכרו מגיעים מכל קצות הקשת הפוליטית, מש"ס דרך ארגון חוננו ונאמני תורה ועבודה, ועד מפלגת העבודה ומרצ.

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט: ״השר דוד אזולאי ז״ל, איש מאיר פנים, טוב לב. שליח ציבור אמיתי שחיבר בין ציבורים בענווה. עלה ממרוקו, שירת בצה״ל כחובש קרבי ופעל רבות בזירה המקומית והארצית. דוד, החיוך שלך יחסר. ברוך דיין האמת״.

השר אורי אריאל: "רק לפני מספר שעות ביקרתי את חברי שר הדתות אזולאי בביתו בחיפה וכעת הגיעה הבשורה המרה. השר אזולאי ז"ל, היה חבר קרוב, איש עשייה, איש שפעל ללא הרף לטובת עם ישראל. אני שולח את תנחומיי הרבים למשפחה.

שרת המשפטים איילת שקד: "שר הדתות דוד אזולאי היה אדם מיוחד, צנוע וטוב לב. עבדתי איתו בכל שבוע, הוא הקפיד להגיע לישיבות ועדת השרים לחקיקה בה היה חבר, כל אימת שיכול היה. תמיד הוא הגיע מוכן, הקפיד ללמוד את החומר ולהביע דעות ברורות על כל הנושאים שעל הפרק. הוא יחסר לי מאד. יהי זכרו ברוך".

תנועת נאמני תורה ועבודה:"תנועת נאמני תורה ועבודה מביעה צער ושולחת תנחומים למשפחת אזולאי על פטירתו של השר לשירותי דת דוד אזולאי ז"ל. בכל עת בה פנינו אליו, תמיד היה משיב במאור פנים וברוח טובה. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

ח"כים מימין ומשמאל סופדים לשר אזולאי

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): ‏״מצטערת ועצובה על פטירתו של חברי השר דוד אזולאי. איש ישר והגון להפליא, בר לבב, פרלמטר חרוץ שיודע לזהות מטרות צודקות ולהיאבק עבורן. משתתפת באבלה של משפחתו, יהי זכרו ברוך. אם יש גן עדן מקומו שם מובטח.״

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): ‏"שר הדתות דוד אזולאי שהלך לעולמו הערב היה אדם טוב לב, ישר וצנוע,  שליח ציבור במלוא מובן המילה. חיבבתי והערכתי אותו מאוד. יהי זכרו ברוך"

ח"כ אילן גילאון (מרצ): ״השר דוד אזולאי היה איש יקר ואהוב עליי מאוד. בכל שנות ההיכרות שלנו ראיתי מולי איש הגון וישר דרך, שליח ציבור אולטימטיבי שראה בעצמו משרת של הציבור ולא ההפך, דבר שהינו נדיר במחוזותינו. תנחומים לבנו ח״כ ינון אזולאי, אדם משובח שאני בטוח שימשיך באותה דרך של אביו, ולשאר המשפחה. יהי זכרו ברוך.״

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "אני כואבת ומרכינה ראש עם פטירתו של חברי היקר דוד אזולאי, אדם נפלא, פרלמנטר מצוין ושר נהדר שפעל רבות למען אזרחי מדינת ישראל. שיתפנו פעולה בקידום חוקים חשובים ונחשפתי לרגישותו הציבורית, החברתית והלאומית. דוד היה אדם שאהב אהבת אמת את החברה הישראלית, את הארץ ואת תורת ישראל. הוא נאבק כמו גיבור במחלה הקשה, אך כוחו לא עמד לו. יהי זכרו ברוך".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "‏רבי דוד אזולאי היה איש ישר ונאמן. מנהיג מסור לעם ישראל תורתו וארצו. איש צנוע ועניו שהיה דוגמא למנהיגות אמת. זוהי אבידה גדולה לכולנו."

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, על פטירתו של השר דוד אזולאי: "‏דוד אזולאי, שר הדתות, היה שליח ציבור ומשרת ציבור למופת, אדם נעים הליכות ואוהב אדם. חבל על דאבדין. תנחומיי לבנו ח״כ ינון אזולאי ולמשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך."

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מסר: "פטירת שר הדתות הרב דוד אזולאי, היא בשורה קשה ועצובה לעם ישראל בכלל ולי ברמה האישית בפרט. עם ישראל איבד היום אדם מיוחד שפעל עשרות בשנים למען כלל ישראל בשקט ובצנעה, וביצע מהפכות גדולות. ברמה האישית, איבדתי את מורה דרכי בעשייה הציבורית. זכיתי להיות ראש מטה שלו כשר הדתות, ושם למדתי מהי מסירות למען הציבור. הרב אזולאי לא היה נח ולא שקט עד שהפנייה של האזרח הפשוט, הייתה מסתדרת על הצד הטוב ביותר. גם לאחר מכן, כשנכנסתי לכנסת ישראל, התייעצתי וקבלתי את הדרכתו על כל צעד ושעל. בשעה קשה זו, משגר תנחומים לאשתו הצדקנית ולכל בני המשפחה היקרים, אשר זכיתי לראות את מסירותם העצומה בכל מהלך התקופה הקשה".

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר: "מפלגת האיחוד הלאומי מביעה צער עמוק על פטירתו של שר  הדתות הרב דוד אזולאי ז"ל שזכה עד סוף ימיו לעמוד על חיזוק יהדותה של מדינת ישראל. עם ישראל חייב לשר רבות במאבקו על שמירת קדושת הכותל המערבי, חיזוק השבת הציבורית ,מוסד הרבנות הראשית ושאר פעולותיו הברוכות בכנסת ישראל".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "עם פטירתו של השר רבי דוד אזולאי איבדה מדינת  ישראל מנהיג ושליח ציבור צנוע, עניו וישר דרך. השר אזולאי ז"ל פעל במסירות נפש ובמאור פנים  למען כלל ישראל  ולמען יהודים  שרצו להיות חלק מעם ישראל בארצו ויעידו על כך קהילות יהודי אתיופיה. 
בתפקידו כשר הדתות פעל לשילוב נשים במרחב הציבורי הדתי ולשיפור מעמד הבלניות ועולם המקוואות. השר רבי  דוד אזולאי הותיר חותם בכל תפקיד ציבורי שביצע ויזכר אצל כולנו כאדם חם ולבבי המוכן תמיד לסייע בדבר קטן כגדול. תנחומי למשפחתו ובהם חברנו, בנו, ח"כ ינון אזולאי  תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים אמן".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי על לכתו של השר דוד אזולאי: "תנחומיי מעומק הלב למשפחת אזולאי היקרה, על פטירתו בטרם עת של חברנו לממשלה שר הדתות דוד אזולאי. השר אזולאי היה איש עשייה, אדם נעים הליכות וצנוע, והוא יחסר מאוד בחיים הציבוריים."

ח"כ אלעזר שטרן: "אני משתתף בצער משפחתו של השר דוד אזולאי. איש צנוע, נעים הליכות ומשרת ציבור נאמן שהשקיע רבות כדי להימנע מעימותים. אבידה למשפחתו, לתנועת ש"ס ולמדינת ישראל."

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״‫תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם כנסת ישראל למשפחתו של השר דוד אזולאי, שנפטר היום לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. דוד ואני נבחרנו שנינו לכהונה ראשונה בכנסת לפני 22 שנים ומאז עבדנו יחד למען מטרות משותפות. הוא היה ח״כ מצויין ושר חרוץ אבל יותר מזה בן אדם ערכי וטוב. הוא יחסר לי מאוד‬״

שר המדע אופיר אקוניס: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של שר הדתות דוד אזולאי ז״ל. זכיתי לכהן לצידו כשר בממשלה בשלוש וחצי השנים האחרונות. יהודי נבון, נעים הליכות, אהוב על הבריות ומשרת ציבור בכל נימי נפשו. יהי זכרו ברוך."

ח״כ דוד ביטן: קבלתי בכאב את ההודעה על לכתו בטרם עת של השר דוד אזולאי. אדם נעים הליכות, ערכי וחרוץ. דוד אהב את ישראל, היה פרלמנטר מצוין והיה לי הכבוד לעבוד לצדו. אני מבקש לשלוח את תנחומיי הכנים למשפחתו.

גם המועמדים לראשות העיר ירושלים סופדים לשר אזולאי

המועמד לראשות עיריית ירושלים, השר זאב אלקין: "ממשלת ישראל איבדה היום אדם יקר מאוד- שר הדתות דוד אזולאי. זן נדיר מאוד בפוליטיקה, מחד איש עדין בעל מידות ולב רחב. ומאידך,  אדם שנון שאהבת עם ישראל הייתה בלבו. בכל שנותיו הרבות בכנסת פעל רבות למען כלל האוכלוסייה וקידם חוקים רבים. יצא לנו לעבוד המון יחד- בוועדת השרים לענייני חקיקה, בהם היה פעיל מאוד, וכן בשאר הפעילות הפרלמנטרית בכנסת. בשעה קשה זו, אני משגר תנחומים לבנו ממשיך דרכו בעשייה הציבורית, ח"כ ינון אזולאי, וכן ליתר בני המשפחה הנרחבת, אשר איבדו יחד עם עם ישראל וממשלת ישראל, אדם מיוחד שנזכור אותו תמיד".

המועמד לראשות עיריית ירושלים משה ליאון: "בעיצומו של יום הבחירות התבשרתי שקרה הנורא מכל. איבדנו איש יקר וחבר אמת שהכרתי באופן אישי. ברגעים כאלה, עם כל העבודה עלינו לעצור הכל ולהתאבל על חברינו הרב דוד אזולאי, שר הדתות. אני שולח את תנחומי הכנים למשפחה היקרה, שלא תדעו עוד צער."

המועמד לראשות העיר ירושלים, יוסי דייטש: "‏קיבלתי בצער ובכאב את הידיעה המרה על לכתו בטרם עת של שר הדתות הרב דוד אזולאי ז"ל. דוד היה איש ציבור, איש אמת, איש עשייה ושלום. אני משתתף בצער המשפחה