מילואימניק? קבל 2 נקודות זכות לתואר ראשון

הצעתה של ח"כ בן ארי, אשר זכתה לתמיכתו של השר בנט, תאפשר לסטודנט ששירת 10 ימי מילואים בשנה או היה מעורב במיזם חברתי, לקבל הקלות בלימודיו האקדמאים. בנט: "משרתי המילואים עומדים בחזית ההגנה על ביטחון המדינה, ועלינו לדאוג להם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/06/18 13:20 יב בתמוז התשעח

מילואימניק? קבל 2 נקודות זכות לתואר ראשון
הצעתה זכתה לתמיכת בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ועדת החינוך אישרה היום (ראשון) לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שתכיר בשירות מילואים ובמעורבות חברתית כקורס אקדמי בעל 2 נקודות זכות.

הצעת החוק, שנהגתה על ידי ח"כ מירב בן ארי אשר זכתה לתמיכתו של שר החינוך נפתלי בנט, תעבור בקרוב למליאת הכנסת לקראת אישורה הסופי.

להצעת החוק של בן ארי נתווספה יוזמתו של השר לפיה גם שירות מילואים של עשרה ימים בשנה יוכר כמעורבות חברתית ויזכה את הסטודנטים בשתי נקודות זכות במסגרת התואר. זאת, בהמשך להחלטת שר החינוך לפיה בני הזוג של סטודנטים במילואים יזכו להקלות ולתנאים מיוחדים במסגרת הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה.

חיילי מילואים באימון

חיילי מילואים באימוןצילום: פלאש 90. מאור קינבורסקי

השר בנט ציין כי "משרתי המילואים עומדים בחזית ההגנה על ביטחון המדינה, ועלינו לדאוג להם כפי שמגיע להם, כפי שהם דואגים לנו. הצעת החוק המצוינת של ח״כ מירב בן ארי מחייבת לראשונה את האוניברסיטאות ומוסדות האקדמיה להכיר בשירות מילואים כפעילות חברתית".

לדבריו, "זה לא רק מגיע למילואימניקים ביושר, זו גם חובתנו כמי שיכולים לישון בשקט בזכות פועלם המשמעותי. חוק זה מצטרף להקלות שקידמנו במל"ג בראשותי לטובת בני ובנות זוג של משרתי מילואים. נמשיך לסייע להם גם בעתיד".

בנט

בנטצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ח"כ בן ארי, המשמשת כיו"ר השדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, הוסיפה כי "קיימת חשיבות רבה להצעת החוק שיזמתי שמבקשת להעניק נקודות זכות לסטודנטים על התנדבות בקהילה ושירות מילואים. כיום ישנם מוסדות שכבר מאפשרים קבלת נקודות זכות עבור מילואים ותרומה לקהילה ולכן, אין סיבה שמה שטוב במוסד אחד לא יהיה טוב במוסד אחר".

חברת כולני הדגישה כי כיום סטודנטים מקבלים נקודות זכות אקדמיות על שיעורי ספורט, אירובי ופעילויות שונות, כך שעל אחת כמה וכמה עליהם לקבל הכרה כאשר מדובר בנושאים שהם בליבת החברה הישראלית ותורמים לחברה בישראל. מעורבות חברתית של סטודנטים מסייעת לארגונים החברתיים ובעיקר תורמת לסטודנטים עצמם. אני מודה לשר החינוך, נפתלי בנט על התמיכה".