מיוחד ל'כיפה': הרבנית נעמי שפירא מספרת על החלטתה לתרום כליה

שלוש שנים לאחר שבנה תרם כליה, החליטה הרבנית נעמי שפירא שגם היא רוצה לתת מעצמה: "החלטתי שאחרי 11 ילדים אני אולי לא אלד שוב, אך אני עדיין יכולה להעניק חיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/03/17 17:29 יח באדר התשעז

מיוחד ל'כיפה': הרבנית נעמי שפירא מספרת על החלטתה לתרום כליה
באדיבות המצולמים, צילום: באדיבות המצולמים

שלוש שנים ציפתה אילנית לתרומת כליה. הזמן שעבר דחק, עד שאתמול (ד') סוף סוף היא קבלה את שייחלה לו. הדמות המוכרת בציבור הסרוג שהסכימה להקריב מגופה למענה, היא הרבנית נעמי שפירא.

"לא הייתי מודעת לזה עד שהבן שלי תרם", אומרת הרבנית שפירה ל'כיפה', "כשהוא תרם, מאוד התרגשתי וזו היתה חוויה מאוד חזקה". בעקבות בנה, גמלה בלבה ההחלטה לעשות מהלך דומה, "הסתובבתי הרבה זמן עם המחשבה הזאת שהנה אני בת 55 ואחרי שב"ה ילדתי 11 ילדים אני אמנם לא אלד שוב, אך אני עדיין יכולה להעניק חיים".

הרבנית החלה לבחון את הנושא, אך היה אירוע מכונן אחד שדחף אותה לפעול בצורה אקטיבית יותר, "התחלתי לבדוק את עניין התרומה בעזרת הבן שלי, אך החלטתי לדחות את זה מסיבות שונות לסוף השנה. הדחיפה שקיבלתי הגיעה ביום הזכרון האחרון כשהישיבה של בעלי (ראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא, מ"ו), ערכה יחד עם הקהילה".

(צילום: דוד שטיין, עין טובה - צילום אירועים.)

באירוע הזכרון כך היא מספרת, "רב השכונה דיבר על כך שכל אחד יקבל על עצמו קבלה טובה לזכר הנופלים. בנקודה הזאת ולמשמע הדברים שאמר, החלטתי לא לחכות יותר ויצרתי קשר עם 'מתנת חיים', בעזרתה התחלתי לעבור את סדרת הבדיקות הארוכה, כשבכל הזמן שעבר כלל לא היה ברור שאני אצליח לעבור את כל הבדיקות ולהימצא מתאימה לתרום כליה".

'מתנת חיים' הוא ארגון המעודד אנשים לתרום את כלייתם לשם הצלת חיים. בארגון מדגישים כי מדובר בתרומה אלטרואיסטית - התנדבותית בלבד וללא כל כוונות רווח וטובות הנאה. "המניע היחיד של כל הנוטלים חלק במלאכה הוא הרצון והנכונות לעזור לזולת ולהציל חיי אדם".

יו"ר הארגון ומייסדו הוא הרב יהושע הבר, שעבר עצמו השתלת כליה לפני כעשור ולאחר תקופה קשה של טיפולי דיאליזה מתישים. בשבוע שעבר, לרגל המושתל ה-400 שנתרם באמצעות 'מתנת חיים', הוזמנו נציגי הארגון למשכן נשיא המדינה ראובן (רובי ) ריבלין ורעייתו.

[embed]

]

יש לציין כי התרומה האצילית של הרבנית שפירא, לא נעשתה בחלל ריק. בנה אברהם, תרם גם הוא כליה לפני שלוש שנים ומאז הוא עוסק רבות בעידוד אנשים לתרומה דומה. בשבוע שעבר גם גיסו של אברהם וחתנה של נעמי, עלה לשולחן הניתוחים במטרה להעניק לאדם אחר את אחת מכליותיו.

אברהם שפירא כתב היום בדף הפייסבוק שלו על החלטת אמו, "זכיתי אתמול ללוות את אימי מורתי, הרבנית נעמי שפירא, בדרך לניתוח תרומת כליה. האמת, התרגשתי הרבה יותר מכשעברתי את זה בעצמי. הלב לא מצליח להכיל את החסד הגדול שה' יתברך נתן לנו, שאנו יכולים לעזור לזקוקים לכך בגופנו ממש. זכינו בקשר דם חדש עם משפחה נוספת בעם ישראל".

הרבנית שפירא סיפרה שאתמול סמוך למועד הניתוח היא הכירה לראשונה את הנתרמת, "לפני הניתוח הכרתי לראשונה את אילנה. היא אמא לשלושה ילדים והיא חיכתה לתרומה שלוש שנים". בהמשך היא מספרת שלאחר לא מעט אכזבות, לשמחתה דווקא היא זו שנמצאה מתאימה לתרומת הכליה וכנראה היתה לכך סיבה מאוד מעניינת, "גם אחותה של אילנה וגם גיסה, החלו בהליך התרומה אך היו להם יותר מידי נוגדנים בדם ובסופו של דבר הם לא התאימו. לשמחתי אני כן עברתי את כל הבדיקות וכן נמצאתי מתאימה והבנתי שזה הרבה בגלל ההריונות שחוויתי. אומרים שהריונות מטפלים בבעיית הנוגדנים בדם ולי ב"ה היו לא מעט, כך שזה יצא לטובה".