מחשש לתביעה: אתר הרפטינג הסיר פרסום לימים "צנועים"

חברת "אבוקייק" ביקשה להפוך מספר ימים מחודשי הקיץ ליום שבו יגיעו המבקרים "בלבוש צנוע לטובת הלקוחות מהציבור הדתי הרחב". תלונות על איסורי כניסה ואיום בתביעה הובילו אותם לחזור בהם באופן חלקי

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/07/18 13:39 יז באב התשעח

מחשש לתביעה: אתר הרפטינג הסיר פרסום לימים "צנועים"
קייקים בירדן, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

אתר הרפטינג "אבוקייק" שבפארק נהר הירדן תכנן לקיים במהלך חודשי הקיץ מספר ימים המותאמים לציבור שומרי המסורת ולשם כך ביקש מהמבקרים בימים אלה לשמור על כללי לבוש מסויימים. בעקבות תלונות שונות ואיום בתביעה מצד גורמים שונים, החליטו באתר הנופש לסגת באופן חלקי מהיוזמה.

"במהלך חודשי הקיץ", נכתב באתר האינטרנט של החברה עד לא מזמן, "אנו מקיימים מספר ימים אשר יהיו בשמירה על לבוש צנוע לרווחת הקהל ולטובת הלקוחות מהציבור הדתי הרחב".

באתר סימנו 7 ימים שבהם יתבקשו קהל המבקרים לפעול לפי כללי לבוש מסויימים כמו אי לבישת גופיות ומכנסיים קצרים מדי לגברים ונשים אחד. לשם כך, גם הוצבו אנשים בכניסה שנדרשו לאכוף את הכללים החדשים.

עם זאת, באתר ynet פורסם כי אם ובתה, חברות קבוצה שהגיעה למקום, לא הורשו להיכנס למתחם, שם החזירו להם את כספם. לטענת מדריך הקבוצה, האיסור חל רק על נשים ואילו גברים הורשו להיכנס בלבוש דומה.

בעקבות הפרסום הוסר התוכן הפרסומי מאתר החברה ומדף הפייסבוק שלה. בכיר ב"אבוקייק" מסר ל'כיפה' כי הדבר נעשה על רקע איום תביעה שהגיע מצד "הפורום החילוני" ולאחר התייעצות עם גורם משפטי. לצד זה ציין כי הימים שפורסמו יתקיימו כרגיל ואנשי החברה יעדכנו בכניסה את המבקרים על אופי הקהל תוך בקשה להתחשב בהם בכל הקשור ללבוש החיצוני. עם זאת, הבהיר כי לא ייאסרו על אף אדם שרכש כרטיס מלהיכנס למתחם.

הפרסום שהורד מחשש לתביעה משפטית

הפרסום שהורד מחשש לתביעה משפטיתצילום: צילום מסך

מ"הפורום החילוני" נמסר בתגובה למקרה שפורסם ב-ynet כי "מסתבר שההקצנה בציבור הדתי הגיעה לשלב שאינו מאפשר בילוי משותף של ציבור מעורב במרחב הציבורי. לא ירחק היום שבו אנו עלולים למצוא את עצמנו במציאות בה יפעלו אתרי תיירות, תרבות וטבע נפרדים לדתיים וחילוניים. צר לנו שאתר 'אבוקייק' נותן יד לאפליה בוטה ומגלה יחס מזלזל בציבור לקוחותיו החילוני. אנו קוראים לציבור החילוני לבדוק היטב את מקומות הבילוי אליהם הוא מגיע על מנת לוודא שלא מדובר במקומות המדירים או מפלים ציבור זה או אחר".

ב"אבוקייק" אמרו כי "משפחת התיירים שהגיעה בליווי מורה דרך לאתר בימים אשר פורסמו לפני כחודש ימים כמוגדרים בהשגחת לבוש צנוע לרווחת הקהל הדתי אשר פוקד בימים מוגדרים אלו את המקום בהמוניו. הפרסום בוצע באתר האינטרנט של המקום, בעמוד הפייסבוק הרשמי וכדומה. אתר אבוקייק הינו עסק פרטי אשר 95% מאורחיו בימים אלו הינם בעלי צביון דתי ועל מנת לארח את הציבור הרחב הוחלט להציב אדם אשר יבקש מהאורחים המגיעים לאתר, בנוסף לשילוט במקום, לפרסומים במדיה ועוד, להיכנס למקום בלבוש צנוע".

לדבריהם, "הפנייה למשפחה לא בוצעה על רקע מגדרי ו/או גזעי אלא על בסיס לבוש בלבד, במהלך היום התבקשו גם גברים וגם נשים בכל גיל להתלבש בלבוש מלא וצנוע בהתאם להוראות המוצגות בשילוט. אנו מאמינים כי יש ניסיון של גורמים אשר מחפשים 'קרש קפיצה' לביצוע שיימינג והעלאת נושאים חשובים לסדר היום אך לא בדרכים כאלו אשר עלולים לפגוע בשמו הטוב והותיק של אתר אבוקייק".