מחשש למהומות: לא יהיה ייצוג ישראלי בקרנבל בברזיל

על אף שהצליחה כבר לשכנע את אחד מבתי הספר לסמבה בעיר לבחור בישראל כנושא התהלוכה שלה, הקונסוליה הישראלית קיבלה ביטל. זאת מחשש לאלימות ולמהומות נגד ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/18 11:35 ה באלול התשעח

מחשש למהומות: לא יהיה ייצוג ישראלי בקרנבל בברזיל
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90


הפרויקט המיוחד של מדינת ישראל בברזיל, לרגל חגיגות ה-70 של מדינת ישראל היה אמור להיות השתתפות בחגיגות הקרנבל המסורתיותבסאו פאולו – אך הפרויקט בוטל. הביטול נעשה בעקבות חשש ממחאות של פלסטינים בקרנבל נגד ישראל.

 
הקרנבל בברזיל זוכה לחשיפה תקשורתית גדולה בכל רחבי העולם ומתוך כך החליטה הקונסוליה הישראלית בסאו פאולו לשכנע את אחד מבתי הספר לסמבה בעיר לבחור בישראל כנושא התהלוכה שלה. כפי שפורסם בידיעות אחרונות, לאחר שיחות עם נשיאי כמה מבתי הספר, הצליח הקונסול הכללי בסאו פאולו דורי גורן לשכנע את אחד מבתי הספר הידועים בעיר לבחור בישראל. 


מבחינת משרד החוץ מדובר היה במיזם הסברתי ענק, אלא שאחרי חודשים של הכנות, הפרויקט התפוצץ. הבעיות החלו לצוץ לפני חודשיים עם האירועים האחרונים מרצועת עזה שזכו לכיסוי תקשורתי עויין. השיא היה החלטת נבחרת ארגנטינה לבטל את הגעתה למשחק הידידות מול נבחרת ישראל בארץ. בית הספר מסר כי בעקבות שני האירועים הללו הוא מפחד מהפגנות מחאה של פלסטינים ומהומות שיגרמו לבית הספר לאבד נקודות. לכן בית הספר החליט לסגת מהפרויקט באופן סופי. אגב, הנושא החדש שבית הספר לסמבה בחר לבסוף הוא: השחיתות בברזיל.