היורה מגיע. כל מה שצריך לדעת לקראת הסערה שבדרך

הכינו את המטריות: מחר צפויה סערה עם גשמים חזקים מלווה בסופות רעמים וברד. הסופה תחלוף מהר וכבר בשבת צפויה עלייה בטמפרטורות והתבהרות. משטרת ישראל וחברת החשמל פרסמה הנחיות ואזהרות לקראת היורה

חדשות כיפה מירב כהן 24/10/18 09:00 טו בחשון התשעט

היורה מגיע. כל מה שצריך לדעת לקראת הסערה שבדרך
יורד גשם, צילום: pixabay

החורף מגיע ליום אחד: מחר צפויה להיות ירידה משמעותית בטמפרטורות וגשם כבד ירד בכל חלקי הארץ, כך סיפר ל'כיפה' ליאור סודרי ממרכז החיזוי 'מטאו טק'. 

הסופה תכלול גשמים חזקים מלווים בסופות רעמים וברד וינשבו רוחות חזקות. קיים חשש להצפות במישור החוף ולשיטפונות וסופות חול בדרום הארץ ומזרחה. 

ביום שישי יוסיפו לרדת גשמיים מקומיים בשעות הבוקר, אך הם יחלשו ויתמעטו. רוחות ערות ינשבו צפוי להיות קר מהרגיל. 

בשבת כבר תהיה התבהרות ועלייה משמעותית בטמפרטורות. 

משטרת ישראל פרסמה אזהרות והנחיות לקראת הגשם הראשון:

על פי תחזית מזג אוויר שהתקבלה מהשירות המטאורולוגי, החל ממחר (ה' 25.10) צפוי מזג אוויר גשום ברחבי הארץ ובדגש על אזור הדרום ומישור החוף הצפוני.
המשמעות היא שבאזורים אלה, בפרט אך לא רק, קיים חשש מיוחד משיטפונות והצפות.
לצד החשש מהתפתחות שיטפונות והצפות, מזג האוויר מהווה סכנה גם לנהגים ומשתמשי הדרך.

באזור הדרום:
ביום חמישי וביום שישי צופה השירות המטאורולוגית גשם משמעותי מקו ים המלח דרומה. במהלך ימי הגשם ולאחריהם, קיים חשש ממשי משיטפונות חזקים, בדגש על אזור הערבה, על פי הערכת הרשות ההידרולוגית. בעקבות השיטפונות החזקים ייתכנו חסימות צירים לפרקי זמן ממושכים.

באזור מישור החוף:
החל ממחר בשעות הבוקר ועד לשעות הערב והלילה קיים צפי לגשם משמעותי ראשון לעונה, מה שעלול להוביל להצפות.

לאור החשש ממזג אוויר הגשום, נערכת משטרת בכוננות מיוחדת על מנת לתת מענה מיטבי ומיידי לכל תרחיש אפשרי:

בכל הגזרות בהם יש חשש ממשי לשיטפונות או הצפות, תתקיים פעילות מבצעית מוגברת, וזאת בכפוף להערכות מצב שוטפות שיתקיימו במטרה לקבוע את ההערכות המבצעית הנדרשת.

ההיערכות מיוחדת תתקיים גם בכבישים על מנת לשמור על הבטיחות בכבישים ולהעניק סיוע ושירות למשתמשי הדרך במידת הצורך.

המערך האווירי של משטרת ישראל, יחידות החילוץ והמתנדבים לצד יתר ארגוני החירום וההצלה יגבירו כוננות על מנת להגיע במהירות לכל זירה ולסייע לכוחות המשטרה ככל שיידרש במאמצים להצלת חיים.

לאור חשש מהשלכות מזג האוויר הקיצוני, משטרת ישראל קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להוראות:

להלן מספר דגשים חשובים והמלצות לנהגים:

  • מפאת סכנת החלקה בכביש , על הנהגים לנהוג בזהירות מירבית ולהימנע מלנסוע בצירים בהם ישנו חשש להצפות/שיטפונות או סכנת החלקה וטביעה.
  • יש להימנע מהגעה לאזורים בהם קיים חשש ממשי משיטפונות, לרבות עיסוק במה שמכונה "ציד שיטפונות", מה שעלול להוביל לסיכון מיותר.
  • יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי מזג האוויר ותנאי הדרך. 
  • על הנהגים להקפיד בטרם הנסיעה ברכב על תקינות האורות וניקוי הפנסים, כמו כן להדליק אורות בזמן הנהיגה.
  • אין לבצע עצירות פתע ויש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים.
  • תשומת לב מיוחדת יש לתת להולכי רגל, תוך מתן זכות קדימה. 
  • יש להיות מרוכזים היטב בנהיגה ולהימנע מכל היסח דעת לרבות שימוש בטלפון נייד או שליחת הודעות, במקרה הצורך יש לעצור בצורה בטוחה בצד הדרך.
  • חל איסור לעצור בשול הדרך ובמקום שאינו מיועד לכך, הדבר מהווה סכנה לרכבים החולפים .
  • במקרה של תקלה ברכב, יש להדליק אורות מהבהבים, ללבוש אפוד זוהר, להציב משולש אזהרה, לעבור אל מעבר למעקה הבטיחות ולהתקשר למוקד 100. 
  • מוקד התנועה של משטרת ישראל יעדכן את מפות ה-waze ואת הציבור בדבר מצב התנועה וצירים חסומים באמצעות כלי התקשורת. 

הציבור מוזמן לפנות בכל שאלה או לקבלת מידע במוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל.

גם בחברת החשמל נערכים לסערה הראשונה של החורף ופרסמו הנחיות לסערה:

בעקבות שינויי מזג האוויר הקיצוניים , עם הגשם הראשון , חברת החשמל ערוכה לחורף ומתריעה: אין אפס הפרעות ברשת החשמל במזג אוויר סוער.

האבק שהצטבר על רשת הולכת החשמל בעקבות ימי הקיץ החמים ואחרי תקופת היובש החריגה של השבועות האחרונים , עלולים לגרום להפרעות באספקת החשמל מיד עם הגשם הראשון . 
 
חברת החשמל נערכת לשינוי הצפוי במזג האוויר ביום חמישי, 25.10,  על פי התחזיות המטאורולוגיות ומתריעה מראש כי תקופת היובש החריגה של השבועות האחרונים, יחד עם האבק  על רשת הולכת החשמל, בשילוב עם הגשם הראשון עלולים לגרום להפרעות נקודתיות באספקת החשמל.
 עם רדת הגשם הראשון, השילוב של המים עם האבק שהצטבר על רשתות החשמל עלולים לגרום לקצרים בקווי המתח הגבוה והעליון. זאת מכיוון שהשילוב יוצר בוץ עם מינרלים המגבירים את המוליכות החשמלית של המים.
 
חברת החשמל נערכה במהלך החודשים האחרונים לשינויים הצפויים במזג האוויר , החברה ביצעה עבודות חיזוק ותחזוקה , שטיפת קווים ,וכן עבודות נרחבות של גיזום וכריתה. יחד עם זאת בחברה מבקשים להדגיש כי "אין אפס תקלות בחשמל" . החברה תפעל  בכוננות מלאה , ע"פ הצורך , של צוותי עבודה וציוד כבד הכולל במות הרמה ומנופים ליציאה מידית לשטח. נציין כי לקראת החורף התבצע תיאום והידוק הקשר עם רשויות מקומיות , גורמי החירום וגורמים ממשלתיים נוספים. בנוסף, חברת החשמל מתגברת בימים אלו את מוקדי השירות 103
 
חברת חשמל מבקשת להדגיש כי על אף ההיערכות המקדימה הנרחבת, במקרה של רוחות עזות הן עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק שיגרום להפסקות באספקת החשמל. מחברת החשמל מבקשים מהציבור להיות סבלניים וערניים ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור יכול לפנות לחברה דרך מרכזי השירות 103, יישומון חברת החשמל, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט של החברה, שירות הודעות מסרון למספר 0557000103.
 
בחברה שבים וקוראים לציבור לשמור על כללי בטיחות בסיסיים:
 
• אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות- ולדווח על כך מיידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולארי או בעמוד הפייסבוק של חברת החשמל.
 
• בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.
 
• אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, יש להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל גם באמצעות האתר  והאפליקציה .

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן