מחר בירושלים: מצעד לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד

אירוע מיוחד לזכרה של הנערה שנרצחה לפני כשבועיים בעין יעל יתקיים בבירה. אחד מיוזמי האירוע הוא אליסף פרץ, בנה של מרים פרץ: "המטרה של צעדת האור היא להעביר מסר ברור, את החושך הגדול אנחנו מאירים, את הפחד אנחנו מנצחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/19 08:58 יג באדר א'

מחר בירושלים: מצעד לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד
צעדה לזכרה | אורי אנסבכר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

לפני כשבועיים נרצחה באכזריות בת השירות הלאומי, אורי אנסבכר הי"ד באזור עין יעל שבירושלים על ידי מחבל שהגיע מחברון. בין שלל המיזמים הפרטיים שהתפרסמו בימים האחרונים לזכרה, מחר (ג') צפוי להתקיים מצעד בהשתתפות אמנים שונים לזכרה של אורי - "צעדת האור".

הצעדה צפויה לצאת לדרך בשעה 17:00 מעין יעל - מקום התנדבותה של אורי בשירות הלאומי, ובסמוך למקום הרצח. כעבור שלוש שעות הליכה, צפויה הצעדה להסתיים במתחם התחנה הראשונה בירושלים באירוע "עיר עוטפת אור"- במהלכו יופיעו בהתנדבות האמנים אהוד בנאי, שלומי שבת, יובל דיין, עמיר בניון, מיכה שטרית וחברי להקת שלווה. במסגרת זו, צפוי שלומי שבת לבצע בפעם הראשונה את שירה של אורי "עולם של שלום", אשר הולחן על ידו.

צעדת האור לזכרה של אורי אנסבכר

צעדת האור לזכרה של אורי אנסבכרצילום: צילום מסך

 
אחד מיוזמי האירוע הוא אליסף פרץ, בנה של כלת פרס ישראל מרים פרץ, אשר שכל את שני אחיו אלירז ואוריאל: "מיד כששמעתי על הרצח של אורי אנסבכר ז"ל, הבנתי שלא מדובר בעניין פרטי אלא באירוע לאומי ולכן החלטתי שאנחנו חייבים ליזום אירוע גדול לזכרה של אורי למרות שמעולם לא הכרתי אותה". סיפר פרץ. לדבריו, "המחבל השפל שרצח את אורי, רצה לא רק לגדוע את רצף החיים שלה, אלא גם לשבור את רוחנו. ואנחנו אומרים: את הרוח של עם ישראל אי אפשר לשבור. המטרה של צעדת האור לזכרה של אורי היא להעביר מסר ברור, את החושך הגדול אנחנו מאירים, את הפחד אנחנו מנצחים. באהבה ובאמונה שמתוך השבר הגדול נהיה טובים יותר אחד לשני, ונמשיך לחיות בארצנו בגאווה גדולה".

באירוע צפויים להשתתף בני נוער מכל רחבי הארץ והוא פתוח גם למשפחות וליחידים. גם בני משפחתה של אורי ז"ל צפויים לקחת חלק באירוע. לדברי נעמה כהן, דודתה של אורי, "בימים האחרונים אנחנו נחשפים להרבה מאד יוזמות מרגשות ואני חושבת שהאירוע שיתקיים ביום שלישי הוא אחד השיאים שלהן. אני מזמינה את כולם להשתתף בצעדה ובאירוע שלאחריה ולקחת חלק בהפצת האור הגדול של אורי".