מחקירת הפיגוע: המחבל עוכב לחקירה דקות לפני הדקירה

מחקירת האירוע עולה כי המחבל עורר את חשדם של המאבטחים הוא נלקח לחקירה בטרם ביצוע הפיגוע. עוד עולה כי אם המחבל הזהירה את החיילים במחסום כי בנה עומד לעשות פיגוע.

חדשות כיפה מירב כהן 16/09/18 21:08 ז בתשרי התשעט

מחקירת הפיגוע: המחבל עוכב לחקירה דקות לפני הדקירה
צילום: דובר צה"ל

דקות לפני הפיגוע במרכז המסחרי, בגוש עציון, אמו של המחבל מגיעה למחסום מיטר ומתריעה בפני החיילים על כוונתו של בנה לבצע פיגוע. האם לא ידעה לומר איפה ומתי בנה מתכנן לבצע את הפיגוע ולכן המידע שמסרה היה ריק מתוכן

לאחר חקירת האירוע נודע כי המחבל,חליל ג'ברין, הסתובב קרוב לשעה במרכז המסחרי ומעלה את חשדו של אחד המאבטחים. המחבל נלקח לחקירה ומתושאל על ידי המאבטחים. המאבטחים מוסרים עדות כי בדקו את תיקו של המחבל אך כיוון שהסכין הוחבאה בשירותי המתחם הם לא מצאו אותה. ג'ברין שוחרר לאחר חקירה, ודקות ספורות לאחריה דוקר את ארי פולד ובהמשך פולד מת מפצעיו.

לאור הדברים יש הטוענים כי המשפחה ידעה שג'ברין הולך לבצע פיגוע והם עשו את המינימום הנדרש כדי שמצד אחד הפיגוע לא יימנע ומצד שני הם יוכלו לטעון שהם ניסו למנוע את הפיגוע והתריעו בפני החיילים ובכך ימנעו את הריסת ביתם שכפר יטא ליד חברון.  

במהלך היום מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, ומפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף ערן ניב ביקרו בזירת הפיגוע. בהערכת המצב שהתקיימה בשטח סקר מפקד החטיבה המרחבית "עציון", אלוף-משנה דוד שפירא, את עיקרי האירוע.