מחממים מנועים: נקבעו מועדי הפריימריז בעבודה ובמרצ

במפלגות השמאל קבעו את מועדי בחירת רשימתן לכנסת על ידי מתפקדיהן. 60 אלף מתפקדים יצביעו לרשימת העבודה שתתאחד לאחר מכן עם תנועתה של ציפי לבני

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/12/18 09:20 כג בטבת התשעט

מחממים מנועים: נקבעו מועדי הפריימריז בעבודה ובמרצ
קבע תאריך לפריימריז. אבי גבאי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

במפלגות השמאל העלו הילוך בהכנות לקראת הבחירות הקרובות, והודיעו היום (שני) כי קבעו תאריך לבחירות המקדימות לקביעת הרשימות שלהן לכנסת הבאה.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי ומזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, הודיעו כי הפריימריז לקביעת רשימת מועמדי מפלגת העבודה לכנסת ייערכו ב-12 בפברואר, במסגרתם יבחרו כ-60 אלף חברי המפלגה את נציגיהם.

קביעת הפריימריז נעשו על רקע הדיווחים בשבוע שעבר, כי חלק מחברי המפלגה בחנו ניסיון להתפצל ממנה על מנת לחבור למפלגות אחרות כמו מרצ וסיעות נוספות. חלק מדמויות ששמן נקשר במהלך, לרבות חברי הכנסת איתן כבל, איילת נחמיאס ורבין ונחמן שי, הכחישו כי כך פעלו.

מחממים מנועים לקראת הבחירות. יו"ר מרצ תמר זנדברג

מחממים מנועים לקראת הבחירות. יו"ר מרצ תמר זנדברגצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מפלגה נוספת שהכריזה על מועד לקיום הבחירות המקדימות, זוהי מרצ שהודיעה כי בחירת נציגי הרשימה לכנסת ייערכו ב-14 לחודש פברואר. מי שיהיה מעוניין להצביע בבחירות אלה יצטרך להתפקד למפלגה עד ל-13 בינואר.

יו"ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה כי "מול כל הימין החדש יש רק שמאל אחד והוא מרצ. אני קוראת לכל מי שרואה עצמו שותף במאבק אמיתי על השלום והדמוקרטיה, לכל מי שמאס בזגזוגים וגמגומים, להצטרף למרצ, ולכל מי שרוצה לקחת חלק בבניית שמאל גדול להתפקד ולהשפיע".